Aanvullend kattenvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanvullend kattenvoer

Bericht door Adriana »

in senior voer zijn niet alleen de eiwit- en fosforgehaltes als het goed is verlaagd en het is lichter verteerbaar, de onderlinge verhoudingen zijn aangepast en er zijn iets andere stofjes aan toegevoegd, speciaal voor wat oudere katzels.
seniorvoer is doorgaans niet duurder dan de andere soorten, dus weinig verkooptruc denk ik.

potlood en stukje papier ja! en zooplus.de.
merkwaardigerwijs staan vrijwel alle analyse-gegevens van de kattenvoeders wèl op de Duitse site van zpls maar niet op de Nederlandse..
en als je het vaak genoeg gedaan hebt..... (bv tbv het Kattenforum), dan weet je het uit je hoofd.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aanvullend kattenvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Bij Animonda geloof ik dat het enkel fijner gemalen is. Of dat zeggen ze toch bij de beschrijving. Dus zolang Kleintje nog tanden heeft, hoeft het voor mij niet. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
RobinvZ
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2011 12:00

Re: Aanvullend kattenvoer

Bericht door RobinvZ »

Het fosfor is:
Dear Mr van Zijl,

in the product carny senior is 0,20 % phosfor.

Kind regards

Nicole Tobergte


animonda petfood gmbh
Weiße Breite 3a
49084 Osnabrück
mailto:Tobergte@animonda.de

Dus geen 0.1, maar best redelijk volgens mij
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanvullend kattenvoer

Bericht door Adriana »

RobinvZ schreef: Er is maar 1 merk ( Animonda Carny ,oh en hills )wat voor een senior natvoer heeft.
Iams heeft senior voer in donkerrode foliezakjes en ik denk dat er echt nog wel meer premium merken zijn met senior voer.
bij de AH huismerk foliezakjes zit dacht ik ook een doos met senior voer en Purina heeft één seniorvoer in groen foliezakje, kip paté en kh-arm.
kwestie van ff door zoeken..! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
RobinvZ
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2011 12:00

Re: Aanvullend kattenvoer

Bericht door RobinvZ »

Jah, klopt, maar in eerste instantie had ik alleen bij de aanbevolen produkten van zooplus gekeken.
Ik ben nu wat aan het vergelijken en zal binnenkort een lijstje plaatsen.
Plaats reactie