Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

zijn gisteravond voor de zekerheid naar de dierenarts geweest. omdat hij nog steeds niet at. maar die kan niks vinden. bloed is goed, urine ook. en lichaamelijk kon de dierenarts ook niks vinden.(hij was gelukkig nog niks afgevallen) hij eet nog steeds niet. vanmorgen geprobeerd te dwangvoeren maar dat kotste hij weer uit.
de dierenarts had hem nog wel iets kalmerends gegeven maar dat lijkt ook niet te werken.
ik weet van de vorige keer dat die weigerde te eten hield hij dat 7 dagen vol. (dat was de eerste week dat die bij ons kwam)
broer mag gelukkig vanmiddag thuis werken zodat er nu even 24 uur per dag iemand voor hem is.ook de voor de komende dagen. we wisselen er af. zodat karel niet alleen is.
hij gaat nu verschillende soorten voer proberen in de hoop zijn eetlust op te wekken.
mijn hart breekt als ik karel zo zie. zo herken ik hem niet.
het laatste wat ik wil is mijn ouders terug roepen van vakantie. maar als die niet snel verbeterd zie ik geen andere uit weg.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door pinguin »

KAREL EET WEER. ben zo blij dat die rond 15.45 weer is gaan eten. het begon met het stelen van een plakje kipfilet van een boterham. en daarna ging die gelukkig weer aan de harde brokken. nu maar hopen dat die blijft eten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: help!!! iemand nog iedeen!!!

Bericht door Anne »

Dat is goed nieuws. Fijn dat je broer nu wat vaker thuis bent, ik denk dat de poes erg gestresst is van de heimwee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door pinguin »

het leek er op dat het iets beter ging. maar vannacht is het helemaal fout gegaan. door de hevige omweer begon hij weer hevig te mauwen. midden in de nacht. broer belde me op want hij kon karel niet stil krijgen. ook liep hij heel erg te zoeken. nu is die weer iets rustiger maar hij blijft zoeken en mauwen. ondanks dat broer constant thuis is.
morgen moet hij weer aan het werk. ik probeer wel zoveel mogenlijk bij hem te zijn, maar kan dat helaas niet hele dagen doen. ik hoop maar dat het goed gaat.
als er nog iemand met tips is graag!!!!
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door Anne »

Het enige wat ik kan bedenken en je moet het maar hebben, gedraagde kledingstukken van zijn baasjes die nu weg zijn, her en der verspreid door het huis leggen. Maar die tip was al gegeven.
Ik hoop dat zijn baasjes gauw weer terug komen, is hij altijd zo gefixeerd geweest op ze?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door Adriana »

hebben je ouders in de ruimte waar Karel vaak is een feliway verdamper?
je zou eerst kunnen proberen met een verstuiver, die zijn wat minder kostbaar om te kijken of Karel daarop reageert.. (da of dierenspeciaalzaak)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door pinguin »

nee hij was nooit zo gefixeerd op ze. tot nu toe gingen alle vakanties goed. zolang die maar naar buiten kon. dan vond die het normaal gesproken wel best. en broer woonde er al voor dat karel kwam. maar waarom het deze vakantie zo fout gaat snap ik nog steeds niet. volgens de dierenarts is er lichamelijk niks mis met hem. en is het pure stress.
misschien toch vragen of de baasjes een weekje eerder terug willen komen van vakantie? ze hebben nog een kleine 3 wk te gaan voordat ze thuis zouden komen.
wat ik ook nog wil gaan proberen is een van de baasje die nu op vakantie via de telefoon tegen hem te laten praten. misschien dat die dan beseft dat ze niet helemaal weg zijn.

karel mag overal komen. er is niet echt een ruimte waar hij vaker komt. de verstuiver word al uit geprobeert maar tot nu toe reageert hij er gewoon niet op. en destress krijg ik er niet in. jammer genoeg.

bedankt voor het medenken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door Adriana »

destress kun je met een beetje vitakraft proberen mee te laten liften. beetje kleinmaken en er dan doorheen kneden. eerst stukje vitakraft zonder en dan eentje mèt er achteraan..


wat zou er gebeuren als je hem naar buiten laat? dat was hij toch gewend? is hij gechipt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door jennli »

Arm beestje. Goed dat je hem wel hebt laten checken bij de dierenarts.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door pinguin »

Adriana schreef:destress kun je met een beetje vitakraft proberen mee te laten liften. beetje kleinmaken en er dan doorheen kneden. eerst stukje vitakraft zonder en dan eentje mèt er achteraan..


wat zou er gebeuren als je hem naar buiten laat? dat was hij toch gewend? is hij gechipt?
vitakraft heb ik geprobeerd maar dat wil die niet. als er iemand thuis is dan staat de buitendeur open. meestal blijft die in de tuin. maar achter onze tuin is een grasveld en bosjes daar loopt die ook rond.

hij is gechipt.

hij lijkt weer iets rustiger te worden. ik hoop dat dat gaat door zetten. en dat die zich zelf weer gaat worden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door pinguin »

hij lijkt zijn ouwe ik weer terug te vinden. hij speelt weer en vertoont veel minder stres gedrag. heb vanmorgen met mijn ouders contact gehad. en er is afgesproken dat als de situatie deze week weer verslechterd ze eerder gaan thuis komen. wat ik echt niet hoop. er is nu een schema op gesteld dat hij max 2 uur alleen is.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door Anne »

Super zeg zoals jullie je inzetten voor de poes. Wat fijn dat hij weer een beetje zich zelf is en wat rustiger. En twee uurtjes alleen zijn moet kunnen. Hopelijk blijft het zo goed gaan, ik ga duimen voor jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door Adriana »

gelukkig gaat het met Karel de goeie kant op en geweldig dat jullie proberen zo vaak/zo lang mogelijk bij hem te zijn. hij zal je ouders ontzettend gemist hebben en ben benieuwd hoe hij reageert als ze weer terug zijn...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat miauwt veel zowel binnen als buiten

Bericht door pinguin »

hij is gelukkig weer zich zelf. ik ben ook heel benieuwd hoe die reageert als ze weer terug zijn. zoals het nu naar uit ziet komen ze over 2 weken terug. denk wel dat die erg blij zal zijn.
ben zo blij dat die weer zich zelf is. hij speelt weer en haalt weer streken uit. hij is weer helemaal happy
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie