Angstig?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Karen
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:30

Angstig?

Bericht door Karen »

wij hebben een kat en een poes (broer & zus)
sinds een dag 2-3 is onze poes onrustig, zit steeds op haar kussen, zit veel zichzelf te wassen, kijkt angstig om haar heen verplaatst zit van de ene hoek van het kussen naar de andere hoek en gaat daar weer zitten, dit verschillende keren achter elkaar daarna gaat ze zichzelf wassen. Ze eet wel nog gewoon en als ze een kattensnoepje krijgt dat staat ze nog steeds bovenop de krabpaal naast me alleen nu zonder miauwen. Ze is niet duf, vrij grote pupillen en oren staan rechtop.
Normaal is ze een lief poesje wat graag buiten komt, maar ook graag binnen ligt. 's Avonds komt ze altijd bij me liggen op de fleecedeken op de bank. Nu komt ze 's avonds na lang twijfelen toch bij me liggen en dan ligt ze gewoon lekker te knorren bij mij, dan lijkt er niets aan de hand!
Haar broer vertoont geen ander gedrag is nog even lui als anders en ligt gewoon lekker in huis, en loopt buiten rond. Het zijn 2 totaal verschillende types dus trekken nooit veel van elkaar aan.

Wie heeft er een idee wat met onze poes aan de hand is?? Aangezien ze wel nog gewoon eet wil ik nog even wachten met de dierenarts. Kat en poes zijn beide geholpen dus zwanger kan ze niet zijn! :?:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Angstig??

Bericht door castratenkoor »

Het is me niet geheel duidelijk wat je precies bedoelt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Karen
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:30

Re: Angstig??

Bericht door Karen »

Welk gedeelte snap je dan niet pss???
manon3

Re: Angstig??

Bericht door manon3 »

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem ook niet helemaal.
Bedoel je dat je poes zich nu totaal anders gedraagt dan voorheen?
Je zegt dat ze onrustig is geworden? Is er misschien overdag iets gebeurt,zijn je katten alleen thuis overdag?
Misschien is ze ergens erg van geschrokken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Angstig??

Bericht door castratenkoor »

Karen schreef:Welk gedeelte snap je dan niet pss???
Ik begrijp de gehele probleemstelling niet zo eerlijk gezegd.

Misschien kun je duidelijker omschrijven wat de poes precies doet wat jij als abnormaal gedrag ziet. Wat ik nu lees is "ze is niet duf, eet goed en komt bij je liggen".

De omschrijving dat ze op de ene kant van het kussen zit en dan op de andere kant......

Misschien een idee te vertellen hoe de poes zich normaal gedroeg en wat daar nu anders aan is.
We hebben op dit moment immers totaal geen vergelijking.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Angstig?

Bericht door Anne »

Het kan zijn dat jouw poes in jouw afwezigheid iets naars heeft meegemaakt op dat kussen.
Misschien sprong haar broer bovenop haar? Misschien staken wat kinderen buiten vuurwerk af?
Ik zou het verder negeren, dwz dat je er geen aandacht aan geeft aan dat gedrag, dus niet gaan troosten anders bevestig je haar angst.
Als het erger wordt kun je altijd nog naar de da om een medisch probleem uit te sluiten, daar kunnen katten zich ook anders door gaan gedragen, maar ik vermoed uit jouw verhaal dat ze erg is geschrokken op die ene kussen en ze zich weer daar veilig moet gaan voelen maar dat ze dat nog moet opbouwen...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Angstig?

Bericht door Peet »

Mijn eerste ingeving is ook dat ze misschien ergens heel erg van geschrokken is.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie