Kat kwijlt aan linkerkant

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Kat kwijlt aan linkerkant

Bericht door mittenslief »

mijn kater is ineens erg aan het kwijlen maar aan de linker kant en hij slaat rare kreten uit ik hem roep of soms als ik aai ze lijken pijnlijk hij is s'nachts altijd buiten dus ik maakt me zorgen dat hij door een auto is geraakt hij hoest ook al langere tijd maar vanochtend was het heviger ik moet straks naar de da dus duimen we maar
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door zoetje »

Hallo, zou toch zeker eens naar de dierenarts gaan want het is niet normaal. In het verleden had ik ook een poes (Spyro) die op een dag thuis kwam en ook kwijlde. Ik dacht aan een vergiftiging en probeerde hem te laten overgeven maar dat deed hij niet. Uiteindelijk had hij water in zijn longen. De dierenarts heeft hem gelukkig kunnen redden! Ze dahct aan een kind die hem een schop gegeven heeft terwijl het op de schommel zat, want de klap moet vanonder hem gekomen zijn! Heb het natuurlijk nooit juist geweten. Toch na 3 jaar is hij plots overleden aan een hartaderbreuk! Wat erg weinig voorkomt maar zo'n dingen kom ik altijd tegen!groetjes en laat iets weten aub!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door ayla »

Klinkt ook beetje als infarct of beroerte. Ben blij dat je naar de da gaat. Laat je het even weten?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door zoetje »

Daar heb je gelijk in. Bij mensen is dit ook zo! Kan een embolie of zo zijn!
weet je al iets meer?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door mittenslief »

ben naar de da geweest en ze zei dat ze niets kon vinden hij was natuurlijk aardig fit bij de da
ze heeft een spuit gegeven tegen misselijkheid omdat hij ook niet eet, hij ligt weer te slapen en kijk of hij zo trek heeft hij heeft wel bronchites maar ze durfde hem daarvoor nog geen
medicijnen te geven moet hem even in de gaten houden en moet volgende week medicijnen
ophalen als hij weer goed in zijn vel zit
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door pearlsofpassion »

Een kat met bronchitis gaat echt niet eten hoor! Een kat met pijn eet zowiezo niet.
Dat is wel heel erg vreemd van de DA! :eeh:

Een bronchitis is toch erg ernstig, ik zie niet in waarom er gewacht moet worden. Vanzelf gaat dat ook niet over...
En hoezo dan, niets kunnen vinden? :eeh:

Heb je een deel van het verhaal niet verteld? Want ik begrijp er eerlijk niets meer van...
Hij was toch niet misselijk?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door mittenslief »

hij blijft kwijlen en maar slikken dus zij dacht aan misselijk, ook omdat hij niet at maar heeft zeker niet
overgegeven ofzo verder kon de da niets vinden maar wilde geen medicijnen geven omdat het misschien
een beginnende infectie is en dan zijn ze nog verder van huis zei ze daarom wilde ze eerst dat hij gaat
eten ik zal hem vanavond binnen houden en kijken of hij eten wil anders morgen weer contact met da
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door pearlsofpassion »

Dus hij heeft nog geen bronchitis? Beginnende infectie...
Heb je gezegd dat hij al een hele tijd hoest?

Een zieke kat moet je trouwens altijd binnen houden. En warm houden!

Hopelijk gaat hij eten, en is het niets. Maar het zou me eerlijk gezegd verbazen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: kat kwijlt aan linker kant

Bericht door zoetje »

Bedankt voor het laten weten! Ja persoonlijk denk ik ook niet dat hij uit zichzelf zal eten. De oorzaak moet eerst opgelost worden. Eventueel met medicatie!
groetjes zoetje
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat kwijlt aan linkerkant

Bericht door mittenslief »

update hij heeft heel lang geslapen en ging toen toch weer heerlijk eten en is weer in orde geen idee
wat het was maar zal hem goed in de gaten houden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat kwijlt aan linkerkant

Bericht door nellebel »

een kat die langere tijd niet heeft gegeten kan misselijk worden van eten, en daarom niet eten. dan kom je dus in een cirkeltje. hopelijk is dit nu doorbroken nu hij weer wat heeft gegeten.
misschien toch iets verkeerds gegeten? wat nu weer uit zijn systeem is. hou hem maar even binnen, want mogelijk dat hij iedere nacht ergens stiekum iets van eet dat niet goed voor hem is. misscihen iemand die katten langzaam aan vergiftigd in de buurt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie