Vlooienplaag, helemaal gek van

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door Ilone »

Als ik jou was ging in naar de DA, en vroeg om Stonghold pipetten (aangezien je dat nog niet gebruikt hebt), en direct voor meerdere keren.
Ik zou éérst vragen aan de DA of er nu al een nieuwe pipet gebruikt mag worden, en doorgeven wat je al hebt gebruikt, alvorens er maar weer een lading op te kwakken. Er zitten al 3 verschillende gifjes in en op die kat... Eerst overleggen kan geen kwaad lijkt me..

Daarnaast zou ik wel blijven kammen. Tegelijk natuurlijk ook het huis behandelen, maar waarom wel het huis maar niet de vlooien op de kat behandelen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
heunen
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2011 17:24

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door heunen »

Hallo,

ik heb hetzelfde dillemma. Heb mijn kittens te vroeg naar buiten gelaten met als gevolg Vlooien in en rond het huis. Mijn oudste kat heb ik sinds 5 jaar terug en nooit vlooien gekregen.
Nu heb ik eerst ook merkloze pipetten gebruikt, werkte niet. Dan maar elke dag onder de kraan;vlooien verzuipen en dan kammen om van de jeuk af te zijn. Na 3 weken mocht ik fronline combo erop doen. Moet zeggen werkt redelijk goed. Niet na 24 uur vlooi vrij maar de vlooien zijn nu sloom en mini's. Kunnen niet meer wegspringen :grin: .Om de dag zuig ik en soms elke dag. Heb zelfs de omgeving gesprayd en de stofzuiger ( dyson heeft geen zakken ). Tevens heb ik nu minder vlooien beten op mezelf :grin: . Nu een maand later vind ik vrijwel geen vlooien en als zijn het mini vlooien. Nu ga ik a.s. zaterdag het ritueel herhalen. Katten in de kelder en dan huis vlooivrij sprayen en dan als het weer nuchter ruikt katten naar boven en frontline combo erop en dan de kelder sprayen. Tevens daarna om de dag zuigen en elke dag de katten ontvlooien.
Ze zeggen dat je als je vlooien hebt dat je er 2-3 maanden last van kunt hebben.

groetjes
Gwen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door pinguin »

ik zou je aan raden stronghold of advantage te gebruiken. er zijn veel vlooien inmuun geworden voor frontline.
heb hier ook pas vlooien gehad. (en hoop dat ze nu weg zijn) toen ik naar mijn dierenarts ging werd frontline afgeraden.
er staat hier ook een topic met vele tips en adviezen. o.a over welke druppels je het beste kan gebruiken
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door inky »

Tot voor kort dacht ik dat het maar een fabel was dat vlooien resistent waren tegen Frontline, maar 3 weken na het laatste pipetje (wat ik elke maand geef, vooral omdat hier zoveel teken zijn) hadden ze alle 4 vlooien. :(
Dierenarts gebeld en die zei ook dat er resistentie is tegen Frontline, ze hebben mij Stronghold aangeraden en met 2 dagen waren ze vloo-vrij. Er zullen nog wel eitjes uitkomen, maar we zijn er nu klaar voor. :)
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Plaats reactie