Cenaturio

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Cenaturio

Bericht door Welpie »

http://www.cenaturio.nl/kattenvoer.html

Wie is er bekend met dit voer? Onze kat is gevoelig voor blaasgruis, en wil dit eens proberen..
Eerst even reacties van andere afwachten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Cenaturio

Bericht door Adriana »

dit is wat de fabrikant er over kwijt wil..

is een voeding bestaande uit geëxpandeerde kattenbrokken met als doelgroep, alle katten en kittens van alle rassen.
is een kattenbrok die qua vorm graag door de kat geaccepteerd wordt.
met extra toevoeging van Taurine zodat de kans op blaasgruis vorming tot een minimum beperkt wordt.
kan vanaf de 3e week gevoederd worden.
bestaat uit hoogwaardige, uitgebalanceerde, licht verteerbare grondstoffen.
is terdege uitgetest en kan alle kritiek weerstaan.
is een volledig voeder, het is af te raden om andere producten en/of vitamines cq.mineralen bij te voeren.

Samenstelling:
Granen, plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, olie en vet, mineralen en vitamines.
Analyse:
Ruw eiwit 30,0%, Ruw vet 10,0%, Celstof 2,5%, As 8,0%, Vocht max. 10,0%, Calcium 1,5%, Fosfor 1,1%, Natrium 0,6%, Magnesium 0,2%.
-------------------
* op de eerste twee plaatsen granen en plantaardige bijproducten? in kattenvoer?
* en taurine kom ik tot dusver niet tegen als preventief tegen blaasgruis.. meer iets voor oudere katten en ogen enzo..***
* vrij hoog gehalte fosfor voor volwassen katten
* geen extra toegevoegde vit c/calc ascorbaat

fabrikant schrijft: kan alle kritiek weerstaan.... dat lijkt me bluf en bladibla

ik vind op grond van de genoemde samenstelling en de informatie die ontbreekt (bv zetmeel/kh-gehalte) dit voer sowieso niet geschikt voor katten, laat staan dat ik denk dat dit goed tegen blaasgruis zou werken..
heb overigens nog nooit van dit voer gehoord, lijkt qua samenstelling beetje op het Aldi en Action 'katten'voer.. :-(
-------------
*** http://nl.wikipedia.org/wiki/Taurine

Felini Taurin wordt sinds 2011 met een verbeterde receptuur angeboden. De voordelen zijn een hogere wateroplosbaarheid en geringere stofopbouw.

Taurinegebrek leidt tot:
Blindheid-Degeneratie van het netvlies-Ziekte van de hartspier-Voortplantingsproblemen bij teven-Groeiproblemen bij kittens-Centraal nerveuze storing en-Deformatie van de wervelkolom bij kittens-Storingen van het immuunsysteem

Alle Eigenschappen van Felini Taurine op een rijtje:
Bevordert de stofwisseling-Ondersteunende werking op gezichtsvermogen en
Hartfunctie-Verhoogt de afweerkracht-Verbetering van huis- en vacht

en preventie tegen blaasgruis is een geheel nieuwe/onbekende toepassing van taurine en kom ik al goegelend op het internet niet tegen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Cenaturio

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij ook geen geschikt voer voor blaasgruis-gevoelige katten.

Ik zou Orijen en Sanabelle Urinary adviseren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Cenaturio

Bericht door Welpie »

Dank je wel voor jullie reactie's... Twijfelde al erg.. Dus na het lezen van jullie berichten heb ik een zak van 10 kg gekocht van Sanabelle!
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Cenaturio

Bericht door Seetje1980 »

Heb eens even zitten kijken en er staat ook nog 70 gram per dag geven. Ik dacht dat dit katafhankelijk is. Bij mijn RC Exigent Aromatic attraction staat in ieder geval een mooi maat tabelletje achterop als richtlijn. Trouwens volgens die richtlijn zou ze tussen de 50 en 60 gram moeten hebben maar ze eet maar 40 gram ongeveer. Krijgt s'avonds ook wel een blikje almo nature als tractatie dus denk dat ze niets tekort komt.
Plaats reactie