Puma bang voor kinderen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Puma bang voor kinderen?

Bericht door Gootje87 »

Jeetje, wat ik net weer had. Mijn buurmeisjes (2 en 7 jaar) kwamen net voor het eerst bij de katten kijken, wat ik niet verwachtte was dat Puma totaal in paniek raakte!!! Hij schoot ervandoor, knalde tegen het raam, sjeesde overal heen en belandde uiteindelijk achter het bureau en is er niet meer vandaag gekomen, pas toen ze weer weg waren kwam hij voorzichtig kijken. Waar komt deze heftige reactie vandaan?? Is hij dan bang van kinderen? Hij heeft de meisjes ook een keer in de tuin gezien, waar wij bij waren, en toen hebben ze hem gewoon kunnen aaien. Er komen verder nooit kindjes bij mij over de vloer, alleen volwassen mensen, maar als ik straks kinderen krijg hoop ik dat hij daarmee om kan gaan!
Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik de buurmeiden vaker uitnodigen zodat hij aan kinderen went, of is er niks aan te doen? Vind het zo zielig als hij zo bang is.....
Storm was eerst een beetje gespannen ook, maar liet zich later wel aaien.

Hoop dat iemand enig idee heeft waarom hij zo schrok/bang is. Het eerste contact met de buurmeisjes was voor de castratie, en nu is hij net 2 weken geleden geholpen. Kan het ook hiermee te maken hebben?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Puma bang voor kinderen?!

Bericht door pearlsofpassion »

Hij zal van iets specifieks geschrokken zijn, maar wat valt moeilijk zomaar te zeggen.
Waren ze aan het lachen of roepen of zo?

Je zou kunnen proberen hen wat snoepjes te laten geven. Dat werkte bij Cuzco erg goed. Die kroop bij bezoek ook gewoon achter de diepvries en kwam er niet meer vanachter tot ze weg waren. Nu gaat het veel beter.

Maar misschien was het gewoon nu iets waar hij van schrok en is het de volgende keer al niet meer. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Puma bang voor kinderen?!

Bericht door Peet »

Je zou inderdaad kunnen proberen of het met lekkers en rust goed kan komen.

Hier is Dodge ook bang van vreemden, een paar bekenden vind hij wel oké.
Als het druk wordt in huis zorg ik dat de deur naar boven open staat. Dat hij zich terug kan trekken en veilig kan voelen. Maar goed, hij is natuurlijk al ouder dan jouw katertje.
Bij zo'n jong katje zal het misschien toch heel anders zijn. Kan het nog goed komen!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Puma bang voor kinderen?!

Bericht door ayla »

Garfield hier is bang voor kinderen, denk dat het bij hem komt door iets wat in zijn jeugd is gebeurt. Uk dwing hem nergens toe maar probeer hem zich veilig te laten voelen door zelf normaal te dien. Tip van snoep vind ik een goede!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Puma bang voor kinderen?!

Bericht door Adriana »

katten schrikken soms vanuit het niets ergens geweldig van en dat kun je niet vermijden. hoop dat hij leert weg te kruipen in plaats van in blinde paniek overal tegenop te botsen.
houd een flesje met valeriaandruppels bij de hand met wat wattenschijfjes en wapper wat valeriaan door de lucht bij het volgende bezoek, hopelijk went hij. nee, niet straffen en ook niet dwingen, zorg dat hij altijd weg kan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Puma bang voor kinderen?!

Bericht door Mirjam86 »

Ik denk ook dat je met je eigen kinderen anders zal zijn.. die ruiken natuurlijk helemaal naar hun territorium. En ze leren ze van baby af aan kennen.
Hier hadden we laatst ook een baby op bezoek, maar de dames hadden er totaal geen interesse in..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Puma bang voor kinderen?!

Bericht door pearlsofpassion »

Hier ook eens een baby op bezoek en daar gingen ze aan snuffelen. Maar als ze bewoog, was het wel eng :lol:
Ik maak me daar geen zorgen in. baby zal naar mij ruiken en omgekeerd en zo leren ze dat heel erg snel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie