Voer zonder kleurstoffen?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
mirae
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 11:16

Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door mirae »

Hallo,
Ik heb pas 2 kittens over genomen van iemand die heel veel katten heeft. Deze kittens waren in een gieter gevallen die een of andere oenemeloen bij hun hok heeft laten staan,
en zijn daardoor nogal verzwakt. Omdat het risico dat ze zoek zouden worden zoveel hoger was konden ze niet bij al die andere katten blijven, dus heb ik ze genomen, ondanks het toch vrij kleine leefgebied dat ik ze te bieden heb.
De kittens krijgen nu antibiotica tegen ontstekingen in hun pootjes, maar dat gaat nu vrij goed.
Ze krijgen ook pijnstilling, maar daar gaan we mee stoppen.

Nu, tijdens hun behandeling staan ze nog op speciaal voer van de dieren arts; Royal canin sensetive. Dit tegen de diaree. Maar nu ben ik op zoek naar een voersoort om hierna op over te gaan.

Voorlopig blijven de kittens waarschijnlijk nog gevoellig, dus ze mogen geen kunstmatigge kleurstoffen. Op de meeste voerzakken staat alleen niet of die er wel of niet inzitten,
kunnen jullie mij helpen met tips over goed voer voor 13 weken oude siemese kittens, zonder kleurstoffen?
Hoe het voer ruikt maakt mij niet uit. De kittens moeten nog wel aansterken, en aankomen dus kittenvoer is wel het beste.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door castratenkoor »

Kijk eens rond op Zooplus. Daar staat de samenstelling er wel bij en kun je zelf iets uitzoeken waar bijstaat zonder kleurstof.

Succes en beterschap voor de katjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door MarjanR »

Wat je zou kunnen proberen is overstappen op KVV (bijvoorbeeld DARF eko).
Daarvan weet je heel zeker dat er geen kleurstoffen in zitten, en het is biologisch vlees.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
CCarine
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2011 10:55

Re: Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door CCarine »

Acana of Orijen zijn zeer goed en zonder toevoegingen, succes met de kleintjes !
manon3

Re: Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door manon3 »

Ik meen hier eerder ergens gelezen te hebben dat Orijen werd afgeraden voor kittens.
Kittens moeten makkelijk verteerbare eiwitten krijgen zoals in RC Babycat of Kitten 36, maar ik weet niet of daar kleurstoffen inzitten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door Adriana »

kittens van 13 weken zijn nog wat te klein voor acana of orijen, bovendien hoog eiwitgehalte en kans op diarree, te zwaar voor nog niet ontwikkelde orgaantjes.
in Almo kitten zitten gegarandeerd geen kleurstoffen.
als je harde brokjes wilt geven, die dan toch wel even voorweken in wat lauw water. of beetje geitenmelk (AH) voor het aansterken.
en niet tegelijkertijd droog en natvoer, dat wil nog wel eens problemen geven, ook bij kleintjes..

tot mijn verbazing: in RC kitten natvoer zit nogal wat aan melkproducten en in Hills vrij veel tarwemeel... geen van twee lijkt me in dit geval handig...

animonda kitten
ziet er qua samenstelling goed uit en dan zou ik de gevogelte en of kip variant kiezen, maar bij zooplus tijdelijk niet leverbaar... missch bij een goed gesorteerde dierenspeciaalzaak of andere internetleveancier

je kunt ook gimpet shiny cat proberen, geen kleurstoffen en overzichtelijke samenstelling, alleen iets hoger eiwitgehalte dan animonda en ik heb er hier met Maks geen goeie ervaring mee, maar dat zegt missch niet zo veel..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... cat/114912
kies voor de kip/gevogelte variant, die is lichter verteerbaar

en wij hebben hier goeie ervaringen met miamor, foliezakjes van 100 grs ipv 85 en redelijk geprijsd. zit zo te zien geen troep/kleurstoffen in en kies de gevogelte-variant van de kittenvoeders
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 0#analysis

schesir kitten kuipjes ziet er ook goed uit maar is dubbel zo duur als miamor, kies ook hier eerst voor de gevogelte/kipvariant
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... esir/51366
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voer zonder kleurstoffen?

Bericht door MarjanR »

Sorry, maar een kitten van 13 weken kan heel prima brokjes eten.
Ook zonder dat ze geweekt zijn.

Overigens ben ik helemaal niet zo'n RC fan.
Ik weet niet wat zij allemaal in hun brokjes doen, en dat geldt eigenlijk ook voor Hills.
(nierdieet van Pro-Vet zit nog minder eiwit en fosfor in ook... veel beter)

Maar ik kan hier wel wat merken gaan opnoemen, maar de meesten zullen dit niet kennen.
En het wordt ook al niet op Zooplus verkocht.
Ik heb toevallig de mazzel dat er een ds in mijn buurtje zit die TOTAAL niet van E-nummers houdt.
Het liefste alleen biologisch vlees en verantwoord gevangen vis in haar producten ziet etc.
(hoewel ze wel KD verkoopt, maar dat is speciaal voor mensen die daarom vragen en liever bij haar blijven komen dan naar een andere winkel gaan)
De merken die ik wel bij haar zie staan, en die ook bij zooplus staan zijn Almo Nature en Yarrah.
Kijk daar eens naar.
Of zoek even op Catloversgold (je komt op een dogloversgold site) en zoek daar naar verkooppunten. Ik vind dat zelf een van de betere droogvoeders. En de Profine vind ik ook erg goed. Beide worden goed gegeten door mijn poezeltje Sara.

Maar ik wil nog even benadrukken dat KVV toch beter is in dit geval.
Carnibest (zit wel toegevoegde rijst ed in), Bandit (bio), DARF eko (bio absoluut zonder toevoegingen) zijn voorbeelden.
Vraag eens rond in je buurt of zoek even via google waar verkooppunten zijn van deze merken.
Dat is gewoon puur vlees, kompleet voer.
Misschien moet je even wat doorzettingsvermogen hebben om je kat daarop over te zetten.
Maar in dit geval denk ik dat het echt het beste is.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie