Aandachttrekstertje

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door Anne »

Haha, ik zie het al voor me Wendy :grin:

Fijn dat jullie haar nu laten helpen, ze kunnen echt een stuk onrustiger zijn door krolsheid en daardoor vaker miauwen.
Succes met de operatie en voordat je het weet mag je haar weer ophalen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
manon3

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door manon3 »

silfje schreef:
mijn vriend heeft hele mooie lange dreads en daar wordt constant op gejaagd, ook als hij probeert te slapen hangt florence aan zijn haar. (touwtjes zijn leuk!! ;-) )

Ik vind de dreads prachtig, we zijn best bereid het huis katproof te maken maar het mooie haar van mijn vriend hou ik liever zoals het is, niet katproof :)

Daardoor is slapen met katten in de kamer niet praktisch. :grin:
Ik heb ook lange haren en onze poes hing s' nachts in bed ook constant in mijn haren.
Zich eronder verstoppen,erin bijten,eraan sabbelen,trekken,noem maar op.
Maar dat gaat wel over hoor, dat blijven ze niet de hele nacht aan een stuk door doen.
Voor mij was het in ieder geen reden om poes niet op de slaapkamer te willen,ik vind het net gezellig als katten op bed slapen.
Cerna

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door Cerna »

mijn vriend heeft hele mooie lange dreads en daar wordt constant op gejaagd, ook als hij probeert te slapen hangt florence aan zijn haar. (touwtjes zijn leuk!! ;-) )

Ik vind de dreads prachtig, we zijn best bereid het huis katproof te maken maar het mooie haar van mijn vriend hou ik liever zoals het is, niet katproof :)

Daardoor is slapen met katten in de kamer niet praktisch.
Wat dacht je van een haarnetje of een badmuts?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door castratenkoor »

Hoofddoekje? Burka?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door Ilone »

Hahaha.
Haarnetje is niet eens zo'n gek idee.
Lange haren zijn toch net iets anders dan dreads, Manon ;) In dreads kan je nét iets beter met je nageltjes in blijven hangen :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door castratenkoor »

Dan mag hij kiezen tussen een hoofddoekje en de tondeuze ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door silfje »

wat een barbaarse reacties :O die dreads blijven hoor :D
Katten moeten er maar mee leren leven dat ze niet overal mogen komen. :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door nellebel »

of je vriend went eraan dat hij leuke haarspeldjes als kat in zijn dreads heeft hahahaha, sorry mijn fantasie sloeg even op hol.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door MarjanR »

Sorry hoor, een BADMUTS???? Wat een briljant idee (ik lag even helemaal in een deuk hier) :lol:.

Maar goed ik begrijp het probleem kat/dreads. Dat is een geweldige combi
Tja, dan is het de langste adem. Dan geen katjes in de slaapkamer tot ze wat rustiger zijn (kan een jaar, 1 1/2 of 2 jaar duren).
Ik hoop dat de castratie wat uithaalt inderdaad.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
manon3

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door manon3 »

Ilone schreef:Hahaha.
Haarnetje is niet eens zo'n gek idee.
Lange haren zijn toch net iets anders dan dreads, Manon ;) In dreads kan je nét iets beter met je nageltjes in blijven hangen :lol:
Ja,daar heb je natuurlijk wel gelijk in.
Maar zo'n katje blijft echt niet de hele nacht spelen met die dreads,op den duur worden ze vanzelf wel moe en vallen in slaap.
En dan moet je gewoon effe je kat uit de dreads zien los te peuteren.
Nou ja effe,kan wel eventjes duren,haha. ;-)
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door silfje »

Lol als een kat met haar volle gewicht aan het haar gaat hangen valt dat niet echt te negeren. We hebben ook nog eens een zeer speels ras (bengaal) want de kat die dat doet is florence van 3 jaar. :D
Ach ik had er geen rekening mee gehouden dat ze achter mijn vriends haar aan zouden gaan ( Florence) of dat ze zo hard schril en vaak zou miauwen (buri) maar als ik dat wel had geweten had ik ze ook in huis genomen, want er zijn weinig dingen zo Leuk als bijna ko gekopt te worden door Florence omdat ze zo blij is je te zien, en niet fatsoenlijk je veters kunnen strikken omdat er meteen een kat op schoot zit als je je schoenen aandoet om naar t werk te gaan, of een kat die altijd enhousiast is om te spelen (buri) en die elk speeltje leuk vindt. Ze zijn geweldig lief en leuk

Bedankt voor alle antwoorden
Laatst gewijzigd door silfje op 06 okt 2011 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door nellebel »

heerlijk zo'n katjes. af en toe flink in de weg lopen, maar zo'n koppie ja dat kan niemand weerstaan.
mijn schoonzus heeft heel kort ook een oosters katje gehad. ze heeft hem weggedaan omdat hij teveel kletste. ze had geen zin in dat gezeik als ze s'avonds moe thuis kwam van het werk. ze wilde dan rust. grrrrrr neem dan een goudvis. en dat noemt zich dierenvriend.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door silfje »

Lol ik vind het ook wel irri als je tijdens een heel spannend stuk van een film opeens waaaauw waaaauw mwaaauw mwaaauw hoort :) Maar dieren zijn net mensen, elk dier en mens heeft zijn leuke en minder leuke kanten, dat maakt ze juist uniek :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door nellebel »

hahaha of een kat die vol door je beeld loopt en dan midden ervoor blijft staan zodat je helemaal niks meer ziet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Aandachttrekstertje

Bericht door Peet »

Ik vind het ook juist wel lief. Dodge doet het ook wel eens, zo lekker klagelijk als hij ons 'roept'. Tenminste, zo zie ik dat. Zeggen we wat terug dan is het snel over. Net of hij denkt, 'Oh, jullie zijn er nog.'
s'Nachts hoor ik hem ook wel eens. Dan geef ik even reactie en dan is het over.
Ze kunnen hier overigens wel op de slaapkamer, vind het wel gezellig.

Chevy mauwt alleen als haar eten op is, of ze wil iets anders.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie