Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

hij heeft net weer een beetje eten gekregen. hij krijgt dat verdeelt over de dag. en hij at het net op en ging daarna lekker op zijn rug liggen. kijken poetsen.
ik hoop echt dat het vocaal gedrag is. als die te keer gaat roep ik hem wel en probeer een muis naar hem toe te rollen. vanmorgen ging die daar gelijk mee spelen na het mauwen. maar vanmiddag speelde die weer niet en ging verder aan de wandel. (hij mag overal komen)
hij krijgt hills feline r/d voer. 70 gr per 24 uur. ik verdeel dat over de dag omdat die anders alles in een keer op eet. soms krijgt die van mij gekookte kip of een ander lowcalorie snoepje.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

ben heel klein dansje aan doen :edance: :edance: :edance: :edance: :edance: :edance: sproet heeft zo juist voor het eerst naar een hengel gemept die ik vast had.(die bird hengel van zpl.) heel kort maar hij deed het wel. daarna is die weer volop met zijn muizen gaan spelen.
ga het morgen weer proberen. hij is nu moe van het spelen en is in slaap gevallen op een van mijn tafelstoelen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Super dat je vooruitgang boekt. Dat gaat helemaal goed komen!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

dat gaat het zeer zeker.
alleen kreeg ik net een telefoontje. ze komen morgen mijn dubbel glas vervangen. (zit vocht tussen.) ze zijn daar de hele dag mee bezig. ben alleen bang wat sproet gaat doen. mijn huisje is niet extreem groot en er zijn niet veel vlucht mogenlijkheden voor hem. de schuilplek van sproet is vlak bij waar ze o.a het glas gaan vervangen. ik hoop dat ik hem in mijn mini badkamer kan krijgen. zonder dat die mij als slecht gaat zien. ben eigenlijk best wel bang. en dan met name hoe sproet hier mee om gaat
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

het zou best wel kunnen zijn dat Sproet toch wegvlucht als je werkmensen komen. dus heb je de minibadkamer al een beetje Sproet-gezellig gemaakt, zodat hij daarin kan wegkruipen. lekker donker en rustig. vraag de werkmensen om een beetje rustig te zijn, geen radio en liever niet hard praten/schreeuwen.. als je het uitlegt snappen ze het wel, denk ik. knuffel Sproet af en toe even in de badkamer, hij zal daar niet weg willen omdat het huis niet veilig genoeg voor hem is. en als het af is, dan met een lekker snoepje hem zelf naar de andere kamer laten lopen. t zal anders ruiken en hij moet zelf weer even checken of het veilig is. je kunt hem beetje afleiden met een muis. waarsch valt het allemaal mee.. duim/duim
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

broer wil me morgen vroeg helpen om sproet de badkamer in te krijgen. ze zijn de hele dag bezig dus sproet zit daar wel even. ik zet zijn huisje er neer en eten en drinken. kattenbak heb ik geen plek voor. (zet wel een kleine bak met kattenstenen neer)

ben zo bang dat al zijn angsten weer terug komen. en hij mij niet meer zal vertrouwen. arme sproet. please vergeef mij dat ik je morgen al die stres bezorg.

kan in de badkamer licht laten branden maar kan het ook totaal donker maken. wat denken jullie?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

probeer zelf zo rustig mogelijk te zijn en blijven want je draagt je angst en onzekerheid op Sproet over. dus Sproet leuk! je gaat een dagje verhuizen en omdat je toch veel slaapt, zul je er niet veel van merken. zoiets dus. tuurlijk houd je je hart vast maar katten pikken snel de onrustgevoelens van hun baasjes over en dan is Sproet dubbel angstig..
ook als je hem in de badkamer zet, dan heel rustig en vastberaden. en zet toch (probeer) zijn eigen bak daar en zeker geen verse korrels! je kunt missch iets van een keukenstoel in je badkamer zetten, of iets met verhoging, dan heeft ie al twee verdiepingen en kan de bak er missch onder. totaal donker zou ik het niet maken, want dan ziet Sproet niks, dus klein beetje licht..
is Sproet al eens in je badkamer geweest? kun je hem met een muis vanavond naar je badkamer lokken? en met muis in badkamer spelen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Is verstandig hem met zoveel mogelijk vertrouwde spullen inderdaad in de badkamer te doen. Doe dat liefst ruim voor de werklui komen, anders is de stress niet te overzien.
Mijn Bob is na zoiets een poosje van de leg, maar dat vertrouwen krijg ik altijd wel weer terug hoor.
Kwestie van steeds opnieuw weer heel veel geduld.

Ik zou als ik jou was ook een briefje op de badkamer hangen dat die deur NIET open mag.

Komt goed hoor! heb daar vertrouwen in!
Ik duim voor jullie dat het gladjes verloopt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

ik wil straks al vast de spullen er neer zetten. en er een spoor van brokjes naar toe leggen. zodat die vannacht alvast op verkenning kan. w.c zit er ook dus hoop dat ze niet al te vaak moeten.(zijn schuilplek staat naar de muur gericht) heb verder geen andere ruimte die ik kan afsluiten.
broer komt al om 06.30 en de werklui komen om 8.15. dus dan heeft die even tijd om tot rust te komen.

denk dat het beter voor hem is om in het donker te blijven?

ik vrees dat ik bij sproet na morgen weer terug bij af ben. dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met zijn zelfvertrouwen.

wat ben ik bang. weet niet waarom.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Ik ken het gevoel als geen ander.......heb met Bob en met Thijs ook de nodige paniek gehad. Maar heleaaml terug bij af, nee, het zal even tijd nodig hebben, maar de band die je hebt opgebouwd is echt niet meteen weg hoor.
Heb er vertouiwen in joh, het komt goed.
Probeer morgen zelf ook heel rustig en zelfverzekerd ermee om te gaan.
Sproet voelt jouw stress.
heb je valeriaan in huis om op een kussentje te doen?
Bij Bob doet dat wonderen.
Thijs geeft er weinig om.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

valriaan werkt bij hem niet. (bij mij wel) heb wel faliway spray in huis en wil dat ongeveer een uurtje van te voren sprayen. ook heb ik nog een halve destress liggen en wil hem die geven. en verder is het maar hopen.
sta wel exra vroeg op zodat ik zeker weet dat die heeft gegeten.

ik probeer rustig te blijven maar door alles wat er de laatste tijd om mij heen gebeurd ben ik erg snel emo.

als alles achter de rug is wil ik hem wel een stukje gekookte kip geven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Maar daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor, je bent gewoon een mens met gevoel.
En je houdt van je kat en je wilt het allerbeste voor hem.
Morgen wordt voor jullie beide even een wat mindere dag. Maar jullie hebben echt wel reserves opgebouwd hoor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

mijn ouders brengen mij nu weer aan het twijfelen. ze belde net. de badkamer incl w.c komt die nooit en die is klein. en ik kan ze niet verbieden om te gaan plassen. hij heeft nog een andere vlucht plek en das onder mijn bed. (wel in de buurt van een van de ramen). mijn ouders denken dat die misschien onder het bed. rustiger blijft omdat dat zijn veilige verstop plek is. die plek kan ik ook afzetten
nu weet ik het niet meer. wat te doen. :cry: :cry:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door MarjanR »

Je wilt toch niet dat sproetje naar buiten vlucht?
Of lukt dat niet als die lui bezig zijn?
Want anders is opsluiten is mijn advies.
En joh, je bent niet terug bij af.
Hij kent je nu en die ene dag overleeft hij, echt.
Binnen een dag is hij weer zoals hij nu is.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou alleen voor het bed gaan als je die kamer écht kan afsluiten.
Anders loop je het risico dat Sproet in paniek naar buiten vlucht en het is nu niet bepaald een kat die je makkelijk weer naar binnen lokt.
Ik weet niet hoe lang dat ramen zetten duurt, maar je kan ze wel vragen zo min mogelijk gebruik te maken van het toilet ivm een zeer angstige kat. Met een beetje geluk hebben die mensen zelf ook katten en kunnen ze zich helemaal inleven.

Verder is het misschien wel gezellig voor Sproet als jij ook even bij hem in de badkamer kan komen zitten. Misschien heeft hij dan het gevoel dat jullie het avontuur samen meemaken en associeert hij jou niet met het opsluiten? Geen garanties, maar wie weet...

Hopelijk is het morgen snel achter de rug en slaapt Sproetje overal doorheen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie