Aslan vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Helaas is het niet Aslan die je hebt gevonden:( 1. Hij is te groot 2. Zijn hoofd aftekeningen kloppen niet + hij heeft een snoekshoofd en Aslan heeft een meer rond hoofd 3. Zijn benen/voeten zijn helemaal wit op een stukje na op zijn achterbeen halverwege, zo te zien heeft deze kat duidelijk meer rood op zijn benen/voeten. 4. Hij is inderdaad lichter - richting oranje meer en meer aftekeningen inderdaad.

Toch heel erg bedankt voor de foto's, stiekem had ik een beetje gehoopt dat het misschien toch Aslan zou zijn:(. Ik heb vanochtend nog op amivedi gezocht maar niets kunnen vinden. Elke dag check ik de website amivedi/dierenmeldpunt/gevonden en vermiste dieren en marktplaats, opzoek naar Aslan..

Aslan is gechipt, dit kunnen de asiels toch aflezen? Of mogen ze Aslan zomaar naar twee weken aan iemand anders meegeven zonder hem op zijn chip te checken?!
Laatst gewijzigd door Esther87 op 03 okt 2011 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Ps. Ik hoop niet dat Aslan nog buiten rond dwaalt.. dan krijgt hij nu de schrik van zijn leven. Keihard vuurwerk van de zijlsingel op het moment:(
Cerna

Re: Aslan vermist

Bericht door Cerna »

Nee, wanneer Aslan bij een asiel wordt aangeboden, dan zullen ze je bellen. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Jammer, dat het Aslan niet was. Ik had het zo gehoopt, maar het was ook wel erg ver weg. Wij hebben eens een gechipte kat gevonden wiens mandje in Friesland stond. De kat bleek een half jaar daarvoor verdwenen te zijn. De man hoefde hem niet meer terug, had inmiddels een andere kat. Triest hoor!

Ook Amivedi zal laten controleren of de kat gechipt is, evenals de dierenambulance. En daarom denk ik dat hij gewoon nog niet door iemand gevonden is of door iemand gevonden is die het wel een leuke kat vindt en hem in huis heeft genomen zonder er verder bij na te denken dat er iemand anders is die de kat verschrikkelijk mist.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Aslan vermist

Bericht door puksji »

De chip was ik even vergeten...
En daar ben ik ook zo bang voor, dat iemand anders Aslan ook heel erg lief vindt, en hem gewoon heeft toegeëigend.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aslan vermist

Bericht door nellebel »

heb je de chip ook geregistreerd. ik kreeg bij mijn nieuwe katjes te hore nvan het asiel dat ik ze moest registreren. ik dacht dat dat automatisch ging als ze gechipt waren. nee dus. zag ik laatst op TV dat ze ook een kat hadden gevonden die gechipt was maar niet geregistreerd, daar konden ze niets mee, die ging dus na 2 weken naar ee nnieuw baasje omdat de chip niet was geregistreerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Aslan vermist

Bericht door BillyJean »

Oei, ik dacht óók dat ze dus geregistreerd werden. Morgen direct doen . Bedankt voor de tip. Raar dat dat niet wordt verteld...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aslan vermist

Bericht door Anne »

Dit klopt helaas, verwarrend vind ik het :-| Het ene asiel doet het voor je en bij de andere moet je het zelf doen. Altijd handig om zoiets na te vragen als je het niet echt zeker weet.

Ik duim dat Aslan snel terug komt, heel veel sterkte en hou de moed erin!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Aslan vermist

Bericht door Siwarda »

Hoi Esther
Af en toe lees ik je berichtjes. Sowieso veel sterkte en hopelijk is hij snel weer terug.

Zeker goed om te checken hoe Aslan geregistreerd staat. Dit kan je zelf doen. Er zijn verschillende websites waar je de chipcode in kan toetsten voor de check. Dan kan je meteen zien hoe en waar Aslan geregistreerd staat. De chipcode staat i.p. in je vaccinatieboekje.
ik heb zelf ook een keer een kat gevonden die wel gechipt was maar niet geregistreerd.

*Ik zou wel de asiels bellen in jou buurt. Ze checken niet altijd goed. Vaak hebben ze ook een site waar alle gevonden dieren op staan. Zo is de hond van een vriendin van mij weggelopen in Amsterdam en uiteindelijk in het asiel van Hoofddorp gevonden. Via een oproepje op marktplaats van dit asiel heeft ze hem weer gevonden.
Mijn ervaring is toch dat je er zelf achteraan moet blijven gaan want bij een asiel of ander opvang komen natuurlijk veel meer dieren binnen.
*Hang ook bij dierenartspraktijken een flyer op.. Want als iemand hem heeft meegenomen dan gaan ze misschien een keer naar de DA en deze kan evt. checken of hij al gechipt is of herkend hem. Ik heb zelf een keer een oude blind/dove kat gevonden. Overal gemeld en bij de dierenarts praktijk dicht bij de vindplaats een flyer opgehangen. Na een maand melde de eigenaar zich bij mij omdat ze de flyer had zien hangen bij de DA.
*als je het nog niet hebt gedaan kijk ook op de verschillende websites waar gevonden en weggelopen huisdieren opstaan zoals marktplaats.
Sommige mensen vinden een kat maar weten dan niet waar ze dit moeten melden. Ze gaan dan zelf voor de kat zorgen en zetten dan alleen een oproepje op het internet zoals marktplaats.
*als je er voor open staat kan je ook een keer contact leggen met iemand die met dieren communiceert. In NL zijn er verschillende mensen die dit doen. In het laatste magazine van de dierenwinkel Petsplace stond hierover een artikel.

groetjes en sterkte in je zoektocht naar Aslan
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Zijn chip is inderdaad geregistreerd. Mijn nummer staat er als hij word gecheckt. Of kan je ook een adres erin laten zetten? Voor de rest ben ik inderdaad je lijstje al afgegaan een lange tijd geleden voor mijn gevoel:P. Maar ik zou inderdaad wel nog eens naar de asielen kunnen bellen. Leiden zei alleen dat het niet nodig was dat ik bleef bellen want ik stond in hun boek voor vermiste katten die ze elke keer checken als er een kat(zwerf) binnenkomt. Ik ga een kijken of er misschien nog iets bij Den-Haag binnen is gekomen.

Bedankt voor de tips:).
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Aslan vermist

Bericht door Siwarda »

Hoi Esther,

Je kan alles laten registeren. Adres, telefoonnummer zelf met foto.
Ik heb dat bij mijn katten gedaan. Als je weet via welke instantie de chip is kan je dit via hun website doen.
Ik hoop dat je snel een beetje gelukt hebt in het vinden van hem.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Aslan is aangemeld bij het NDG met zijn chip. Als ik zijn nummer intyp dan krijg ik: kat, Aslan, telefoonnummers en er staat aangegeven dat hij vermist is. Volgens mij hebben wij een formulier ingevuld met alle gegevens om hem aan te melden, dus ik denk dat NDG wel de gegevens heb maar dat het adres e.d niet word weergegeven ivm privacy ofzo?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aslan vermist

Bericht door Kattenbella »

Jammer is dat! Mijn dierenarts heeft direkt voor de registraties gezorgd, zo zou het ook moeten gaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Aslan vermist

Bericht door Cerna »

Vanmiddag was ik met Amber bij de dierenarts en toen heb ik gevraagd of het standaardprocedure is dat wanneer iemand met een nieuwe volwassen kat komt, ze controleren of de kat gechipt is. Dat blijkt inderdaad de procedure.
Dus mocht Aslan door iemand "geadopteerd" zijn en deze gaat er mee naar de dierenarts, dan weet men dat het een vermiste kat is. Moet die persoon echter wel naar de dierenarts gaan.......
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Aslan vermist

Bericht door Siwarda »

Hoi Esther,
Het klopt dat je bij NDG niets zelf kan veranderen. Mijn eerste katten stonden hier ook geregistreerd. Volgens mij was dit één van de eerste chiporganisatie in NL. Bij de andere chip organisatie zoals Backhome en Petlook kan je zelf wel de gegevens veranderen en inzien. Het is altijd afhankelijk van de DA-praktijk met welke organisatie zij samenwerken Het is wel fijn om te weten dat Aslan in hun database als vermist staat. Je kan natuulrijk NDG altijd mailen of naar hun bellen en checken op welk adres hij geregistreerd staat

Geef de hoop niet op want je weet nooit wanneer hij weer terug komt of jij hem vindt?
Ik hoop dat je wat hulp en steun hebt van familie en vrienden.
groetjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aslan vermist

Bericht door pearlsofpassion »

In Belgie kan je ook niets zelf veranderen. Maar het is wel zowiezo europees geregistreerd. Of dat zei mijn DA toen toch...

Luis komt van Terneuzen en heeft dus een nederlandse chip. Die konden we wel zelf aanpassen maar de eerste keer hebben ze in het asiel al gedaan. En we wonen daar nog steeds...
Alleen, als hij in belgie verdwaalt dan zit hij niet in de belgische databank (kostte weeral 20 euro om dat te laten doen) maar mijn DA zei dat NL dan wel het eerste is waar ze gaan kijken en zo zouden ze hem alsnog moeten kunnen vinden.

Ik vind het wel vreemd dat de kosten zo verschillen. In Belgie kost het dus 50 euro om je kat te laten chippen en registeren, Luis kostte met alles op en aan (wel geen castratie, die was niet inbegrepen) al maar 40 euro... Dat vind ik wel opmerkelijk...

Ik hoop dat Aslan snel gevonden wordt!
Die andere rode kat was het niet, want die was spotted tabby en aslan is (als ik het goed gezien heb) met streepjes.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie