Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door pinguin »

hoi allemaal
mijn ouders hebben kat karel. een groten geholpen rode kater. hij kwam toen die 1,5jr oud was. hij was weg gepest door zijn broer (tot bloedens en hechtingen toe) hij is inmiddels 5,5jr oud. hij heeft het prima naar zijn zin. hij kan en mag naar buiten als die dat zelf wil.
alleen nu het probleem. mijn ouders zijn afgelopen vrijdag op vakantie gegaan. op zich geen probleem mijn broer woont nog thuis maar werkt wel fultime. daar door is die over dag alleen. in het verleden ging dat altijd goed. maar nu ineens niet. hij mauwt veel volgens de buren zowel binnen als buitener veel. ook is die ineens extreem veel gaan wassen. waardoor er lichte plekken zijn ontstaan. (zijn geen vlooien daar heb ik hem met een vlooien kam op gecontroleerd) en als je bij hem ben is die erg onrustig veel heen en weer lopen. als ik overdag tijd heb dan geef ik hem extra aandacht. maar tot nu toe lijkt dat niet veel te helpen. s`nacht slaapt die bij mijn broer en dan is die wel stil.
hij is nog geen week gelden voor zijn jaarlijkse apk naar dierenarts geweest en hij is weer gezond verklaard.
de buren zijn er niet blij mee en hopen dat ik snel met oplossing kom. maar ik ben een beetje door mijn iedeen heen. gisteren valiriaan druppels op een watje gedaan en op plekken gevreven waar hij veel komt. dat werkt tot nu toe niet.
radio staat ook aan.
mijn ouders komen pas over 3 weken terug dus dat duurt nog wel even.
iemand nog iedeen!!!!
Laatst gewijzigd door Admin op 03 sep 2011 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door castratenkoor »

Is er niet een basis-school kind van 10-12 jaar die overdag wat tijd bij hem door kan brengen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door Peet »

Is het geen optie om hem mee naar jou te nemen? Oké, dan wel binnen waarschijnlijk, want hij kent de weg niet bij jullie denk ik.
Lastig zeg....
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

@peetwel goeie ideen. maar zoals ik al eerder schreef hij is mishandeld door een soort genoot. en sproet zit ook niet echt op zijn gezelschap te wachten vrees ik. denk niet dat het goed gaat. (maar uitsluiten doe ik het niet. kan ze wel scheiden zodat ze elkaar niet aanvallen als ik er niet ben)

@castrator hij wantrouwd bijna iedereen. maar er is nog 1 volwasen iemand waar die niet bang voor is. misschien dat die tijd heeft. (ga zo gelijk bellen)

zit er ook nog aan te denken hem een tijdelijk natuurlijk kalmerings middel te geven. en heb een paar extra kleding stukken van de bazen die weg zijn neer gelegd. (die waren nog niet gewassen en daar zit hun lichaams geur nog aan)

buurvrouw belde me om 18.00 hij ging zo te keer dat hun kind niet kon slapen. en ik hoorde hem op de achtergrond. broer was gelukkig vlak bij en die is nu de hele avond bij hem. ik vind het zo zielig. normaal doet die zo niet. ook niet tijdens andere lange vakanties. zolang er s`avonds maar iemand was. en das nu ook het geval en toch reageert die zo
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door castratenkoor »

Het is wel typisch dat hij zo hartverscheurend jammert.
Weet je zeker dat er niet lichamelijk iets mis is?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

anders misschien toch nog even extra naar de dierenarts gaan. gewoon voor de zekerheid. maar kan me haast niet voorstellen dat er iets is. omdat hij afgelopen donderdag nog een apk van de dierenarts heeft had. longen hart oke. en hij heeft ook lichaamelijk voel onderzoek gedaan en er was niks. hij reageerde ook nergens op. bahalve verzet tegen de prikken en onwormingspil.
anders voor morgen avond toch maar een afspraak maken kan broer gaan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door achtpuntzes »

heb niet een een/twee klare oplossing, maar ik vind het wel fijn om te lezen dat je je het welzijn van de dieren om je heen aantrekt :)

het klinkt een beetje dat ie zich verveelt of wat verlatingsangst heeft... en niet graag alleen is...

ik hoop dat je een oplossing vindt..
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door Peet »

Ah, het is wel triest hoor..... Arm beestje.
Ik geloof dat ik het erop zou wagen om hem een paar weekjes mee te nemen, dan maar wat scheiden.
Jemig.... moeilijk hoor.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door jennli »

Komt mij echt over als duidelijk stress. Hij lijkt te rouwen om zijn baasjes en begrijpt waarschijnlijk niet dat die vanzelf weer terug komen. Nou heb ik dit natuurlijk maar geinterpreteerd, maar is werkelijk een mogelijkheid. Ik weet niet hoe je zelf met je tijd zit, maar lukt het je om iedere dag een uurtje te gaan, liefst midden op de dag, zodat hij niet te lang alleen is?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

ik probeer elke dag minimaal 2 uurtjes te gaan. meestal rond het middag uur. ga vandaag effen mijn oma bellen misschien dat die er tijdelijk wil wonen. dan is er in iedergeval iemand aanwezig. of die dat nu leuk vind of niet. en anders misschien toch zelf in huis nemen. ik vind het lastig om de juiste beslissing te maken. waardoor zou hij weer rustig kunnen worden?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door Adriana »

denk dat Jennifer het goed omschrijft, Karel begrijpt niet dat zijn baasjes weer terug komen, is erg aan ze gehecht en is weer net zo ontredderd als toen ie eerder werd opgevangen.
stress en verdriet.. en lastig probleem want Sproet staat ook nog niet echt stevig op zijn poten..
maar je weet het niet, jij bent veel meer thuis en hij kent jou toch ook?

aan de andere kant denk ik dat hij veel beter in zijn eigen huis kan blijven, daar is hij gewend, anders krijgt hij er nog een stressfactor bij..
hoe reageert Sproet op de destress? zou Karel erop reageren en heb je dat al geprobeerd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

ik denk dat het probleem met karel is de toediening. want hij lust alleen en soort harde brokken en verder eet menneer niks. geen snoepjes niks niet.
heb net de feliway stekker er in gedaan voor karel. heb nu vanmorgen van 09.30 tot 12.00 met hem door gebracht. lekker geborsteld en gespeelt. en hopenlijk moe gemaakt.
ik denk dat die met name mijn vader mist. die heeft afgelopen 1,5 jr door mediche redenen veel thuis gezeten en daar door kreeg die altijd aandacht. en hij was normaal max 4 a 5 uurtjes alleen. het laatste jaar. er was altijd wel iemand thuis. ik broer of ouders.
mijn broer gaat nu proberen te gegelen of die niet tussen de middag zijn luch bij karel mag op eten.
vind het zo zielig dat die zijn andere baasje mist :cry: :cry:
ik wil hem zo graag helpen maar hoe? ik kan niet constand bij hem zijn daar heb ik de tijd niet voor. en andere mensen buiten ons 4ren om die vertrouwd die niet. hij vlucht niet meer weg maar laat zich dan ook niet aaien of gaat spelen.
arme karel :-( :-(
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door Peet »

Zou mooi zijn als je oma dat zou kunnen doen.
Zielig hé, en zo moeilijk als je zo'n beestje het zo moeilijk ziet hebben....


En dan zeggen ze dat katten niet aan hun baasjes hechten.... Dat maakt niemand mij meer wijs hoor!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

door de stres is die nu gestopt met eten. wat we ook proberen hij vertikt het om te eten. hij heeft nu al 12 uur niet meer gegeten. please karel ga weer eten :epray: . ik wil je niet dwang voeren.
mijn oma wil niet. is bang dat de kat naar d`r uithaald. iets wat niet gaat gebeuren zolang die kan vluchten. hij vlucht liever dan dat die slaat.
de baas van broer is gelukkig een kattenvriend en vind het oke dat die tijdelijk bij karel zij boterham op eet. en ik probeer dan s`morgen en s`middags een uurtje te gaan, zodat hij niet langer dan 3 uur alleen zit. mocht die tussen door toch te keer gaan dan word ik gebeld en dan ga of ik of broer langs. maar ik hoop dat hij nu rustiger word. hij moet nog 3 wk en dan komen ze weer thuis.

kan je z`n gestreste kat nu beter of binnen houden? hij is gewent in en uit te lopen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door MarjanR »

Als hij gewend is naar buiten te kunnen denk ik dat het stress oplevert wanneer je hem nu binnen houdt.
Heeft hij nu echt niets gegeten na 24 uur dan kun je dwangvoeren.
Maar misschien heeft het niets met stress te maken en is er (toevalligerwijze) iets anders aan de hand.
Misschien kun je een afspraak maken met de dierenarts om in ieder geval iets medisch uit te sluiten (ondanks dat hij net voor z'n apk is geweest)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie