Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door jennli »

Wat een fijn nieuws!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door Peet »

Dat is hartstikke mooi!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bamboe »

Inmiddels gaat het al heel goed, ze ruiken al lekker aan elkaar en achtervolgen elkaar. Bamboe had net weer een aanvalletje dus ik denk inderdaad dat hij even lekker gek wilde doen. Die kleine huppelde er vrolijk achter aan.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door ayla »

Super leuk zeg!
Hier ook rillingen van Garfield, en met een gekrijs erbij! Dan neemt hij een sprint en rent het hele huis door. Dit duurt een paar minuten en dan blijft meneer nog 10 minuten kletsen en knuffelen. Heel grappig altijd. Vast ritueel ook.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
paasnini

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door paasnini »

Wat jij beschrijft, zeker met die rillingen over de rug, heeft een naam maar ik weet niet meer wat. Is in ieder geval niets bijzonders. Moest wel even slikken, wij hebben vorig jaar afscheid moeten nemen van onze kat Bamboe. Ons koosnaampje was Boe.
bamboe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:11

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bamboe »

Het is fijn om te horen dat mensen dit herkennen. Ik was zelf echt bang dat het misschien een medische oorzaak heeft.

@ Paasnini:

Wat vervelend dat je je kat hebt verloren. Ik hoor niet vaak katten met de naam Bamboe. Zijn bijnaam is Bam of Bammie.
bmhoogerdijk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2012 12:03

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door bmhoogerdijk »

Onze poes Dot van 5 jaar heeft de laatste tijd ook last van rillingen over haar rug. Ook begint ze vaak met haar oren heftig heen en weer te wiebelen. En dat heeft niets met dolle uurtjes te maken want ik kan het verschil tussen die twee heel goed zien. Als ze slaapt in huis, de tuin, of naast mij op de bank, deze reactie ontstaat uit het niets. Ik voel als mijn hand op haar ligt de rillingen opkomen. Zij begint zich dan hevig te likken en bijten, ook in haar poten en staart. Ook zie ik dat zij er voor op de vlucht slaat. Af en toe miauwt ze dan. Je ziet dat ze zich dan erg ongelukkig voelt. Ook ik ben bij de dierenarts geweest waar ze dit hebben gezien en hij constateerde dat er zelfs geen vlooienpoep te ontdekken was. Zij kenden dit gedrag ook niet. Mijn andere katten en poes hebben geen last van rillingen. Wel van hun dolle uurtjes. Ik hoop dat je ondertussen wel weet wat dit is, want ik zag aan de datum dat dit al een tijdje speelt.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Miauwen naar aanleiding van rillingen over rug

Bericht door heidinuyten »

Ja, heel herkenbaar, hier doet onze masha het ook vaak met die trekkingen van de rug/haren, en ook mickey heeft vaak de gekke 5 minuten, meestal als wij het niet zien, doet ze dit boven, maar we horen het wel vaak te keer gaan haha.
Lightning!
Plaats reactie