Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bamboe »

Hallo iedereen,

Ik hoop dat er iemand is die mijn kat verder kan helpen.

Mijn 2 jaar oude kat Bamboe heeft soms een soort van "aanvallen".
Hij zit dan gewoon op de grond en ineens springt hij omhoog en rent op zijn aller hardst naar de gang om vervolgens extreem te miauwen. Nu zal je denken, dit is gewoon even het uiten van verveling o.i.d. maar de miauwen klinken echt alsof hij pijn heeft, het is schreeuwen. Ik ben meerdere malen bij de dierenarts geweest, tevergeefs.

Ik heb zelfs een dierentolk ingeschakeld via internet, zij gaf aan dat Bamboe "het gewoon leuk vind" galmen om te miauwen in de gang. Hier heb ik dus helaas ook niets aan.

Ik en mijn vriend hebben nu een tijdje op Bamboe gelet. Vlak voordat hij zo een "aanval" krijgt, krijgt hij allerlei rillingen over zijn rug, net alsof je hem boven op zijn kont aait. Hij hapt dan in zichzelf en likt heel hard aan zijn rug en springt dus vervolgens een halve meter de lucht in. Heel stom gezegd lijkt het net of hij keihard wordt gebeter door bijvoorbeeld een vlo. :lol: Hier reageert hij dus heel heftig op.

We hebben anti-vlooien middel gekocht maar helaas heeft hij er nog steeds last van. Ik ben gewoon bang dat hij pijn of irritaties heeft. En ten tweede worden wij gek van het "geschreeuw". Het belangrijkste is uiteraard om de problemen voor Bamboe op te lossen.

Komt dit bij iemand bekend voor? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door inky »

Mijn eerste gedachte was ook vlooien, maar heeft hij die ook? Heb je al eens gekamd om dat te checken? Vlooien kunnen resistent zijn. Vaak hoor je dit van Frontline (werkzame stof = Fipronil). Zodoende zou hij dus nog steeds vlooien kunnen hebben, ondanks dat je'm behandelt hebt. Probeer dan bijv. Stronghold eens.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bamboe »

Hallo Inky,

Wat fijn dat je reageert. Ik heb de Bolfo Gold druppels nu 1 maal gebruikt. Met het vlooienkammetje is niets te zien. (net gelijk nogmaals even gekamd)

Maar die rillingen en het happen/likken vindt plaats op de rug en richting de staart (af en toe ook een hapje op de staart). Komen die vlooiendruppels daar wel? Of heb ik het verkeerd begrepen en verspreiden de druppels zich door het wassen van de kat?

Tevens slaapt hij af en toe op ons bed. Zouden we dan ook geen last moeten hebben als Bamboe vlooien heeft?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door jennli »

Heel eerlijk gezegd klinkt je omschrijving als de voorbode van de dolle vijf minuten. Heel herkenbaar. Ook het galmende mauwen in de gang wordt gedaan als plezierkreet en ook als een roep om aandacht (speel met mij). Als je het mauwen vervelnd vindt, probeer haar dan af te leiden met andere speeltjes als bijv. zwaaien met een touwtje, een balletje of een stok met een speeltje aan elastiek.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door castratenkoor »

Het doet me denken aan mijn al jaren overleden witte Guus.
Die had dolle aanvallen. Dat begon met oren in otterstand, ging dan ook de gang in, keihard gillen.
En na wat gebrul ging hij dan knoerthard de trappen op scheuren, de ren in en uit, over het
wandmeubeld. Zo stierde hij met oerwoudkreten rond. Alle katten rechtop en kijken, oren flitsend van achter naar voren.

Ik denk dat jou kat gewoon energie kwijt moet. Dus ik schaar me achter de dierentolk dat het lustschijen is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door Peet »

Sorry, maar ik moet eigenlijk lachen hoe jij het opschrijft Dinie, zie het al helemaal voor me. (heb een levendige fantasie)
Verder heb ik geen adviezen voor je.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door castratenkoor »

Mag je om lachen hoor Petra! Die kat was echt heel apart! dat is hij tot een maand voor zijn dood blijven doen, die draaf- en scheur-partijen. Hij had ook nooit wat, zo gezond als een vis. Alleen een keer een gebittenbeurt toen hij 12 was. Toen heeft hij bij de dierenarts de boel zo bij elkaar gegild, puur vanwege het opgesloten zitten, dat alle aanwezige dieren ervan in de stress schoten. Ze hebben hem toen in het woonhuis van de dierenarts gestald.
Onze Guus was " een beetje luid ".

Sorry we gaan een beetje off topic.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door nellebel »

nou dat zit dan in de naam. hier nog zo'n erg luide guusje. dan denk je ook dat er iets aan de hand is. vanmorgen nog was ik met gijs boven aan het poetsen en dan zo'n krijs. ik natuurlijk paniek, wondje van castratie open, zag het bloedbad al voor me. ren ik naar beneden kijkt ze me aan alsof ik een steek los heb, nou ja, mw zat naar buiten te loeren er was dus niks aan de hand.
dat rillen over de rug zie ik hier ook zo vaak.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door Peet »

Leuk die Guusjes :grin:

Die rillingen herken ik niet. Wel héél erg hard gemiauw als Dodge ons roept. Ik mag dat wel, we roepen dan om het hardst terug. ;-)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door castratenkoor »

Ik hou ook wel van lawaaiige typjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door Chiquita98 »

Die van mij doet dat als ie in de ochtend weer naar buiten mag als ik het luikje open doe. Even aan alle buren laten weten dat ie er ook weer is. Gaat inderdaad soms best hard. En als ze hier de dolle 5 minuten hebben dan staan alle haartjes mooi rechtop!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bamboe »

Hallo iedereen,

Wat een positieve berichten, en dat jullie het herkennen. Ik had niet gedacht dat er nog meer van die gekke, luidruchtige katten waren.

Inmiddels hebben we besloten om er een kitten bij te halen voor Bamboe, zodat hij zijn energie lekker kwijt kan door met dat kleine hummeltje te spelen. We hebben gistermiddag een lieve kitten uit het asiel opgehaald. Ze zijn al aardig aan elkaar gewend. Ik hoop dat Bamboe nu zijn energie/lol momentjes kwijt kan en lekker kan delen met de nieuwe kat.

Iedereen bedankt voor de reactie's.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door Chiquita98 »

Wat leuk!!! En fijn dat het tussen die 2 al zo snel goed gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door castratenkoor »

Wat heerlijk voor Bamboe - een vriendje!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bamboe »

Ja hij vind het nog wel een beetje spannend. Ze lopen nu continue achter elkaar aan te rennen en te ruiken, af en toe oortjes in de nek en wat geblaas maar dat valt over het algemeen mee. Ik hoop dat ze het samen heel leuk zullen hebben!!
Plaats reactie