Zieke katten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Zieke katten

Bericht door Moonchild1982 »

Kan iemand mij helpen? Mijn drie katten zijn niet lekker. Ze hebben een licht verstopte neus (bij ademen snurken ze of reutelen ze een beetje), zijn erg aanhankelijk, slapen veel en zijn snel moe en kortademig. Maar ze eten en drinken wel veel, meer als normaal heb ik het idee. Vooral drinken doen ze erg veel. Ze gaan ook gewoon op de bak. Ik ben al naar de dierenarts geweest, die kon op het eerste gezicht niets zien en gaf een prikje voor eventuele pijn. Maar ik kan echt zien dat er wat is en ik weet niet wat ik moet doen.
Heeft iemand tips/ideeën? Moet ik me erg zorgen gaan maken?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zieke katten

Bericht door Kattenbella »

Hoe oud zijn je katten? Als ik het zo hoor hebben ze niesziekte en helpt een prikje tegen de pijn niet.
Heb je ook een andere dierenarts in de buurt, want de dierenarts die je katten heeft behandeld heeft het volgens mij behoorlijk mis!
Er zijn zat goede behandelingen tegen niesziekte, dit moet te verhelpen zijn, maar niet bij de dierenarts die ze hebben behandeld
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Re: Zieke katten

Bericht door Moonchild1982 »

Ze zijn 5, 6 en 7 jaar. En nee, ik heb ze al een paar jaar niet ingeent, omdat ze eigenlijk niet buiten kwamen. Sinds een jaar zijn we verhuisd naar een huis met tuin en komen ze wel buiten, maar de inentingen heb ik niet meer bij stilgestaan. Maar ze gaan eigenlijk nooit buiten de tuin.. Ze gaan toch niet dood...?
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Re: Zieke katten

Bericht door Moonchild1982 »

Er komt ook veel troep uit de ogen. Ik las over ooginfectie. Kan dat het misschien zijn? De dierenarts zegt dat zolang ze nog eten/drinken/op de bak gaan het wel mee valt.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zieke katten

Bericht door pearlsofpassion »

Nee nee, dood gaan ze daar niet van.
Als het niesziekte is tenminste.
Troep uit de ogen is wel een duidelijk symptoom van niesziekte. Samen met de verstopte neus is het wel duidelijk...
Ik zou ook niet meer naar deze DA gaan. Zelfs niesziekte missen... :eeh: Dat is zowat de meest voorkomende ziekte bij katten (zoals verkoudheid bij ons alleen soms vrij ernstig en het kan chronisch worden).
Tegen de oogjes en het snot kan AB voorgeschreven worden. Dan zijn ze er zo vanaf. ;-)
Als er niets gebeurt kan het vanzelf overgaan, maar het kan ook erger worden en op de luchtwegen slaan en dus eventueel chronisch worden. Dan blijven ze er dus mee sukkelen, en dat is het toch ook weer niet waard.
Gewoon even een andere DA zoeken, en bij deze moet je niet meer gaan hoor!

Als een kat stopt met eten is ze ernstig ziek en als ze niet meer op de bak gaat, zou ik me ontzettend zorgen maken. Dus daar moet je echt niet op wachten, wat die DA ook beweerd.
Lusteloos zijn is al teken genoeg en vanaf je aan je kat iets ziet kan checken echt nooit kwaad. Ze kunnen plots zoveel zieker worden, dus je bent er beter snel bij.

Maar het komt wel goed hoor. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Moonchild1982
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:27

Re: Zieke katten

Bericht door Moonchild1982 »

Heel erg bedankt!! Ik ga morgenvroeg meteen bellen!! En een andere dierenarts zoeken. Wat een misser... Echt super bedankt!
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Zieke katten

Bericht door Corrina »

Het lijkt mij ook niesziekte. Zelfde symptomen als mijn kat met chronische niesziekte.. Helemaal 100% zeker weet ik dat natuurlijk niet.. Het kan ook een ander virus zijn. Maar een prikje tegen eventuele pijn?? Terwijl hij niet eens een diagnose kan stellen? Bizar!
inderdaad gewoon naar een andere dierenarts gaan!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zieke katten

Bericht door nellebel »

en weer helaas een voorbeeld van een DA die zomaar wat medicatie geeft zonder dat hij weet wat er scheelt. ach ik weet het niet, dan maar een spuitje van het een of ander. goed dat je naar een andere DA gaat.
heren/dames dierenartsen.....als jullie het niet weten....doorzoeken of doorverwijzen. niet zomaar iets geevn en afwachten. grrrrr
hoop dat de andere DA snel je helpt zodat je katjes zich snel weer beter gaan voelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zieke katten

Bericht door Adriana »

tja, spuitje tegen de eventuele pijn, ............ grmbl grmbl....
waar in Nederland?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie