Nog schuw

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nog schuw

Bericht door nellebel »

tja, hier maak ik ook vooral gebruik van de inzoomfunctie van mijn camera. anders is gijs verdwenen.
al wat tips toegepast? en hoe gaat het nu?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nog schuw

Bericht door pinguin »

ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat? of de tips een beetje helpen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Nog schuw

Bericht door AliceAbbey »

Ik heb de tips toegepast, lijkt nog niet echt te helpen. Maar zoiets zal ook niet in 1 dag veranderen..
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nog schuw

Bericht door nellebel »

nee dat heeft echt tijd nodig. sinds kort komt gijs uit zichzelf vaker op schoot liggen. sinds een paar dagen heft hij een nieuw speeltje. op bed is hij veel vrijer omdat wij dan kleiner zijn. dan durft hij meer. hij is dol op een oude kapotte zakdoek. hij vind het nu zelfs leuk als ik die over zijn hoofd leg, dan kroelt hij alles bij elkaar. de eerste paar keer als dat per ongeluk gebeurde, vloog hij van schrik naar beneden. wij kijken ook nog dagelijksop als er een kleine verandering is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nog schuw

Bericht door Ilovesiamesecats »

Een van onze twee kittens is ook schrikachtig, wel veel minder dan die van jou. Wat wel grappig was: de eerste dag was hij echt ontregeld en wilde niet teveel bij ons in de buurt zijn maar 's nachts kroop hij stiekem helemaal tegen me aan :lol:
Ik heb een tijdje een Feliway verdamper gebruikt, ga ik in december weer doen, en dat maakt ze echt rustiger. Misschien helpt een zgn Matatabi stokje ook (ff Googelen)

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
sammiekenzi2011
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2012 09:27

Re: Nog schuw

Bericht door sammiekenzi2011 »

hoi hoi

wij hebben sinds 1,5 week een kitten van 6 maanden erbij. (ze heet kenzi)
we hebben er al 1 van 5 maanden. (ze heet sammie)
maar aangezien onze kenzi heel erg bang is ze gaat achter de bank, verwarming zitten onder de tafel (ng geen 10 cm hoog denk ik) en onder de kast.

wat zou ik het beste kunnen doen???
en hoe kan/moet ik dit aanpakken???
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Nog schuw

Bericht door Ilovesiamesecats »

Het beste is om ze lekker met rust te laten en haar op eigen tempo dingen uit te laten zoeken. Als ik zie hoe die van ons is veranderd in 4 maanden!! Mijn vriend is nogal lang en daar schrikt hij nog steeds regelmatig van. Als hij op zijn hurken gaat zitten en het beestje roept komt hij wel.
O wat ook helpt is mannen van een verhuisbedrijf uitnodigen Voor een offerte :lol: dat bleek dé oplossing om niet weg te kruipen voor vreemden hahahaha :edance: Bij de laatste zat hij onderhand te smeken om aandacht :eshifty: Alle gekheid op een stokje, soms wil een kleinere ruimte ook helpen. Dan is dat een veilige haven van waaruit de grote wereld ontdekt kan worden. Zo ga ik het na de verhuis ook doen: de slaapkamer met een bak, paal en speeltjes en daar minimaal een dag laten bijkomen. Dan de deur open zetten en zelf laten bepalen of ze op onderzoek willen. De andere deuren blijven dicht zodat ze alleen in het trappenhuis kunnen. Gaat dat goed zal ik een voor een kamers openen.

Geen zorgen maken dus, en die ander helpt vast wel mee, je praat over 1,5 week dat is echt nog heel kort!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nog schuw

Bericht door pinguin »

Weet je misschien iets meer over de achtergrond van kenzi? Waar komt die vandaan?

Als het mogenlijk is zou ik ook de ruimte tijdelijd verkleinen. Tot b.v de slaapkamer of een andere rustige ruimte. En daar zelf ook veel tijd door brengen om kenzi te laten wennen aan mensen. Ga b.v een boek lezen in de ruimte waar kenzi is. Zodat hij je vanaf een afstandje kan observeren.

Is sammie wel een sociale kat? Als dat zou is heb je al veel gewonnnen. Omdat kenzi zich dan aan zijn vriendje zal hechten en die zal hem laten zien dat mensen oke zijn. (maar dit heeft wel veel tijd nodig)

Ik zou juist nu geen vreemde mensen in je huis laten en eerst maar eens aan de mensen die er wonen te laten wennen.

1.5wk is ook nog wel kort voor een kat om te wennen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie