Camping

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
sassie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2012 20:20
Locatie: schiedam

Re: Camping

Bericht door sassie »

Achtpuntzes: Verwaarlozing vindt ik wel heel zwaar, komt op mij wat heftig over maar ik neem aan dat dit opbouwend, informatief bedoeld is en niet als "aanval" naar het baasje toe. Het is zeker de bedoeling dat ze naar buiten gaat als wij er niet zijn en ik neem haar liever ook mee naar de camping. Ik heb daar alles al klaar staan voor haar, maar mijn idee hierover is wat voor haar het beste zou zijn. inderdaad mag ze niet ontsnappen, gelukkig is ze gechipt, ik moet er niet aan denken maar ik heb een man die niet zo oplettend is, en ik denk dat daar ook een beetje mijn twijfel vandaan komt. Iid geval bedankt voor de reaktie, altijd fijn als mensen met je willen mee denken.
Ilovesiamesecats: Het lijkt mij inderdaad bere gezellig maar ik heb een man die daar anders over denkt en mij daardoor erg laat nadenken wat slim is te doen. Aan stress situatie's daardoor heeft zij weinig. Aan het tuigje is ze gewend want toen ze pas bij ons was mocht ze aan de lijn naar buiten. Ik heb ook een auto gordel tuigje en wil dat vw week eens gaan uit proberen met haar. Dank je wel.
Baasje van onze lieve asiel poes Sammie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Camping

Bericht door achtpuntzes »

sorry voor de heftige opmerking. ik bedoelde de term "verwaarlozing" eigenlijk alleen als de kat niet naar buiten kan. als de kat om de paar dagen twee en halve dag helemaal alleen in een afgesloten huis zit, denk ik niet dat een kat daar erg gelukkig van wordt.

wij zaten vroeger toen ik nog een klein menneke was ook op de camping, en hadden ook een kat, dropje genaamd. dropje was een echte buitenkat, (hoewel s-nachts altijd op mijn benen slapend op mijn slaapkamer) en we hebben hem noot meegenomen naar de camping. als wij weggingen, vroegen wij de buurvrouw om voor de kat te zorgen. maar dat hoefde eigenlijk niet, want als wij weg waren ging onze dropje gewoon "logeren" bij "klein omaatje", een gepensioneerde weduwe die in de buurt woonde en heel veel van katten hield.... wij hebben daar nooit problemen mee gehad, aangezien ons dropje toch weer terugkwam als wij weer thuiskwamen...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Camping

Bericht door lidewij020 »

Mijn ouders hebben een vakantiewoning in Drenthe waar ze al 30 jaar bijna elk weekend heengaan. Alle katten die mijn ouders hebben gehad gingen en gaan altijd mee op en neer; 2 uur in de auto. Er was één kat die altijd aan een lijn moest, want die ging anders flink aan de wandel. De rest kon gewoon los naar buiten. Even roepen en rammelen met de brokjes was genoeg om ze weer terug te laten komen. De katten waren er zo aan gewend dat ze tijdens de reis lekker lagen te slapen. Het huis in Amsterdam, de vakantiewoning en de auto was gewoon voor hun één groot territorium. In het begin moesten ze wel even wennen en leren wat hun thuis was, ze zijn niet gelijk de eerste keer naar buiten gegaan, maar toen ze eenmaal aan de vakantiewoning gewend waren mochten ze naar buiten. Eerst onder toezicht en later ook zelf.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie