Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
kittypluk86
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2011 11:44

Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Bericht door kittypluk86 »

pluk ons kat moet afvallen van de dierenarts. maar hoe wegen jullie eten ? ik dacht met een keuken weegschaal maar zelf hebben we er geen een wat is een goede weegschaal voor eten te wegen?
Laatst gewijzigd door Admin op 05 sep 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: pluk moet afvallen

Bericht door BillyJean »

Bij de Action hebben ze voor 4,99 een digitale keukenweegschaal voor 4.99 Deze is prima.
Succes met het afvallen Pluk!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: pluk moet afvallen

Bericht door Adriana »

kun je Pluk zelf ook wegen? missch op je eigen weegschaal, eerst jezelf en dan samen met Pluk en het meergewicht is dus van Pluk..
maar let op dat Pluk geen honger lijdt en heb je ander voer gekregen? voer dat langzamer verteert en toch een verzadigd gevoel geeft?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
kittypluk86
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2011 11:44

Re: pluk moet afvallen

Bericht door kittypluk86 »

we hebben geen ander voer gehad. maar we hebben 2 katten en is toch paar keer gebeurt dat pluk eet van ander bakje. pluk is ook kat die gewoon door eet. dus dierenarts zij dat we ze 2 keer per dag eten moeten geven en dat ze dan apart moeten. ja ik heb zelf ook weegschaal.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: pluk moet afvallen

Bericht door Adriana »

en welk voer geef je?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
kittypluk86
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2011 11:44

Re: pluk moet afvallen

Bericht door kittypluk86 »

perfect fit in home. we hebben ook de zelfde geprobeerd maar dan voor 7 plus of zo maar daar ging hij van spugen dus geven we die anderen weer.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: pluk moet afvallen

Bericht door MarjanR »

Wat je kunt doen is overstappen op light voer.
Maar dan moet je de katten niet minder eten gaan geven.
Of je geeft ze minder eten dan ze kregen, maar dan gewoon het voer wat ze al aten.
(zeker als je weet dat een van de katzels er niet goed reageerde op verandering).

Weet je hoeveel je katten aten?
Want je kunt ze wel op gezette tijden eten geven, maar als dat net zoveel is als wat ze kregen dan helpt het niet.
Ook mijn zusje heeft een vraat thuis, en haar dames krijgen gescheiden te eten.
Twas even wennen, maar dat gaat prima nu. (de rustige kat zit dan in de slaapkamer van haar jongste zoon, die vindt dat dan ook priiiiiiiiiiiiiiima)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: pluk moet afvallen

Bericht door achtpuntzes »

light kattenvoer?

heb de laatste tijd een aantal artikelen gelezen die nou niet bepaald positief waren mbt light kattenvoer...

katten die kwalitatief goed kattenvoer eten, worden alleen maar dik omdat ze er TE VEEL van eten. mensen kunnen dik worden omdat ze verkeerd eten (bijvoorbeeld te veel vet) en dan helpt een minder vet dieet natuurlijk wel. katten zijn geen mensen, en zijn echte vleeseters. en die kunnen dierlijke vetten veel beter verteren dan wij.

dus lijkt me het advies om over te stappen naar light en dan evenveel geven niet echt aan te raden...

mijn advies zou zijn: gewoon normaal voer, en langzaam wat minderen... en niet te veel minderen in een keer, heel geleidelijk aan afbouwen.

mijn katten gingen richting overgewicht, (nou, muffin werd zelfs echt dik, die vreetzak) en door heel geleidelijk de kwantiteit wat af te bouwen zijn ze nu prachtig op het gewenste gewicht. het heeft wel een paar maanden geduurt, maar het doel is bereikt. mijn muffin zit nu wel regelmatig te mauwen om meer voer, maar ik houd mn poot stijf. als ik die haar gang laat gaan is ze in no time kogelrond :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
manon3

Re: pluk moet afvallen

Bericht door manon3 »

Dit is wat ik destijds in een ander topic over light-brokken heb geschreven:

Light brokken bevatten weliswaar weiniger vet maar daarom des te meer vezels, dus koolhydraten en we weten hoe slecht dat is voor de bloedsuikerspiegel.
Daarnaast bevatten de brokken een hoog gehalte aan onoplosbare vezels waardoor, kort samengevat, veel water en micromineralen via de ontlasting verloren gaan.
Gevolg is dat de kat minder water/vocht vasthoudt en zelfs ondervoed kan raken door een tekort aan eiwit.
Ander nadeel van light-brokken is dat door het lagere vetgehalte er niet alleen weiniger ongezonde vetten inzitten maar ook veel weiniger gezonde vetten, de zogenaamde essentiele vetzuren, de omega-vetten die een kat juist hard nodig heeft omdat het lichaam deze niet zelf kan aanmaken.

Dus helaas zijn lightbrokken niet echt aan te raden.
En de meeste light natvoeren van merken als RC en Hill's bevatten veel te veel granen en zijn dus ook niet geschikt.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: pluk moet afvallen

Bericht door achtpuntzes »

dank voor de back-up info, Manon... :)

wie heeft light kattenvoer bedacht?

ja slimme mensen die weten dat veel dierenhouders denken dat wat voor mensen geldt dat dat ook voor hun (huis?) dieren opgaat. dat het niet werkt en juist ongezond is boeit ze niet; er is een markt voor light voer, dus wordt het ook verkocht. zo werkt het in de consumptiemaatschappij.

dus laat je niet om de tuin leiden; bezint eer ge begint met dat zogenaamde "light-kattenvoer"...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Bericht door Admin »

Zelf wegen wij ook altijd het voer af (4x per dag :icon_shifty: ). We gebruiken een weegschaal van Inventum die per gram nauwkeurig weegt tot 5 kg. Ik zet het voerbakje erop, zet hem aan en als ie op 0 staat doe ik de brokjes erin. Altijd goed (ook om brieven, enveloppen en postpakketjes te wegen ;-))

Bij Bol.com kost ie nog geen 20 euro.

Afbeelding

Meer info
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Bericht door Mirjam86 »

Ik gebruik die van de Action, tot op de gram nauwkeurig.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Bericht door achtpuntzes »

ik heb een iets duurdere, nl de Soehnle Optica keukenweegschaal van de Blokker. kost 29,95 euro. ook tot op de gram nauwkeurig.

Afbeelding
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Bericht door Adriana »

en waarop wegen jullie je katten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?

Bericht door manon3 »

Ik heb pas een nieuwe digitale weegschaal gekocht speciaal om mijn poes te wegen, een Medisana.
Al moet ik wel samen erop gaan staan met de poes in mijn armen, en dan mijn eigen gewicht aftrekken. Als ik alleen de poes erop zet geeft de weegschaal helemaal geen gewicht aan.
Plaats reactie