Hoe kat in reiskoffer krijgen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe kat in reiskoffer krijgen?

Bericht door Adriana »

helemaal eens met Valerie, als een kat eenmaal heeft aangegeven helemaal panisch te worden in een reismand, dan wordt het iedere keer absolute bagger. zowel bij de katzel als bij het baasje. want die krijgt de griezels en dat straalt rechtstreeks af op de katzels.. die ruiken dat en dat zal alleen nog versterken.

Mies en Enzo (en Murpel en MoMo en Muze) hebben allemaal tuig gedragen en Murpel en Muusje waren geen rusjes. bij de bengels gaat het vrij makkelijk maar Bolle wil in de auto veel te veel zien en achterna. heb ontdekt dat als ik hem in tuig op schoot neem en zijn ogen afdek, hij prima rustig wordt en zo mak als een lammetje.
zou ik die opsluiten in een kooi dan wordt ie voor de rest van zijn leven helemaal gestoord op dat punt, hij vecht zich te pletter.
bij de dierenarts met het laatste bloedafnemen was Bolle twee da's te snel af en pas toen we ook daar zijn ogen afdekten, kwam hij tot rust en was het binnen een paar minuten gepiept. maar dat moet je per dier even leren, hoe ermee om te gaan.

en als we straks terug moeten komen, kruipt Enzo in de nek van de dierentandarts, zeker weten! dat deed-ie bij de da van De Lingehoeve ook waar hij voor zijn schildklier is behandeld en AH vond het schitterend. en hij doet het in Gouda en ook daar vindt de da het geweldig.
ik denk dat je heel veel katzels kunt leren in tuig te zijn als je maar geduld hebt.
en er zullen katzels zijn die de beschutting van een mand tegen de boze buitenwereld hard nodig hebben, maar daar heb je dan geen probleem mee.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hoe kat in reiskoffer krijgen?

Bericht door ayla »

Het verschilt inderdaad per kat.nFelix en garfield vinden het mandje geweldig! Vooral het rietenmandje is favoriet. Het liefst gaan ze nog steeds met zijn tweeën in 1 mandje, daar nu toch echt wel te groot voor geworden...

Ik geef ze altijd de keuze en is nooit gevechtvze erin te krijgen. Wel veel moeite om ze eruit te krijgen als ik mandjes op wil ruimen: gevolg ze staan open in huiskamer en vooral Felix slaapt er veel in.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie