Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Leuke foto. Fijn dat het zo goed met hem gaat. Jullie ook hele fijne feestdagen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Wat super zeg dat het zo goed gaat met Gizmo, wat zul je bijzonder trots zijn en een speciale band met hem hebben, na alles wat jullie "samen"hebben meegemaakt.,
Gizmo is een regelrechte kanjer!! Ik ben ook trots op hem, ik heb dichtbij helaas mogen meemaken wat een amputatie teweeg brengt en Gizmo heeft het moedig en geduldig doorstaan.
Jullie ook fijne feestdagen en een beter jaar als afgelopen jaar toegewenst. Hopelijk blijven al onze knuffeltjes in goede gezondheid
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

ha! prachtige foto van onze kanjer Gizmo en gelukkig gaat het erg goed met hem.
dolle 5-minuutjes, toe maar! vacht al weer een beetje bijgegroeid?
en fijn te lezen dat hij eigenlijk geen last van de kattenchemo heeft..
voor jou is dat ook heel prettig!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door BillyJean »

wat heerlijk dat het zo goed gaat met Gizmo, super gewoon. Kijk .m eens zitten, dappere dodo! Super dat je deze moeilijke beslissing durfde te nemen!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

gizmo wat een goed nieuws. kerel jij ook hele fijne feestdagen en op naar een fantastisch 2012 voor jou en je baasje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Afgelopen vrijdag heeft Gizmo zijn chemo weer gehad in Gouda. Het ging gelukkig weer heel erg goed en tot nu toe geen last!!

Was wel een hele ervaring dit keer, er was een filmploeg van een opleiding die me vroegen of ik mee wilde werken aan een informatiefilmpje. De bedoeling is om mensen te informeren dat het niet "einde verhaal" is als de diagnose kanker bij je huisdier wordt geconstateerd. Daar werk ik natuurlijk graag aan mee! Dus Gizmo en ik hebben ons filmdebuut gehad! Alles is van a tot z gefilmd, dat we bij de kliniek aankomen, wachten in de wachtkamer tot de dierenarts ons komt halen, etc. Natuurlijk is Gizmo zijn behandeling ook gefilmd en daarna nog een interview met mij. Spannend hoor!

Het filmpje is over een poosje te zien op de website van Korte Akkeren, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! De dierenarts vertelde mij dat ze Gizmo de perfecte kandidaat vonden voor het fimpje, omdat hij zich altijd zo voorbeeldig gedraagt tijdens de behandeling.

Ik vond het een hele bijzondere ervaring en ben reuze blij dat ik hier aan mee heb mogen werken. Ik had gewild dat er zo'n filmpje was toen wij voor dat hele traject stonden. Ik hoop echt dat dit filmpje andere mensen helpt die in zo'n zelfde situatie zitten. En wat heb ik straks een mooi filmpje over Gizmo en mij en de band die er tussen ons bestaat!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

hihi! de Goudse variant van hollywood --> Gollywood,

starring Gizmo & Jean..! ------ tromgeroffel en trompetjes!

het is heel fijn dat KA zoveel aan voorlichting en communicatie doet. dat verwijst ook weer een stuk makkelijker, want nu kunnen baasjes gewoon zien hoe het gaat en dat dit geen enge toestand is.
en iedereen die deze topic heeft meegelezen kan daar heel veel van geleerd hebben en gelukkig is daar het Kattenforum! jammer alleen dat zo weinig baasjes blijven hangen..

nee, kanker bij je huisdier hoeft niet 'einde verhaal' te zijn, maar het is met name het baasje, dat daarvan overtuigd moet worden en jij weet maar al te goed hoe je eigen ervaringen op dit gebied geweest zijn...
fijn dat jij voor deze weg hebt gekozen en dat het zo ongelofelijk goed uitpakt!

knuffels voor je tijgers en een paar extra voor die mooie rooie
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Het is vandaag echt vrijdag de 13e... Vanmorgen op weg naar Gouda voor Gizmo's 4e chemobehandeling. Bloed was goed en lichamelijk onderzoek ook, dus chemo kon doorgaan. Ze brengen het naaldje altijd in zijn voorpootje aan, zo ook vandaag. Maar de da kreeg de naald er niet goed in. Waarschijnlijk door bindweefselvorming van de andere keren prikken. Dat vond Gizmo niet grappig, hij ging flink tekeer met grommen en blazen. De tweede poging werd gedaan in zijn achterpootje... Helaas, daar liep wat bloed langs de naald en dat mag niet als er chemo toegediend wordt. De chemo kan dan naast het bloedvat komen en een flinke ontsteking veroorzaken in het omliggende weefsel. Dus ook daar het naaldje uit... Gizmo was het er wederom niet mee eens, geef 'em eens ongelijk! Andere da erbij geroepen die voor de derde poging ging in zijn andere achterpootje. Maar helaas, ook hier liep het bloed langs het naaldje en er ontstond een bloeduitstorting. Tijdens deze poging raakte Gizmo compleet in paniek, grommen, blazen, bijtpogingen, worstelen, zelfs zijn oogwit werd zichtbaar. Door de worsteling moest de da het naaldje dat nog in zijn bloedvat zat loslaten met als gevolg dat alles onder het bloed zat... :cry: :cry: :cry:

Gelukkig kalmeerde hij vrij snel nadat zijn pootje verbonden was. Het zijn ook zulke lieverds daar! De da pakte Gizmo op en ging met hem staan knuffelen om 'em gerust te stellen, en dat lukte gelukkig! De chemobehandeling is nu met een week uitgesteld, dus volgende week vrijdag mogen we weer... Hopelijk gaat het dan goed! :epray:

Op zijn ene achterpootje zit een flinke bloeduitstorting en volgens mij doet lopen ook pijn. Ik heb hem vanmiddag Traumeel tabletjes gegeven en vanavond en morgen nog een paar. Hopelijk is die bloeduitstorting dan snel weg...

Heb echt zo met 'em te doen, 3x zo'n vervelende naald in je lijf en dan is het nog voor niks ook! Arme schat van me... :cry:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Ach wat sneu dat het fout ging vandaag. Echt een pechdag voor Gizmo.
Hopenlijk volgende week beter en hopenlijk heeft hij snel geen pijn meer van deze mislukte pogingen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

jasses, wat naar.. hoop wel dat ze na één of twee keer prikken een verse, dus scherpe naald gebruiken! AR wil dat nog wel eens vergeten en naalden worden heel erg snel bot..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

He getsie wat sneu zeg :-| Het moet toch heel naar zijn om je kat die al zoveel ellende achter de rug heeft opnieuw zo te zien lijden :-( Heel veel sterkte alvast voor a.s. vrijdag, hopelijk knapt hij gauw weer op
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Dank jullie wel! Gizmo heeft, dankzij de Traumeel tabletjes, weinig last gehad van de bloeduitstortingen. Morgen gaan we in de herkansing, ik hoop maar dat het deze keer weer goed gaat!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

succes en sterkte voor morgen - hopenlijk verloopt het nu gladjes
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

hoe ging het vandaag? we hebben voor Gizmo geduimd hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Lief van jullie! En het heeft geholpen!! Het ging hartstikke goed vandaag! Gizmo heeft zelfs geen kik gegeven. De da had een rustig plekje opgezocht en alles vast klaar gelegd en gehangen en de liefste assistente gevraagd om Gizmo vast te houden. Waarschijnlijk was een deel van het probleem de assistente die hem te stevig vasthield, en natuurlijk de naald die er niet in wilde.

Maar het is weer helemaal goed gegaan, en met Gizmo gaat het tot nu toe erg goed. Hij heeft net heerlijk een blikje tonijn gegeten.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie