Niesziekte bij kitten van 14 weken

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niesziekte bij kitten van 14 weken

Bericht door castratenkoor »

Mijn ervaring met raskatten, perzen in mijn geval, is dat niesziekte, opgelopen als kitten vaak chronisch wordt.
Mijn perzen werden ook nooit oud, de oudste 9 jaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Niesziekte bij kitten van 14 weken

Bericht door Isia »

Op dit moment Kalifornia is rond 20 weken en het gaat erg goed met haar. :grin: De niesziekte symptomen zijn verdwijnen. Af en toe hoor ik een niesje, maar dat kan ook door iets anders komen (een stofje of een onaangename geurtje ergens vandaan). Ze eet en drinkt goed. Plaasjes en poepjes zijn uitstekend. Schone oogjes en neusje, vrolijk en speels. Toch geef ik haar 1 x Immunodol Cat die ik al ergens beschreef als een weerstand versterkend en antivirale middel en 1 x per dag L-lysine & Vit B6 van Groene Os. In de loop van de tijd blijf ik alleen Immunodol Cat geven want dat doen in Polen vele professionele katten houderijen bij o.a. oproeiende kittens. Immunodol Cat bevat een soort gist Beta Glucan ...nog wat. Beroemde Bozita voer uit Zweden bevat dit ook in de hondenvoer. L-lysine zit ook in RC kitten 36 brokjes maar dit is een zeer gierige hoeveelheid die voor niet geïnfecteerde kittens wel voldoende is.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Niesziekte bij kitten van 14 weken

Bericht door pearlsofpassion »

Hoe lang ga je dat dan blijven doen?
Toch niet permanent?

Dat lijkt me zeker bij een opgroeiend kitten niet verstandig. Je moet haar ook een kans geven haar immuunsysteem te ontwikkelen anders wordt ze later van het minste doodziek. Of die kans zit er toch in.
Das zoals dieren in de bio-industrie die standaard AB krijgen. Haal de AB weg en ze vallen binnen de paar weken dood neer... :???:

Wat ze in 'professionele kattenhouderijen' doen, heb ik alleen al om de benaming niet volledig (of blindelings) vertrouwen in, en dat zou ik in jouw geval ook niet doen. Ik zeg niet op voorhand dat het mis is, maar ik zou niets zomaar voor waar aannemen en zeker geen medicijnen die zomaar 'en masse' worden toegedient.
Dat is nooit echt verstandig.
Bovendien is je kat je nu in Nederland (of Belgie) en komt ze toch niet in contact met zoveel andere katten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie