Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door MarjanR »

Ik heb net je hele topic gelezen.
Wat heeft Sproet het getroffen met jou!!!

Ik heb ook een angstige kat uit het asiel meegenomen.
En ik kan je zeggen dat mijn kat nog steeds onzeker en soms nog angstig is.
Maar het geluid van de bezem wagen van de gemeente doorstaat hij nu wel.
OK, niet zo relaxed. En zeker niet in het kozijn, maar hij blijft nu wel liggen of staan waar hij is.
Ook schrikt hij niet meer zo van de surround geluid tijdens een film.
Maar schrikt hij nog wel eens als ik luid lach (sorry, maar als het echt leuk is... :lol:).
Anyway, wat ik wil vertellen is dat mijn angst haasje nu na een jaar bij mij wonen nog steeds wel zaken heeft waarvoor hij angstig is.
Van de week een harde knal, en toen stormde hij op mij af (help, vrouw... de wereld vergaat).
Het gaat een tijd duren, maar ik weet zeker dat Sproet jou gaat waarderen als zijn blikopener.
Wie weet klimt hij ook bij jou op de bank voor een knuffel (duurde bij mij dus bijna een jaar voordat dat gebeurde. Maar gebeurde wél!).

Go Sproet!!! Je bent een held.
(en je vrouwtje ook!)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

thanks voor lieve reactie. ik voel gewoon dat het uiteindelijk helemaal goed komt. vanaf dag 1 heeft die al een plekje gekregen in mijn hart. ik zal er alles aan doen om hen te helpen. krijg gelukkig onzetten veel tips van andere forumers., en dat vind ik wel erg fijn.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

arme jij en sproet, samen op/onder het bed. aan de buienradar te zien klaart het in het oosten van het land op, dus het leed is vrijwel geleden. wat rottig en zeker voor die arme sproet!
heeft ie zijn kip al op? gelukkig is hij nu samen met jou en dat geeft hem missch een beetje steun?! en jij bent samen met sproet, dus ook niet zo alleen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

gelukkig was het rond 13.00 veilig voor hem en heeft die alles op gegeten kip had menneer geen trek in. daarna is die lekker gaan rond lopen. hij ligt nu in de slaapkamer in zijn eigen huisje. oogjes dicht en als ik ga kijken gaat er 1tje open maar die is weer snel op spleet stand.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Catfish »

Wat fijn om te zelen dat het elke dag weer een beetje beter met Sproet gaat! Hij komt lekker los.
inderdaad goed idee, je vriendin laten komen met allemala speeltjes om te kijken welke hij leuk vindt.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door helskinky »

Ik heb net alles door zitten lezen en wat een scheet is Sproet en hij heeft het getrofffen bij jou. Gaat best goedkomen denk ik zo
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

ik heb er alle vetrouwen in. ben nu begonnen met het testen van wat speeltjes. de catdancer die had ik tussen de bank gedaan maar daar werd die alleen maar bang van. maar had een speeltje met veren er aan onder een raam gebonden (waardoor hetr bewoog) s`nachts en de volgende dag vond ik allemaal veren. (vriendin krijgt een nieuwe van mij) en ik ga voor sproet ook een nieuwe kopen. ook een speeltje met een staart en die uit een zak komt is een hit. wel catknip er op gespoten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

je kunt als je buiten bent verse, beetje stevige veren verzamelen van duiven/meeuwen/eenden/ganzen.
hier zie 'haags designer speelgoed' http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=360 heb ik een speeltje met een redelijk bos veren aan elkaar gebonden met aan de andere kant een bolletje wol.
ze zijn hier dol op veren en lopen ermee rond, springen er van een afstandje bovenop en verstoppen het verenpakketje, zodat wij, de andere katers en ik natuurlijk niet weten waar het is gebleven.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

das een slim en goedkoop idee. :grin: alleen denk ik dat ik alleen aan eenden veren kan komen. meeuwen komen hier niet voor. en duiven heel weinig. ;-) zie meer koolmezen en huismussen, en een verdwaalde ekster. ga anders wel effen langs bij de kinderboerderij daar woon ik op 2min lopen vandaan. misschien een pauwen veer. :grin: maar je heb me wel op iedeen gebracht.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Ik zou de gevonden veren wel eerst een nachtje in de vriezer leggen voor de zekerheid.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 25 aug 2011 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

das een goeie daar had ik nog niet aangedacht. is dat om bacterien te doden? was wel van plan om ze te wassen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Ja bacteriën en ongedierte, kan bloedmijt in zitten en dat wil jij niet op je kat hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

nee niet echt nee. wil graag de dierenarts rekening laag houden
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

begin me nu toch weer zorgen te maken over sproet. in het begin toen die bij me kwam ging die s`nachts te keer. maar sinds die voordat ik ga slapen eten geef gaat dat goed. enkele keer hoorde ik hem nog wel eens. maar de laaste twee weken helemaal niet. maar nu had ik hem vanmorgen eten gegeven en na het eten begon die ineens te mauwen en ging daarna spelen. en nu net ging die naar zijn etensbak en daar zit niks in. ging die ook ineens weer mauwen. is dit aandacht of is die gewoon vocaal. ik weet het niet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

hij zal erg vocaal zijn en langzamerhand zo op zijn gemak, dat hij zich durft te uiten.
hij staat dacht ik op dieet dus krijgt hij in zijn beleving te weinig eten.... en protesteert....
geef hem aandacht, speel met hem en probeer hem af te leiden.
dat vermageren gaat toch asjeblieft wel heel erg langzaam en geleidelijk hè?
hij mag eigenlijk niet al te lang honger hebben en wat krijgt hij eigenlijk te eten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie