Wel of geen 2e kat?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Marjolein30
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2011 17:52

Wel of geen 2e kat?

Bericht door Marjolein30 »

Hoi,
Ik ben nieuw hier, heb al veel onderwerpen en verhalen gelezen.
Ik heb sinds 5 weken een kitten, hij is nu ongeveer 13 weken oud. Ik werk 36 uur per week en hij is dus overdag alleen.
Hij is heel sociaal en lief en speelt heel veel. Toch vraag ik me af of ik een speelkameraadje voor hem erbij moet nemen. Uit zn nestje kon het niet aangezien zijn zusjes allemaal al nieuwe baasjes hadden toen ik hem voor het eerst zag.
Iemand goede raad?
Elsa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2009 09:46
Locatie: provincie Brabant

Re: Wel of geen 2e kat?

Bericht door Elsa »

Ga eens kijken in een asiel in de buurt daar hebben ze vast en zeker kittens van dezelfde leeftijd. met z'n tweeen is het natuurlijk altijd leuker, als ik zie hoe leuk mijn 2 katten (uit een nest) met elkaar spelen dat kun je als mens nooit evenaren gelukkig zijn ze ook heel knuffelig naar mij toe, maar een kat als maatje mag je ze eigenlijk niet onthouden is mijn pesoonlijke mening.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wel of geen 2e kat?

Bericht door nellebel »

kijk maar rtond op het forum. veel adviezen vooral kitetns altijd met zijn tweeen nemen. kunnen ze veel van elkaar leren en het scheelt een heleboel sloopwerk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Wel of geen 2e kat?

Bericht door Peet »

Ik zou zéker eens gaan rondkijken voor een 2e kitten. Samen genieten, veel leuker dan alleen. En ook voor de baasjes.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wel of geen 2e kat?

Bericht door Mirjam86 »

Ik sluit me bij bovenstaande aan, zeker als je veel van huis bent.
Ik heb zelf ook twee kittens (uit verschillende nestjes) en zou nooit meer anders willen.
De koppeling ging ook erg soepel, bij kittens hoef je je daar niet echt druk om te maken!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen 2e kat?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook voor een tweede gaan. Veel beter voor de katjes.
Asiels en kitten-opvang zitten vol, keuze genoeg.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Wel of geen 2e kat?

Bericht door KoosjeCato »

Ik zou er ook gewoon voor gaan! Leuk toch, nog een tweede kitten erbij?! :D
Qua werk wat je eraan hebt voel ik geen verschil, of je er nu 1 of twee hebt, maar wel dat ik minder vaak de speelhengel pak of andere speeltjes, want ze hebben toch elkaar. Succes met het vinden van een goed vriendje!
Plaats reactie