Advies gevraagd: maagdarminfectie/leveraandoening?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
biankie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 12:41

Advies gevraagd: maagdarminfectie/leveraandoening?

Bericht door biankie »

Hallo allemaal,

Wij hebben een kater van 2 en een half jaar oud.
Zijn naam is Turbo.

Turbo is vanaf afgelopen Donderdag aan de diarree en ging daarbij overgeven.
Het was tijd voor zijn ontwormingstabletje dus deze gegeven.
Binnen een kwartier moest hij 4x overgeven en jawel er zat een wormpje bij.
Gelukkig dacht ik toen nog.. nu kan het alleen maar beter worden.
Helaas was dit niet het geval ik heb hem binnen gehouden en goed in de gaten gehouden maar het werd alleen maar erger.. hij at niet meer, dronk niet meer, lusteloos en trok continu zijn 3de ooglid naar voren. Afgelopen vrijdag zijn wij getrouwd dus helaas vrijdag niet in de gaten kunnen houden hoe het met hem was maar zaterdagochtend gelijk naar de dierenarts gegaan. Hier heeft hij een pijnstiller gekregen en een antibiotica spuitje.. ze dachten aan een maagdarminfectie. Door de pijnstiller zou hij diezelfde dag wat moeten opknappen. Helaas knapte hij ook dit x niet op en wilde nog steeds niet eten.. 's avonds nog een x de dierenarts gebeld en deze vertelde dat dit kon komen door de antibiotica spuit en dat we even morgen moesten afwachten en morgen terug moesten bellen. Zondagochtend turbo een antibiotica tabletje gegeven welke hij na een half uur direct weer uitspuugde. Toen opnieuw de dierenarts gebeld deze gaf aan dat we met turbo terug moesten komen omdat ze hem graag wilde opnemen om zijn vocht op peil te houden en zijn urine te testen. Vanochtend werd ik gebeld dat er blaasontsteking was geconstateerd en dat ze vermoeden dat er iets niet goed is met zijn lever of ze bloedonderzoeken mochten gaan doen.. JAA natuurlijk was mijn reactie!! Ik word in de loop van de middag terug gebeld met de uitslag maar maak mij zo'n zorgen de verhalen op internet zijn niet erg postitief en was hoop via deze weg in contact te komen met mensen die zelf ook deze ervaring hebben met hun katje.
Laatst gewijzigd door Admin op 22 sep 2011 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: advies gevraagd

Bericht door Anne »

Ik wil je heel veel sterkte wensen en wacht aub met het lezen van allerlei enge verhalen totdat je een preciese diagnose hebt, anders maak je jezelf nog gek :-|
Het gunstigste is dat je poes nu opgenomen is en de da er achter gaat komen wat het is, dan ben je er nog op tijd bij en dat je poes zo jong is.
Heel veel beterschap en houd ons op de hoogte!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
biankie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 12:41

Re: advies gevraagd

Bericht door biankie »

Bedankt voor je reactie!!

Nou ben net terug van de da.. heb 5 verschillende potjes meegekregen met homeopatische middelen en moet zaterdag terug komen voor controle.. Volgends de da hebben de homeopatische middelen erg geholpen en turbo is inderdaad een ander katje dan welke ik gisteren achter gelaten heb bij de da. Zelf heb ik geen ervaring met homeopatische middelen dus hoop dat alles nu goed komt. Omdat onze turbo een eigen willetje heeft is het niet gelukt om bloed af te nemen de da verwacht dat de lever zich herstelt door de homeopatische middelen en het voordeel in deze is dat turbo nog jong is en ze verwacht dat hij snel herstelt. Mocht hij deze week niet opknappen of zaterdag blijkt dat de homeopathie niet geholpen heeft krijgt hij een roesje en word er alsnog bloed afgenomen. Voor nu heel positief bericht ik hoop zoo dat hij deze week opknapt en zaterdag ook blijkt dat alles goed is!! We blijven duimen en nu is hij gelukkig lekker thuis dus het is weer een kwestie van afwachten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: advies gevraagd

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
de da verwacht dat de lever zich herstelt maar of dat nodig is weten we niet want er is nog geen bloed afgenomen...
en hij is ziek maar heeft zo'n eigen wil dat het niet is gelukt om bloed af te nemen? en daarvoor moet hij alsnog onder narcose?

levers kunnen na verloop redelijk herstellen en dat geldt niet voor nieren. maar reken op maanden tot een jaar en zeker niet in weken. maar het is nog niet zeker dat er iets met de lever is, want waarsch ook darminfectie..
het enige wat ik voor je kan bedenken is een goed lichamelijk onderzoek en een grondig bloedonderzoek en pas dan heeft je da een basis om verder te zoeken of behandelen.
en homeopatische middelen bij dit soort klachten? en dan al zo snel verbetering?
gelijk maar een antibiotica spuit, maar we weten ook niet of hij een ontsteking had en zo ja, waar...

gelukkig voelt Turbo zich intussen een stuk beter en is weer thuis. waarsch heeft hij afgelopen zondag vocht gehad want intussen behoorlijk aan het uitdrogen en daar zou je de komende dagen heel alert op moeten zijn, dat hij goed drinkt en plast.
we duimen dat het allemaal reuze meevalt en dat Turbo snel weer helemaal in orde is.. (p.s. het is dat mijn bengels al een naam hebben, anders was Turbo ook wel een erg geschikte naam voor één van mijn jonge katers... hihi..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
biankie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 12:41

Re: advies gevraagd

Bericht door biankie »

Hoi Adriana,

Bedankt voor je reactie.
Ja ik ben het met je eens het is ook erg vaag allemaal.
Normaal gesproken ga ik naar een andere da maar die draaien geen weekenddiensten dan wordt je doorgestuurd naar een andere. Het is wonderlijk maar hij is inderdaad opgeknapt hij heeft hier thuis al weer heel wat uit de vissenkom gedronken en heeft weer wat brokjes op en is een stuk levendiger hij zit zelfs al weer bij de voordeur in de hoop dat hij naar buiten mag. Ook is het zo raar dat de lever aangetast zou zijn door het ontwormingstabletje dit heeft het allemaal verergerd maar dat tabletje heeft hij na een kwartier weer uitgebraakt dus kan het me haast niet voorstellen toch nog iets om zaterdag op terug te komen bij de da.. was zo blij met het goede nieuws dat hij mee naar huis mocht en dat het er positief uitzag dat ik tot nu toe niet verder nagedacht heb
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: advies gevraagd

Bericht door nellebel »

kun je nu niet naar je eigen DA gaan? al is het maar even voor overleg (en laat je turbo thuis).
mijn vroeger DA prikte mijn kat alleen op nierwaardes (die echter sowieso slecht waren door het vele braken en uitdroging). die gaf ook maar vanalles om symptomen te bestrijden maar die keek nooit naar de oorzaak. wil je niet bang maken, het is fijn dat het nu beter gaat met turbo, maar je moet natuurlij kwel weten wat er aan de hand was. of is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: advies gevraagd

Bericht door Anne »

Wat fijn dat hij weer thuis en zich beter voelt!! Misschien was het een eenmalige dip? Ik zou het in ieder geval in de gaten doen en bij terugval toch wel een goed onderzoek bij de da vragen
Hopelijk hoeft het zo ver niet te komen!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie