Kattenbrokken tegen stank

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LiefsteLucifer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 sep 2011 01:06

Kattenbrokken tegen stank

Bericht door LiefsteLucifer »

Hej!


Ik geef mijn kitten Lucifer (4 maanden) al een hele tijd kitten brokjes van sanabelle. Nu is het probleem dat zijn ontlasting daar heel erg van gaat stinken, als ik de deur niet even openzet dan ruik je het echt hard! Nu is mijn vraag of er iemand is die weet welke kattenbrokken goed zijn tegen stank maar ook niet TE prijzig zijn...


Alvast bedankt.
Super dikke pootjes groetjes van Lucifer!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenbrokken tegen stank.

Bericht door Adriana »

Sanabelle is er in twaalf soorten, je hebt het over de kitten variant?
doorgaans is stinkende ontlasting een geval van slecht tot niet verteerde eiwitten..

je zou een aantal sensible/sensitive brokjes kunnen proberen, sanabelle heeft sensitive met kip en ook eentje met lam en RC kitten 36 en de Almo holistics (niet de kittenvariant) bevallen hier goed.

goedkoop is doorgaans duurkoop bij harde brokjes,
bovendien eten ze van de wat duurdere brokjes veel minder en je loopt daarbij minder kans op dierenartsrekeningen voor blaasgruisproblemen (zie tips topics blaasgruis)

grotere verpakkingen zijn altijd goedkoper maar ik wil je waarschuwen van Sanabelle geen 2 kg zak te kopen, het voer daarin verschilt op dit moment in negatieve vorm aanzienlijk (het ruikt ook zurig en niet goed) van het voer van hetzelfde type in de 400 grs zakjes.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Kattenbrokken tegen stank

Bericht door KoosjeCato »

@Adriana: geldt dat ook voor de Adult gevogelte?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenbrokken tegen stank

Bericht door Adriana »

langzamerhand vermoed ik dat het voor vrijwel alle Sanabelle soorten geldt.
er is een partij grondstof op de markt en ik vermoed dat die niet zo pluis is. als je de zak openmaakt, dan stinkt het zurig, eigenlijk alsof het al een beetje bedorven is.

ik heb hier proefjes gedaan met 400 grs zakjes van Sanab Urinary en Huid+vacht en de 400 grs zakjes ruiken goed. de 2 kg zak Urinary heb ik nog bewaard maar de 2 kg zak Sanab Sensitive met gevogelte (Enzo was daar dol op..!) en 2 kg Sensitive lam zijn hier uit de gratie en die voer ik van de winter wel op op mijn volkstuin, want er zijn altijd gegadigden en dat wordt dan weer voetafdrukken uitpluizen in de sneeuw om te zien wie mijn kostgangers daar zijn. maaar ggrrrrmbl..

afgelopen week opende ik een zak nierdieet van Happy Cat, normaal rook dat goed en ja hoor! ook dat rook licht zurig. en die brokjes blijven nu als laatste over (ik voer altijd drie verschillende soorten brokjes) terwijl ze er dol op waren..... grrmmbl

Sanabelle beantwoordt mijn mails over dit probleem niet! (en Zooplus is alleen maar doorgeefluik..)
met Almo, RC, Hills heb ik op dit moment geen probleem, dat ruikt eender, zowel de grote als kleine zak.

en er is al meer over geklaagd en ik zag een 10 kg zak Sanabelle langskomen in de aanbieding, werd ook niet gepruimd en ik vermoed dus waarom...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kattenbrokken tegen stank

Bericht door Cindy1969 »

Hm, ik breek even in...
Heb dus een paar weken geleden voor het eerst Sanabelle besteld bij Zooplus, een 2 kg zak Light voer.
Mijn katten blieven het niet, heb net even geroken, en het ruikt inderdaad wat zurig.
Hier komt dus geen Sanabelle meer in huis.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbrokken tegen stank

Bericht door castratenkoor »

Ik geef 2 x daags Sanabelle Urinary. Nooit zurig en nooit stinkende ontlasting.
Ik koop 10 kg zakken, ben grootverbruiker met 8 katten.

Dat had ik wel met Porta 21, veel braken en bedorven poep-lucht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbrokken tegen stank

Bericht door Anne »

Hier waren ze ook niet zo weg van de sensible variant van Sanabelle.
Bella krijgt urinary van Sanabella en dat eet zij wel graag.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie