Rood/witte kat gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Kattenbella »

Het is inderdaad heel vervelend dat je vaak moet liegen bij de instanties. Ik heb hier drie hoogzwangere moederpoezen gehad waarvan de eigenaren aftand hadden gedaan. Die hadden geen geld voor afstand. Natuurlijk niet goed, maar ik moest daar maar een inspecteur op afsturen. De dieren bleven hier en kregen 15 kittens. de meesten heb ik geplaatst, maar sommige dieren zijn hier nog.
De volgende keer liegen is het advies. jammer, want wat maakt het eigenlijk uit....Geld :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Vangen durf ik niet zo goed... Ik kan hem zoiezo nergens kwijt. Omdat hij mij ook niet volledig vertrouwt, ben ik bang wanneer ik hem wil oppakken en in een reismand wil doen, dat hij schrikt en wegspringt oid. Dan vertrouwd hij mij hélemaal niet meer en kan ik het wel schudden. Ik ga dus maar proberen om hem wat meer vertrouwen te geven en dan zie ik wel hoe ik hem in een reismand kan krijgen...

Is er niet iemand van dit forum die bij mij in de buut woont die wellicht kan helpen? Met vangen bv maar ook met tijdelijk een nachtje laten logeren en daarna brengen naar een asiel?
Cerna

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Cerna »

Ik heb de mevrouw van de zwerfkattenopvang Rijnmond zelf gebeld omdat ik het toch wel heel erg vreemd vond dat zij niets doen. Het verhaal blijkt toch iets anders te zijn, dan jij ons hier voorspiegelt.

De mevrouw zei mij dat je de mensen die de kat nu voeren, moet vragen of ze daarmee willen stoppen omdat ze de kat anders niet kunnen vangen mbv een vangkooi.
Morgen moet je weer contact met hen opnemen. Ze komen, ondanks de drukte, heel regelmatig op het eiland en willen je best wel helpen, maar dan moet er eerst gestopt worden met voeren. Een volgegeten kat zal nooit een vangkooi ingaan.

Dus: morgen die mevrouw weer bellen en dan komt het op zijn pootjes terecht wanneer je haar instructies opvolgt.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Ik heb niet gezegd dat hij gevoerd wordt hoor... Mij is echt wel verteld dat ze niet direct langs konden komen en dat ik eerst zelf langs moet gaan bij mensen om zeker te zijn of hij niet van iemand is, omdat het anders verloren tijd is.

Via Facebook is er iemand die ook in het dorp woont, geen idee of hij het over dezelfde kat heeft (heb hem direct een foto gestuurd) en hij vertelde dat het misschien de kat van zijn overburen is. Die kat blijkt al heel oud te zijn en dacht eerst zelf ook dat hij niet verzorgt werd, maar bleek van wel? Ik wacht even zijn reactie op de foto af, want ik vind het wel vreemd dat ik de kat pas sinds 2/3 weken constant 's avonds tegen kom en daarvoor nooit.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Oké ik voel me dus nu heel dom, de kat blijkt een baasje te hebben hier in de buurt en de kat blijkt heel oud te zijn. Maar ze mogen 'm wel wassen! Ben in ieder geval wel blij dat het beestje dus niet achtergelaten is of iets dergelijks!
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door puksji »

Niet zo dom van jou hoor! Ik vind die mensen dom om zo'n oud dier buiten te laten lopen, want je loopt het risico dat men die voor zwerver aanziet, met alle gevolgen vandien.
Als ik mijn oudje van 21,5 buiten zou laten lopen, zou er ook gedacht worden dat er een zieke zwerver loopt.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Corrina »

Het is niet zo stom hoor! Een hoop mensen maken zich zorgen wanneer ze een magere kat zien rondlopen. Misschien is het een idee om de volgende keer de dierenambulance te bellen. Die komen sowieso om te checken of de kat een chip heeft, zodat ze kunnen zien of het dieren een baasje heeft en eventueel contact kunnen leggen. Bij de dierenambulance waar ik werk doen we bij het ontbreken van een chip de kat een bandje om met het nmr van de ambulance en het verzoek aan de eigenaar om contact op te nemen met de ambulance. Wanneer de kat dan thuis komt is het baasje om de hoogte en kan bellen om eventuele misverstanden de wereld uit te helpen. Wanneer de kat na 2 weken nog steeds met het bandje rondloopt kan de melder opnieuw contact opnemen met de ambulance waarna zij de kat meenemen naar st. zwerfdier of een andere instantie zodat er nieuw baasje kan worden gezocht. Wel is het belangrijk om de kat in die 2 weken niet te voeren, omdat het anders blijft komen en niet naar huis gaat.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nellebel »

voor hetzelfde geld was het wel een zwervertje, dus je hebt prima gehandeld. hopelijk zijn de eigenaren nu ook wat wakker geschud om het oude besje s'avonds niet buiten te laten lopen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Ja jullie hebben ook gelijk. Gisteravond voelde ik me echt stom haha. Ik begrijp ook niet zo goed waarom die kat buiten loopt, onze vorige kat was ook al heel oud en kon zichzelf ook niet meer goed onderhouden. Deze kat blijkbaar ook niet... Onze vorige kat werd dus regelmatig in bad gedaan en was ze weer lekker fris, genoot ze van. Naar buiten ging ze ook niet meer.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Anne »

Jij zou je niet dommoeten voelen, integendeel! Jouw bezorgdheid siert je, deed iedereen dat maar, het lot van een oudere kat aantrekken!! ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Ja dat is waar. Ik ben blij dat ik er wel wat aan gedaan heb, anders had ik er nog steeds mee in mijn hoofd gezeten. Ik ben in ieder geval blij dat het beestje niet ziek is! Alleen een beetje viezig omdat hij gewoon oud is.
Plaats reactie