Zieke katten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Zieke katten

Bericht door Moonchild1982 »

Kan iemand mij helpen? Mijn drie katten zijn niet lekker. Ze hebben een licht verstopte neus (bij ademen snurken ze of reutelen ze een beetje), zijn erg aanhankelijk, slapen veel en zijn snel moe en kortademig. Maar ze eten en drinken wel veel, meer als normaal heb ik het idee. Vooral drinken doen ze erg veel. Ze gaan ook gewoon op de bak. Ik ben al naar de dierenarts geweest, die kon op het eerste gezicht niets zien en gaf een prikje voor eventuele pijn. Maar ik kan echt zien dat er wat is en ik weet niet wat ik moet doen.
Heeft iemand tips/ideeën? Moet ik me erg zorgen gaan maken?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zieke katten

Bericht door Kattenbella »

Hoe oud zijn je katten? Als ik het zo hoor hebben ze niesziekte en helpt een prikje tegen de pijn niet.
Heb je ook een andere dierenarts in de buurt, want de dierenarts die je katten heeft behandeld heeft het volgens mij behoorlijk mis!
Er zijn zat goede behandelingen tegen niesziekte, dit moet te verhelpen zijn, maar niet bij de dierenarts die ze hebben behandeld
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Re: Zieke katten

Bericht door Moonchild1982 »

Ze zijn 5, 6 en 7 jaar. En nee, ik heb ze al een paar jaar niet ingeent, omdat ze eigenlijk niet buiten kwamen. Sinds een jaar zijn we verhuisd naar een huis met tuin en komen ze wel buiten, maar de inentingen heb ik niet meer bij stilgestaan. Maar ze gaan eigenlijk nooit buiten de tuin.. Ze gaan toch niet dood...?
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Re: Zieke katten