Kate aangetroffen op keukenkastjes

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Kate aangetroffen op keukenkastjes

Bericht door flower1980 »

Graag jullie advies.. Kate zat zojuist op de keukenkastjes boven het aanrecht, wat dus niet mag (ze mag niet op het aanrecht komen)...

Nu heb ik, om haar naar beneden te lokken een snoepje op de magnetron gelegd om een keukentrap te halen (ik dacht dat ze niet meer naar beneden durfde te komen). In de tijd dat ik het trapje haalde, was Kate er al vandoor met het snoepje.

Hoe kan ik nou de volgende keer Kate van zo'n plek laten komen zonder haar te belonen?
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door nellebel »

ik heb hetzelfde probleem met guusje en gijs op het aanrecht. wat kun je doen....hmmmm... stiekum lachen foto maken en accepteren dat het katten zijn.
ik word alleen boos als ze het doen terwijl het gasfornuis aan staat. guusje zat vanavond stil op het aanrecht, ik vertrouwde het niks en ging kijken zat gijs in een hoekje vanille pudding te eten. guusje hangt graag in de roe van de gordijnen. ben ik niet blij mee en ik blijf herhalen "nee" en pak haar weg. ze weet het nu dondersgoed want ik hoef maar nee te zeggen en dreigen op te staan en ze stopt. ach, ze is pas 5 maanden, hoort erbij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door flower1980 »

Ik zal mijn camera bij de hand houden :-)
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

Met een planten spuitje met water erin, of inderdaad accepteren dat ze van alles zullen doen wat ze niet mogen, als je niet thuis bent doen ze het toch.
Lightning!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door castratenkoor »

Als je een goede band met je kat wilt laat je strafmaatregelen als plantenspuit absoluut achterwege.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door Adriana »

en waarom mag ze niet op de keukenkastjes? ze klimt daar zelf naartoe en ook weer vanaf en hoe meer aandacht je eraan schenkt hoe vaker ze het zal doen.
katten straffen heeft over de hele linie heel weinig zin, kleintjes kunnen er bang en schichtig van worden en dat schaadt de band, die ermee aan het opbouwen bent. ze vertrouwen je niet meer en ze snappen er ook niks van.
ze wil waarsch gewoon graag bij je in de buurt zijn als je in de keuken bezig bent en omdat ze niet op het aanrecht mag, heeft ze een ander plekje uitgezocht.
ik heb rechts altijd een handdoekje op het aanrecht liggen en dat is de enige plek waar ze mogen zijn. soms zit er eentje daar en eentje in mijn nek en ik zie dat als groot compliment.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door Adriana »

kon mijn bericht niet meer aanvullen maar hier een link naar mijn fotoalbum..
als ik aan het broodbakken ben, dan zit er vaak eentje op de kast en eentje op de afzuigkap, waar ik een lat aan bevestigd heb tegen het naar beneden glibberen.
en af en toe krijg ik een kopje van de afzuigkap en doe ik een aai naar boven op de kast..
heerlijk vinden ze dat, kijken naar alles wat beweegt en dichtbij het vrouwtje zijn...
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=450
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door pinguin »

ik vrees niet dat je dit afgeleerd krijgt. heb er ook zo een die het nodig vind om iedere keer op een aanrecht te springen. ben er zelf ook niet al te blij mee, maar laat het hem maar doen. want ik weet dat die het anders toch wel doet als ik weg ben. zorg gewoon dat er niks eetbaars op staat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door Mirjam86 »

Ook hier klimmen ze er steeds weer op. Ik heb het opgegeven om ze er af te halen en NEE te zeggen. Ze doen het vooral als ik in de keuken ben en zijn gewoon enorm nieuwsgierig. Ze beginnen nu wel door te hebben dat ze niet bij de kookplaat mogen komen. Laatst had ik de een laag doosje op het aanrecht staan en toen ging de ene dame daar netjes in liggen. Misschien dat zoiets of een handdoekje zoals Adriana zegt helpt? Dan hebben ze een plekje waar het wel mag.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kate aangetroffen op keukenkastjes....

Bericht door flower1980 »

Een handdoekje is zeker het proberen waard!

Adriana: zo had ik het nog niet bekeken, ze is eigenlijk dus slim dat ze vanaf het aanrecht een ander comfortabel plekje zoekt, waar ze nog vanalles kan overzien ook..... Het zet me even op andere denkwijze!

Eetbare dingen staan er (als ik er niet ben) sowieso niet. Ik denk dat ik wel wat kan met jullie reacties.. In ieder geval Kate's gedrag in een ander licht zien.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie