FIV-kater Solo eet heel slecht

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Ik kreeg gisteren om 12.00u een smsje van mijn man.. "Solo heeft het nierdieet herontdekt en zit nu het hele bakje leeg te schranzen!" :shock: . Dacht dat ik van mijn stoel viel van verbazing.

Heb per direkt de hoeveelheid natvoer teruggebracht in de hoop dat hij brokjes blijft eten. Houd het natuurlijk wel goed in de gaten, maar vannacht had hij ook weer lekker brokken zitten eten. :edance: Als hij dit nu volhoudt dan kan hij na 1 januari weer lekker bij de meiden zitten. Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden dat het zo doorzet en daarnaast vertrouw ik de meiden niet met de snoeren van de kerstboom.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Cerna

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Cerna »

HOERA!! :eclap: :pdtura: GA ZO DOOR, SOLO.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

joepie, goed zo solo ga zo door. hier blijven de duimpjes draaien voor jullie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Anne »

:pdtalc: :thup: :mmwhistle: :butterfly: :angel: :pdtfly: :pdtbubu:

Solo lekker doorblijven eten manneke!!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Solo eet gelukkig nog steeds redelijk goed van het nierdieet, hij legt er verschillende keren per dag op aan. Ook eet hij anderhalf kuipje Gourmet per dag. Dus dat gaat allemaal goed.

Gisteren had hij wel ineens diarree, maar even in de gaten houden. Alhoewel ik denk dat het komt van Gourmet tonijn. Vorige week had hij ook al 1x diarree nadat hij Gourmet tonijn had gekregen en nu dus weer.

Wat wel vreemd is is zijn gedrag ten opzichte van het bakje nierdieet. Wat je een nier- of suikerkatje soms ziet doen bij de waterbak, het "hangen" boven de bak zonder te drinken doet hij dus bij het nierdieet. :???: Dit heb ik nog nooit een kat zien doen.

Maar vooralsnog lijkt hij mager maar stabiel te zijn. Hij heeft gelukkig ook nog steeds plezier in het leven.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

komop solo, doorzetten jongen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Anne »

Ga zo door Solo!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Afbeelding
Foto gemaakt op 30-12-11

Ons manneke doet het nog steeds redelijk, eet goed nierbrokken. Hij wil eigenlijk geen natvoer meer. :???: Maar ja, in het verleden wilde hij dat ook eigenlijk maar weinig eten.

Ben inmiddels gestopt met de antibiotica, hij begon aan de diarree te raken, wellicht zijn de goede darmbacterien ook wel weg nu? Hij kreeg immers al 3 maanden antibiotca.

We bekijken het nog steeds per dag en mogen vooralsnog niet mopperen. Hij blijft mager maar lief en alert.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Anne »

Wat een bijzonder manneke, het is wel een stumpertje zo te zien. Wat fijn dat hij goed zijn brokjes eet, hopelijk blijft dat zo
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

:lol: Een stumpertje, ja dat is wel zo, maar ik zie dat niet meer zo. Ik vind hem prachtig! Met zijn geleefde koppie, zijn uitpuilende blinde oog, zijn gereutel, zijn moeilijke gang door de spondylose, zijn gerafelde oren, de eeuwige korstjes op zijn neus, zijn scheve tandloos bekkie. :verliefd:

Hij is inderdaad bijzonder, nog nooit heb ik zo'n lieve, knuffelige, aanhankelijke en tevreden kater gekend. Hij is gewoon mijn Grobbebolletje/Grobbeltje.

Ik hoop inderdaad dat hij zijn brokken goed blijft eten, dat zou natuurlijk geweldig zijn!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

hahaha hoe herkenbaar, onze flippie was ook wat misvormd door de groeiachterstand, vee lte lange poten en x pootjes, op het laatst door de FELV flinke troepieoogjes en snottebellen enz enz. mijn schoonmoeder zei op een gegeven moment dat ze niet meer naar haar kon kijken zo slecht zag ze eruit. ze vond haar laatste foto's ook vies. daar werd ik zo boos om, onze flippie was voor ons de allermooiste, ook toen ze ziek was.
kan me helemaal voorstellen dat solo voor jou de mooiste en de leifste is. hij heeft in ieder geval een heerlijke blik in zijn oogjes en juist door zijn verfrummeld uiterlijk wil je hem helemaal knuffelfrummelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Kattenbella »

Femke, wat een prachtig koppie. Ze zijn zo mooi, die kwetsbare dieren. Hier loopt mijn Siepel ook eeuwig te snotteren, maar ze ze gelukkig.
Ik hoop dat hij lekker blijft eten.

Fijn nieuw jaar voor jullie met veel goede moed!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Solo blijft gelukkig stabiel tot nu toe. Hij eet goed en krijgt sinds een kleine week Vit B complex. En wonder boven wonder, zijn bakje Gourmet gaat 's avonds ineens tot de laatste kruimel op, hij is actiever, sinds eergisteren is hij weer flink aan het schooien om menseneten :edance: en sinds gisteren wast hij zich weer uitgebreid en zijn vacht voelt niet meer zo mottig, maar lekker zacht!

Hij heeft helaas nog steeds last van diarree (1x per 24-36 uur) helaas, maar dat kan natuurlijk komen door antibiotica en is ook een veelgeziene klacht bij FIVjes. Volgende week eens overleggen met de DA of ik niet een onschuldig middel kan halen wat zijn ontlasting wat steviger maakt. Aankomen doet hij helaas ook nog niet.

Heel stiekum durf ik te hopen dat hij een stijgend lijntje te pakken heeft.... We zitten inmiddels al 4 maanden na de operatie, dus het mag nu onderhand ook weleens. ;-)
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Kattenbella »

Fem, klinkt goed! Mooi dat de vit B zo goed aanslaat. Ken je het middel colonclean? Dat bindt de ontlasting. Het is te koop bij de tuinen. Dierenartsen heben ook zoiets, maar ik kan niet op de naam komen.
Solo, zet um op he vent!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door nellebel »

altijd heel eventjes schrikken als ik zie dat dit onderwerp weer bovenaan staat, maar wat een goed nieuws. solo kerel wat ben je toch een knokker en doorzetter. een echte kanjer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie