Vlooienplaag, advies?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Shireen86
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2011 03:20

Vlooienplaag, advies?

Bericht door Shireen86 »

Hoi!

Eerst maar eens met het slechtste nieuws beginnen: mijn kat, Apollo, is al een tijd niet naar huis gekomen.. Dit gebeurt wel vaker maar nu duurt het wel heel lang en ik ben heel erg bang dat hij niet meer terugkomt :( :( :(

maar kat of geen kat, ik heb nu wel te kampen met een ware vlooienplaag! En zonder een kat om met Stronghold het probleem te verminderen weet ik niet zo goed wat ik moet beginnen... Ik heb me een beetje ingelezen en mijn plan van aanpak: alle kleding en dergelijke wassen (wat een klus zeg!), opruimen en alles wat ik kan stofzuigen, stofzuigen. Zelfs even over de gordijnen en dergelijke heen! Dat natuurlijk herhalen en ik heb ook indoor-x besteld als omgevingsspray. Dat, na een paar keer grondig te hebben gestofzuigd (en ik zit ook te denken aan een stoomreiniger, maar dan komt mijn vraag) gebruiken en na een maand herhalen e.d.)

Mij vraag is als volgt: de gordijnen, bank, bed (ik woon in een studio apartement), hoe kan ik die het beste aanpakken aangezien ik die niet even door de wasmachine heen kan halen..: stofzuigen en stoomreinigen of mag ik daar ook de omgevingsspray opspuiten? Ik heb bijvoorbeeld nogal een aardig voormaat dekbed die met geen mogelijkheid in de wasmachine past. Kan ik die het beste stoomreinigen/stofzuigen of mag ik daar ook indoor-x op gebruiken? (hang m liever niet in de tuin aangezien ik het probleem niet wil verplaatsen..)

oh en dat van die stoomreiniger las ik ergens, weet niet of het veel nut heeft?!?
help!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vlooienplaag, advies?

Bericht door MarjanR »

Ik zou de bank en je bed ook inspuiten met de omgevingsspray.
Onder en achter de kussens en onder je matras.
Je dekbed even laten reinigen bij de wasserette (grotere machines).

Plan het sprayen even zodat je daarna direct even een uur of twee buitenshuis bent.

Ik hoop dat je kattenbeest toch wel weer terug komt (blijven informeren bij dierenambulance en bijzijnde asiel of je beestje terug is. Ik heb toch ontdekt dat m'n kat na 9 maanden toch in het asiel was. Hij was al geadopteerd door anderen helaas. Maar dat was simpel omdat ik toen niet elke week belde of langs ben gegaan. Ik had enorme pech)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie