Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ik hoef gelukkig niet alleen heen en weer te rijden hoor Adriana. Mijn vader gaat donderdag mee om Gizmo weg te brengen en vrijdag gaat of mijn moeder of mijn vader mee. Dan kan ik het mandje met Gizmo erin op schoot houden en hem af en toe aaien en tegen hem praten.

Ik hoop maar dat hij inderdaad rustig is, van dat gemiauw 2 uur lang krijg ik het echt op mijn heupen! ;-)

Ik ga Gizmo ook Traumeel tabletjes geven voor en na de operatie, op aanraden van Tannetje. En Gizmo krijgt sinds 2 a 3 weken Haaksbarf (hij vindt het heerlijk!), dus de goede en voldoende eiwitten voor een goede wondgenezing!

Ik denk dat het handig is om Eusie en Sara ook af en toe de logeerkamer in te laten om op "ziekenbezoek" te gaan. Maar dat komt wel goed denk ik. Toen Eusie vier weken kwijt is geweest was het even lastig, maar na een paar dagen waren ze weer helemaal aan elkaar gewend.

Af en toe probeer ik het me ook voor te stellen hoe het is, Gizmo met 3 pootjes, maar ik werd elke keer akelig bij de gedachte. Zo zoetjesaan begint het een beetje te zakken, maar af en toe word ik wee in mijn maag als ik er aan denk. Het lijkt wel of er een deel van mezelf geamputeerd wordt... Af en toe vraag ik me ook af of ik wel normaal ben... Hahaha...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Cerna »

Ja hoor, helemaal normaal!
Het is een enorme ingreep en ik kan me je zorgen en buikpijn heel goed voorstellen. Gelukkig heb je ook steun van je ouders.

Nogmaal heel veel sterkte voor donderdag en vooral voor de dagen erna.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

wat bij ons goed werkt is kat in tuig op schoot in een lage stevige kartonnen doos (druiven of kiwi's) met handdoeken, want als ik ze opsluit in een transportkooi in de auto dan breken ze de tent af.
door het tuig worden ze rustiger en zijn makkelijker op je schoot te houden.
het eerste half uur worden auto's geteld en rondgekeken en daarna is het snurken.
k spuit een klein beetje valeriaan op de bodem en ik praat met ze, ongeveer op dezelfde toonhoogte.
missch helpt ook de gedachte om 'blij' te zijn dat je dit in ieder geval wèl voor hem kunt doen:
de best mogelijke behandeling en verzorging!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

snap dat je het ee nvreemd idee vind om hem met 3 pootjes straks terug te krijgen, maar ben ervan overtguis dat dat gevoel zo weg is. als je hem weer ziet na de operatie zul je merken dat het nog steeds je lieve schatje is (maar dan met een pootje minder). en je schatje is niet eng, dan ook niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

DaVinci schreef:
Je hebt gelijk Anne, Gizmo krijgt echt wel wat mee van mijn stress. Dat heb ik begin dit jaar wel gemerkt met Eusie toen hij niet wilde eten. Maar gelukkig ben ik een stuk rustiger nu en heb ik het denk ik redelijk geaccepteerd... Het punt is dat ik altijd teveel en te snel wil. Als het bijvoorbeeld net zo met Gizmo gaat als met jouw Destin, dat ie 1 rondje maakt en daar een hele dag van moet bijkomen, ga ik me al weer gek lopen maken van de zorgen: hij zal toch niet ziek zijn, gaat het wel goed, hoort dit wel, etc, etc. Daar moet ik heel erg voor gaan waken...
Wacht 'es even, ben jij degene die een kat had waarvan zijn pootje geamputeerd moest worden maar die zo'n vrijbuiter was dat het niet goed ging met het kapje wat hij om moest? En dat je toen, om hem te eren, een kat met 3 poten uit het asiel hebt geadopteerd? Op de eerste pagina van dit topic vertelt iemand me dat, weet even niet meer wie. Dat verhaal raakte me heel erg...

Waarschijnlijk hoeft Gizmo geen kapje om, hij krijgt binnenwaartse hechtingen en aan de hechtingen die hij nu heeft van het biopt nemen heeft hij ook nauwelijks aan gezeten. Alleen de eerste dag aan gelikt, maar daarna niet meer.
Probeer Gizmo niet met Destin te gaan vergelijken, Destin had een traumatisch ongeval achter de rug en dat deed hem uiteindelijk de das om. Ik weet nog dat de da zei dat katten prima met drie pootjes kunnen leven ( en als ik naar onze Hobbel kijk dan klopt dat ook) maar zijn
ongeluk was te traumatisch.
Gelukkig heeftjouw Gizmo dat niet en daardoor een veel betere kans van slagen!!!
En probeer je niet teveel zorgen maken over het herstel, dat is zo verschillend per kat.
Maar je moet ook niet teveel verwachten, probeer het los te laten want je hebt er toch geen invloed op en straks word je daar knettergek van!!
Het zullen hele spannende dagen nu voor je zijn, ik duim hier voor jou en Gizmo dat alles spoedig verloopt en je je hoofd rustig en helder kunt houden...
Het is niet niks wat er gebeurt maar je weet waarvoor je het doet en dat is nu even het allerbelangrijkste

Verder is het heel normaal dat jij nu ook aan het rouwen bent om zijn pootje.
Dat had ik ook met Destin.
Voel je daar niet raar over, jij geeft om jouw Gizmo en je wilt tenslotte het allerbeste voor je ventje. Zo'n amputatie is niet niks en logisch dat je daar verdrietig over bent.
Ik heb toen voor Destin een nieuwe krabpaal gekocht, om ook maar iets met dat verdrietige gevoel voor hem, te doen.
Helaas heeft hij het niet overleefd, maar dat heb je al gelezen.
Je zult na deze operatie nog meer van hem houden, nog trotser op hem zijn, want jij, als geen ander, weet wat hij door heeft moeten maken.
Heel veel sterke, ik ben nu al aan het duimen.
Misschien een leuk idee om een soort foto herstel-dagboek van Gizmo te maken hier op het forum? Zodat we allemaal met je mee kunnen leven?
Nogmaals heel veel sterkte, in gedachte ben ik bij jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

ps sorry had er over heen gelezen maar wat Valerie vertelde klopt, wij hebben na Destinsongeluk zo veel rescpect en ontzag voor hem gekregen. Ook hoe hij met zijn verlies van zijn poot omging. Hij bleef zo relaxt.Toen hij overleed wilden we een soort van nagedachtenis hebben, zodat we hem altijd herrinnerden. Dat vonden we in de vorm van Hobbel :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

spannende dag vandaag. veel suces en gizmo zet hem op. nog even en dan is de kanker uit je lijf en kun je herstellen. wij vinden je op 3 pootjes net zo leuk als op 4 hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

Anne schreef: Misschien een leuk idee om een soort foto herstel-dagboek van Gizmo te maken hier op het forum? Zodat we allemaal met je mee kunnen leven?
;-) Anne: vind ik een errg goed idee! we hadden ooit dacht ik Felix, die dacht dattie kon vliegen en daarvan heeft Marjoleine/ayla een verslag, ook met foto's gemaakt van hun herstel en benchperiode.
t was niet alleen erg leuk/goed om zo te kunnen meeleven maar ook nog heel erg leerzaam.. want broertje Garfield had in het begin behoorlijke acceptatieproblemen met die raar bewegende, opgesloten Felix, maar ging na verloop van tijd op een fleece op de bench 'wonen'..
je zult nu heel veel aan je hoofd hebben, maarrr...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ik vind het een mooie gedachte Anne, dat jullie nu Hobbel hebben om Destin te eren. En bedankt voor je lieve woorden!

Misschien ga ik inderdaad wel een album maken. Als ik dan in de stress schiet omdat het niet snel genoeg gaat, kunnen jullie me terug fluiten! ;-) Maar om foto's in het forum te plaatsen moeten ze op het internet staan toch? De foto's die ik voorheen geplaatst heb, staan op hyves. Maar ik ben toch niet van plan om al die foto's op mijn hyves te zetten... Er zijn toch sites waar je een webadres van je foto kan maken ofzo? Als iemand me kan vertellen hoe ik zo'n album maak en de foto's geschikt maak voor op het forum, graag!

Spannende dag vandaag inderdaad! Ik ben op zich wel rustig, maar ook nerveus. Om 12 uur vertrekken we richting Terneuzen, waar we dan rond kwart over 2 aankomen. En dan zal ik 'em in de vertrouwde handen van de mensen in Terneuzen moeten achterlaten... En dan in spanning afwachten of Gizmo de operatie goed is doorgekomen... Ik probeer het maar even van dag tot dag te bekijken, anders maak ik mezelf gek.

Superfijn dat ik zoveel steun van jullie krijg, echt enorm bedankt! Ik zal jullie nodig hebben de komende dagen... :roll:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Ja dat kan ik goed begrijpen, hier op het forum leven we met je mee en snappen dat het allemaal zo spannend en moeilijk is..

Ik heb toendertijd met Destin op een ander forum ook een soort van herstel foto dagboek bijgehouden, zoiets is altijd handig, ook voor mensen die later in het zelfde schuitje zitten.
Vandaar het idee :-P
En daarnaast werkt het voor jou misschien ook helend? Om het realistisch te maken, ook voor jezelf, het is tenslotte best wel bizar allemaal.


Je kan bijv. fotos plaatsen op http://www.photobucket.com, dat is erg makkelijk allemaal. Als je er niet uitkomt helpen we je graag.
Als je daar bent geregistreert kun je heel makkelijk vanuit je bestanden fotos uploaden
en hier plaatsen

Nou, heel veel sterkte nu en de rest van de dag. Wat zul je nerveus,bezorgd en angstig zijn.
Probeer het over te dragen aan de goede zorgen van de artsen en geef Gizmo namens ons allen een dikke knuffel en neem er zelf ook een

Ik zit hier te duimen!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

ik zet de fotos op "mijn album .nl"werkt supersnel en makkelijk. (ik ben niet zo handig met computers)

succes vandaag. de duimpjes draaien door het hele land van alle kattevriendjes en vriendinnetjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Bedankt mensen!

Ben net weer thuis, heb Gizmo naar Terneuzen gebracht. Zijn conditie was super, zijn bloed perfect! Gelukkig maar, na die ellende met de bloedarmoede! Hij is in slaap gebracht waar ik bij was, hij kroop na de injectie gelijk op schoot en is daar in slaap gevallen. Normaal komt ie nooit op schoot liggen, maar naast me... De dierenarts vertelde me dat hij de hele middag met de operatie bezig zou zijn en me zou bellen als hij klaar was. Dus het grote wachten op het verlossende telefoontje is begonnen. Ik heb zijn eigen eten en wat spulletjes van thuis mee gegeven, hopelijk voelt hij zich straks en vannacht op zijn gemak. Morgen tussen 11 en 12 ga ik hem weer ophalen.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ben net gebeld door Terneuzen en de operatie was goed verlopen. Gizmo lag nu in zijn kennel de narcose uit te slapen. Hij heeft nog wel een infuus, maar ademt helemaal zelfstandig. Ze maken hem expres niet wakker met een antinarcosemiddel omdat ze dan vaak paniekerig reageren. Dus laten ze hem rustig zijn roes uitslapen en dan krijgt hij een pijnstiller om hem ook rustig te houden. Vanavond tegen 8 uur mag ik nog even bellen om te vragen hoe het gaat.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

gelukkig ben je er nu doorheen met de melding dat de operatie goed is gegaan en dat hij alle tijd krijgt om rustig bij te komen. nu kun je gaan uitkijken naar morgen als je hem weer bij je in de buurt hebt.
heerlijk over zijn koppetje kriebelen en hopelijk is alle ellende bij de ingreep weggehaald...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ja, ben blij dat dat in ieder geval achter de rug is Adriana. Had ook wel zorgen of hij de operatie wel goed door zou komen i.v.m. die ernstige bloedarmoede van vorige week.

Heb vanavond nog even gebeld en hij was al aardig aan het wakker worden, zonder paniekerig gedoe. Hij had wel wat ondertemperatuur dus ze hebben hem een warmwaterkruikje gegeven en de warmtelamp aan gedaan. Ze zorgen echt zo super goed voor hem, een hele geruststelling!

De dierenarts heeft ook zijn lymfeklieren weg gehaald en die zagen er normaal uit. Vannacht wordt alles opgestuurd voor onderzoek en de uitslag wordt maandag of dinsdag verwacht. Duimen maar weer!

Op zich ben ik de dag redelijk rustig door gekomen, kreeg het wel een paar keer te kwaad. Nadat ze gebeld hadden dacht ik elke keer jeetje, nou is z'n pootje weg en we kunnen niet meer terug... :cry:

Ik hoop maar dat ie de nacht een beetje rustig doorkomt en dat ie zich morgen in de auto ook rustig houdt. Daarna lekker op het logeerbed even kroelen en uitrusten...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie