Aslan vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Aslan vermist

Bericht door AliceAbbey »

Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Ik wilde je heel veel succes en sterkte wensen en ik hoop echt dat je hem terug vindt.
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Bedankt voor alle reacties en support! Doet me goed. Ik heb gister en vandaag mijn zoekgebied uitgebreid. Ik ben verder gaan zoeken en naar omliggende wijken uitgeweken. Ook heb ik plantsoenen en tuintjes doorzocht. Maar helaas nog steeds geen spoor van Aslan. De moed begint me zo langzamerhand in de schoenen te zinken. Ik begin nu heel sterk aan vier opties te twijfelen. Op

1. Hij is door iemand van meegenomen, hij is namelijk een schat en een allemans vriend echt ene lieverd.

2. Iemand heeft hem in huis genomen omdat ze denken dat hij een zwerfkat is. Zo ziet hij er in het verreweg niet uit trouwens. Hij heeft een gezonde vacht, en een goed gewicht en hij heeft geen rare afwijkingen e.d maar je weet maar nooit want van domme mensen ertussen lopen...

3. Mijn buren van een etage boven mij komen uit Polen en zijn van het weekend op vakantie gegaan. Misschien is Aslan in de auto gesprongen en meegereden naar Polen waar hij vervolgens is gedumpt?!?!?

4. Hij zit ergens per ongeluk opgesloten en kan er niet meer uit. Joost mag weten waar? Straks sterft hij nog omdat hij geen water en eten krijgt:|:|.

Verder is het buiten zoeken naar een speld in een hooiberg. Geen spoor of leven van hem te herkennen en ook niemand heeft een kat gezien die op hem lijkt:((.

Daarnaast heb ik wel naar de gemeente gebeld en die hebben dit weekend ook geen (dode) dieren gevonden, gelukkig!!! Bij het asiel is ook nog niets gemeld.

Heeft iemand anders nog tips wat ik zou kunnen doen?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist

Bericht door Ilone »

Ik kan het niet laten om stiekem een klein beetje te lachen om de 3e optie hihi ;)
Maar ik kan me voorstellen dat je alles in je hoofd haalt wat er gebeurd kan zijn..

Tips...hm je doet al heel veel. Je kan eventueel een vangkooi lenen bij de dierenambu/asiel, in de hoop dat Aslan daar in gaat.
En verder de zoektocht niet opgeven. Soms zijn katten wekenlang weg, en staan ze plots weer voor de deur!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Ik bne op dit moment flyers huis aan huis in mijn naaste omgeving aan het verspreiden. Zit op 300 maar het pas 1/4 van het deel van de wijk gedaan die ik nog wil doen. Ik wil vandaag ook een advertentie laten plaatsen in het leids dagblad voor donderdag. wat denken jullie, met een kleine foto of zonder foto(hij is zwart wit)? het is een verschil van 20-25euro en ik heb weinig geld, maar ik heb alles voor mijn kat over!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aslan vermist

Bericht door Anne »

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte toewensen, wat jij nu meemaakt moet echt een nachtmerrie zijn.
Top dat je je zo inzet om Aslan weer terug te krijgen. Mijn duimen draaien hier!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aslan vermist

Bericht door nellebel »

tja ik kan niet in je portemonee kijken maar als hij specifieke tekeningen heeft zou ik wel met foto doen.
verschrikkelijk dat hij nog niet thuis is. snap je ongerustheid. je doet alles wat je kunt, zou verder ook niets weten.
ik weet niet of hij een echte avondkat was,maar anders misschien ook s'avonds rondlopen en zijn naam roepen (doe je misschien al). collega heeft ooit hetzelfde meegemaakt, zij liep zelfs s'nachjts rond omdat zij ee nechte nachtkat had. die sliep altijd overdag en was alleen s'nachts actief.
ik hoop voor je dat hij snel thuis komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Deze foto zou ik plaatsen: http://imageshack.us/photo/my-images/835/dsc0032mf.jpg/ ik ga nu alle dierenartsen in leiden/leiderdorp af en later op de dag flyeren in de wijk. Het is geen nachtkat, tenminste hij is een binnenkat dus hij slaapt wanneer wij slapen.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aslan vermist

Bericht door Mirjam86 »

Wat vervelend dat hij nog niet terecht is! Iedere keer als ik zie dat je een reactie in dit topic hebt geplaatst hoop ik dat je hem gevonden hebt. Hopelijk vandaag dan!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Ik hoop het ook! Echt als ik hem terug ben ben ik het blijste mens op de aarde! Bij dierenarts 't leidse land raadde ze me aan om te gaan flyeren in een mijn buurt. Dat hij wss dichterbij is dan wij denken en dat hij waarschijnlijk ergens vast zit of een oud vrouwtje hem voert en dat hij daar blijft hangen zonder dat die vrouw doorheeft dat de kat van een ander kan zijn. Ik was gister al begonnen maar ik ga zo verder even mijn andere kat een aai geven en wat drinken, heb net een hele fietstocht achter de rug. Ik heb een hoop flyers gekopieerd(300-400) maar ik vraag me af of het genoeg is.

De rest van mijn lijstje to do:
Flyers rondbrengen
Aslan zoeken als het avond is en rustig op straat.
Advertentie maken voor het Leids dagblad van donderdag(met of zonder kleine kleurenfoto?!)

Nog meer ideeën?

Aslan heb ik vandaag ook geregistreerd als vermist bij de NDG.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Wat ik mij trouwens nog afvraag: Als een kat nooit buitenkomt, kan hij dan op zijn instinct de weg terug vinden? Of raakt hij dan verdwaalt? De meesten zeggen dat zelfs als ze niet buiten komen ze de weg nog terug kunnen vinden. Maar hoe kunnen ze nou de weg terug vinden als ze geen aanknopingspunten hebbem :-( :?:
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aslan vermist

Bericht door Mirjam86 »

Een kat kan op 2 manieren de weg terugvinden: herinnering en 'innerlijke GPS'.
Herinnering is voor kleine stukjes en gaat net als wij de weg herinneren, bij de heg links, bij de schommel rechts etc.
'Innerlijke GPS' is de oriëntatie van een kat. Vanuit een soort intuïtie kan hij de weg naar zijn huis terug vinden. Dit werkt ook gewoon bij katten die nooit buiten komen.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Aslan vermist

Bericht door Corrina »

Ik heb me laten vertellen dat de meeste binnenkatten, bij vermissing zich in een straal van een kilometer van huis bevinden. Ze verstoppen zich uit angst en dwalen niet ver af. Zelfs wanneer je als baasje langs die struik loopt en roept zal een bange kat niet van zich laten horen. Volgens die theorie zou de kat zijn gebied pas gaan uitbreiden wanneer hij echt honger gaat lijden. Als ik op dat verhaal af ga zou ik vooral in je eigen buurt zoeken. Misschien een idee om in ieder geval 's nacht eten te plaatsen bij je huis. Ik las op internet ook een verhaal van iemand die een webcam plaatste bij het voer. Ik heb alleen geen idee of dit praktisch haalbaar zou zijn...
Je zult vast veel tegenstrijdige adviezen krijgen. Ik weet helaas ook niet wat je het beste kan doen, maar zo te lezen doe je er al alles aan!
Ik wens je heeel veel sterkte bij je zoektocht.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Lieve mensen! Bedankt voor de tips! Ik ga dat van eten voor de deur leggen zeker doen! Het punt is alleen ik woon in een huis die geen achtertuin/deur heeft. Er is dus maar 1 in- en uitgang en die deel ik met twee andere buren. Voor huis hebben wij een klein pleintje. Maar hier lopen savonds soms meer katten rond, ik ben bang dat zei eerder bij het eten zullen zijn dan Aslan.

Ik heb vandaag +-900 flyers verspreid, hele opgave ik ben kapot maar het grootste deel van mijn wijk is gedekt(+-85%). Ik heb vandaag met verscheidene mensen gesproken en als het waar is wat die mensen denken dan loopt Aslan nog geen drie straten bij mijn huis vandaan rond. De kleuren komen overeen en hij is klein(wat trouwens niet op de flyer stond dus dat konden ze niet weten). 1 mevrouw zag hem gister op het pleintje 1 straat naast ons huis lopen. Wat misschien 50 meter hier vandaan is. En andere mevrouw belde me op dat ze precies zon kat zag lopen van een parkje richting dat pleintje vanmiddag. Hij was wel schuw want hij rende heel snel en leek een beetje bang. Nog een andere vrouw dacht hem ook te hebben gezien en nog twee andere mannen dachten zon kat drie straten de andere kant op hebben gezien.

Zouden ze dit verzinnen of zou Aslan toch echt zo dichtbij mijn huis zitten en ik loop hem al 3 dagen mis?! Deze 'verschijnselen' hebben mij echter wel hoop gegeven en ik ga zodra ik klaar ben met dit bericht opzoek naar Aslan met een lantaarn en brokjes! Wie weet vind ik hem nog!! Dat zou wat zijn zeg...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aslan vermist

Bericht door castratenkoor »

Corrina: Het is geen binnenkat - hij is gewend aan buiten zijn.
De ene kat is de andere niet, heel onvoorspelbaar wat de kat is gaan ondernemen.
Ook echte binnenkatten die een keer ontsnappen kunnen flink aan het dwalen slaan hoor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Aslan vermist

Bericht door Corrina »

.. Was goed bedoeld..
inderdaad niet iedere kat is hetzelfde..
Plaats reactie