Hoe vaak en wanneer moet het nu

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Hoe vaak en wanneer moet het nu

Bericht door Seetje1980 »

Zoals jullie misschien inmiddels weten heb ik vanaf vorige week dinsdag een kittentje in huis.
Ik heb op diverse sites gelezen dat een kitten met 4, 6 en 8 weken ontwormd moet worden. Nu heb ik Keesje donderdag de 15de via een pipetje roze stronghold voor het eerst ontwormd+ontvlooid. Hij heeft dus eigenlijk 2 keer ontwormen overgeslagen (denk ik tenminste iemand die een kitten op straat gooit zal ook wel niet ontwormd hebben).
De dierenarts assistente zei dus dat ik gewoon moest doen alsof hij de 15de zijn eerst (dus 4 weken) pipet had gekregen wat betekend dat hij de 29ste september en de 13de oktober weer aan de beurt zou zijn.
Nu zei de DA gister dat stronghold een maand werkt en dat Keesje de 15de oktober dan dus pas weer aan de beurt is. Dus ik snap er even niets meer van wat ik nu moet doen. Toch geven over 2 weken of toch pas over een maand? Als die stronghold een maand actief is ben ik bang dat ik hem overdoseer. En stronghold helpt toch ook niet tegen alle wormen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe vaak en wanneer moet het nu

Bericht door castratenkoor »

Ik zou eens per maand doen voorlopig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie