FIV-kater Solo eet heel slecht

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Kattenbella »

Ja, dat klopt, ik heb het even opgezocht. In mijn PB was de website van Lies Vedder niet goed doorgekomen, maar het is de bovenste van de opties die die aangeeft.
Ben benieuwd wat de valeriaan gaat doen. Ik geef Minousch zo haar tweede ronde druppels.
Solo, zet um op kerel!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Bijna een maand later weer een update. Heel langzaam aan gaat het wat beter met Solo. Hij is er nog steeds niet, maar we zien wel heel langzaam aan verbetering. Ik durf nu weer te hopen op een goede afloop.

Hij geeft alleen nog jeuk aan bij zijn oor, echt pijn niet meer. Ik denk wel dat hij nog wat langer antibiotica nodig heeft om deze oorontsteking er helemaal onder te krijgen. Het eten gaat ook redelijk goed, hij zit nu rond de 170gram (natvoer) per dag.

Inmiddels zijn we alweer een week of 10 met hem in de weer, maar als hij hier bovenop gaat komen dan is het het allemaal waard geweest!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Cerna

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Cerna »

Goed zo Solo! :eclap:
En fijn Femke dat je ons op de hoogte houdt. Het is een hele zorg, ik weet er helaas alles van. Maar Solo komt er wel, niet Solo? :epray:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Kattenbella »

Femke, zeker fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan. Hoe heb je hem weer aan het eten gekregen of is dat geleidelijk gegaan?
Geef je hem een knuffel!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

goedzo solo, nu doorzetten kerel
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Kattenbella schreef:Hoe heb je hem weer aan het eten gekregen of is dat geleidelijk gegaan?
Geef je hem een knuffel!
Ik denk dat de antibiotica goed aan begint te slaan nu. Hij had afgelopen donderdag zelfs een piek van 256 gram en vrijdag 224 gram. Brokjes eten is hij weer helemaal mee gestopt. Jammer maar helaas. Op zijn leeftijd en met zijn medische voorgeschiedenis ga ik hem niet meer koste wat kost op de brokken zetten. Dan maar meuk (= minder goede kwaliteit) eten, ik kan maar vooral wíl er nu niets aan veranderen.

Als hij straks weer helemaal het mannetje is kan ik altijd weer gaan proberen hem op een kwaliteitsvoer te zetten, maar voor nu ben ik veel te bang dat hij dan weer gaat weigeren.

De aanblik van lege etensbakjes 's morgens is gewoon geweldig!! :grin:

Knuffel zal ik doorgeven, ik weet zeker dat hij in dank aanvaard zal worden. ;-)
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Het is niet goed.... :(

Gisteren bij de dierenarts bleek dat hij wéér 200gram is afgevallen. Hij weegt nu nog maar 4,4 kg en is dus in 3 maanden tijd bijna een kilo afgevallen. Zijn oor is weer goed bekeken, de proppen zijn er weer uit gehaald en daaronder kwam een heleboel groene pus vandaan. De antibiotica is dus niet aangeslagen.

Verder besproken met de DA (die enorm lief is voor mij en Solo) hoe nu verder. Hij bevestigde mijn vermoeden dat het afvallen waarschijnlijk van iets anders komt dan zijn oor. Maar van wat? Toch de FIV die nu om zich heen grijpt (kost veel energie omdat het lichaam het probeert te bestrijden) of wellicht toch ergens een tumor (waar verder geen aanwijzingen voor zijn).

Hij is het met mee eens dat we Solo niet meer aan belastende dingen gaan onderwerpen. Voor nu is er een kweek genomen van het pus in zijn oor om te zien of we met de juiste antibiotica bezig zijn. Daarnaast heeft hij enorm veel last van zijn spondylose, kan amper meer op stoelen/krukjes komen, dus daarvoor gaan we toch dagelijks voor 2kg Metacam geven. Ook heeft hij voor de zekerheid nog een keer glucose geprikt uit zijn oortje en dat was nu 11,7. We kunnen dus wel stellen dat hij géén suiker heeft.

Ik vroeg hem of hij, indien nodig, thuis komt om hem in te laten slapen. Hij bevestigde dit, maar schrok ook een beetje want daar is Solo nog helemaal niet aan toe!

En zo sukkelen we dus maar een beetje voort. :( Feit blijft dat Solo het goed doet en zich schijnbaar ook goed voelt. Stiekum heb ik nog een beetje de hoop dat we een andere antibiotica moeten gaan gebruiken en als die ontsteking eenmaal weg is hij zijn energie weer kan gaan steken in aankomen.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

bah wat een nieuws. hier draaien de duimen en hopelijk gaat solo nog lang mee. sterkte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Kattenbella »

He jakkes Fem, had zo graag beter nieuws gehoord. Kan me in dit geval ook wel voorstellen dat je wel metacam geeft. Moeilijk hoor meid. ik hoop toch dat een en ander aan zal slaan.
Zijn spondylose heeft toch niets met zijn FIV te maken? (belangstelling) Wel lastig en pijnlijk natuurlijk.

Het lieverds daar, sterkte en ik hoop toch op in ieder geval een fijne opleving.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Zijn spondylose heeft inderdaad niets met zijn FIV te maken. Drieenhalf jaar geleden is het al geconstateerd aan de hand van rontgenfoto's, waarschijnlijk is het veroorzaakt door hypervitaminose A (oftewel slechte voeding) in zijn jeugd. Ik was toen al gewaarschuwd dat hij hier vroeg of laat echt pijn van zou krijgen. Echt springen heeft hij nooit gekund. Maar omdat hij nu natuurlijk zoveel in moet leveren en zijn bespiering er ook aan gaat lukt het hem niet meer om op een laag krukje te springen en zo op zijn favoriete stoel te komen. Ook de kattenbak werd een probleem en hij ging steeds minder bewegen.

Omdat ik nu alle energievretende processen (zoals pijn) moet zien te stoppen hebben we er toch voor gekozen om hem dagelijks een lage dosering Metacam te gaan geven. En als ik zie hoe allert hij nu weer is en weer lekker in zijn favostoel kan komen, dan denk ik dat het de juiste beslissing is. Daarnaast heeft hij nu toch ook minder last van zijn oor lijkt het.

Hoop echt dat de uitslag van de kweek er vrijdagmiddag is. Én ik hoop dat hij andere antibiotica nodig heeft, anders weet ik het ook niet meer.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door margali »

Femke wat geweldig dat de metacam lijkt aan te slaan. Mochte r een moment komen waarop je de dosis moet verhogen, probeer dan eerst de om-en-om methode: de ene dag de minimale dosis, en de andere dag de hogere. Dat geeft je wat meer ruimte om in slechte dagen wat extra te geven. knuffel voor Solo!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Kattenbella »

Fem, van ons hier ook sterkte en eerst knuffels voor jullie allemaal daar!
Fijn dat de metacam in ieder geval eerst even wat doet.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Hoeveelheid eten was de laatste dagen afgezakt naar 180 gram per dag, maar gisteren zat hij gelukkig weer op de 234 gram! :eclap:

Hopelijk vandaag of morgen de uitslag van de kweek, maar dat zal eerder morgen zijn dan vandaag.

Dankjewel allemaal voor de reakties en tips!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door ayla »

Wat een narigheid bij jullie. Kan je geen tips geven en nog niet veel gereageerd in dit topic maar ik lees mee! sterkte!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Vandaag de uitslag van de kweek gekregen. Mijn vaste DA had al gezegd dat ik even moest vragen of er een andere dierenarts naar wilde kijken want hij wil dat Solo vandaag nog met een andere antibiotica begint en hij is zelf gisteren en vandaag afwezig.

Ik stap dus binnen bij de praktijk en de uitslag is er, maar ja, Stijn is er niet. Ikke dus uitgelegd hoe en wat. Oké overleg ik het even met een andere DA. Komt de assistente terug met oorzalf, waarop ik dus zeg dat ik dat niet ga doen, het gaat immers om een middenoorontsteking én een kapot trommelvlies! Uitgelegd dat we al 6 weken Marbocyl hebben gegeven en dat dat dus niet aanslaat. Zij weer terug naar die andere dierenarts. Moet ik nog maar 10 dagen extra Marbocyl geven en dan terug komen op controle. :roll: Sorry mensen maar ik was WOEST!

Ik verwijt de assistente niets want die stond er ook maar met een bedremmeld gezichtje bij en deed echt haar best voor me. Heb haar dus ook gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga, ik ga van het weekend nog even door Marbocyl en maandag heb ik contact met Stijn zelf.

Maar stel je nou eens voor dat ik minder wist over alles? Dan had ik gewoon de oorzalf meegenomen en was ik Solo zijn oor (minstens) een heel weekend lang gaan zalven. Mijn man had het bv. klakkeloos aangenomen. Dan waren we nog verder van huis geweest.

Hier word ik dus zo verdrietig van, je moet als client schijnbaar genoeg weten om een dierenarts voor fouten te behoeden. Is dat nu desinteresse of onkunde?

Tot overmaat van ramp kreeg ik vanmiddag te horen dat onze vaste FIVdierenarts (Emil Visnjaric) gestopt is met werken. Hij is ook niet bereikbaar voor overleg etc. Dit is gewoon waardeloos.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Plaats reactie