Mijn kitten is veranderd na castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Mijn kitten is veranderd na castratie

Bericht door marjann »

Mijn kittens zijn geholpen van de week, bij pebbles het vrouwje is alles goed, weinig nog verandert qua karakter, maar Dobbie het mannetje wil niks meer van me weten, het was zo'n grote kroelpot en nu loopt hij van me weg, ik vind het erg jammer aangezien Pebbles ook al geen knuffelkat is, ze heeft wel haar kroelmomentjes maar komt nooit bij me zitten.
Is dit van korte duur of blijft dit zo?
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door marjann »

Ik ben al aan het zoeken hier op het forum maar kan niks erver vinden, wel dat hij rustiger zou moeten worden, dat is ook nog niet het geval, ik hoop op antwoord!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door Mirjam86 »

Hoe lang geleden is het? Zou het kunnen dat hij opnieuw aan je geur moet wennen?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, moeilijk te zeggen...
Hoe oud zijn ze?
Mijn katers hadden rond 1 jaar ook allebei een 'ik ben te groot voor knuffels' periode. Op anderhalf is dat over. Maar elke kat is anders natuurlijk...
Het zou misschien toevallig kunnen samenvallen...

Maar het kan natuurlijk ook dat hij wat onder de indruk is, al zou ik dat bij een kater niet verwachten.
Eet hij nog goed? Maakt hij verder een levendige en gezonde indruk?
En hoe reageert hij op je? Komt hij gewoon niet meer, geen interesse, of gaat hij echt van je lopen? Lijkt hij kwaad?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door marjann »

Het is nu 5 dagen geleden, hij eet goed en is is erg levendig maar zodra ik naar hem toe kom loopt hij weg.
Soms laat hij zich even aaien maar dat is maar voor zeer kort als hij het al toe laat.
En als je naggat wat een vrolijk beestje het was, altijd naar zijn zin atijd knorren en kroelen ik begrijp er niks van.
Hij is 7 maanden en Pebbles het vrouwje 9 maanden, ik heb ze vorige week tegelijk laten helpen, en de eerste 2 dagen was hij nog gewoon zal ik maar zeggen, sinds 3 dagen is hij compleet verandert!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, dan zou het kunnen dat hij al erg onder de hormonen zat en er daarom wat door verandert.
Of het kan de puberteit zijn...
Het zal normaal wel over gaan, zou ik denken. Maar dat kan wel eventjes duren.

Er is niets vreemds gebeurt tussen jullie? Je hebt hem niet aan het schrikken gemaakt?

Niets forceren, dat zeker niet. Gewoon afwachten... en wat proberen spelen, iets lekkers geven naast je, zo'n dingen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door Adriana »

ik vermoed dat hij je niet helemaal meer vertrouwt en jou koppelt aan een soort van nare ingreep en mogelijk pijn, waarvan hij niks begrepen heeft en die missch wel heel bedreigend voor hem was, althans zo kan ie het ervaren hebben..
je zou hem kunnen proberen weer op de rails te krijgen met wat valeriaan op een watje en dat door de lucht wapperen en als het langer duurt dan overleggen met je da over wat telizen of wat destress (huisdierendokter). dat is plantaardig, ontspannend en niet verslaven en kan helpen zijn oude gedrag weer terug te krijgen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door marjann »

Tja maar als hij mij niet meer vertrouwt zou zijn gedrag direct moeten zijn verandert lijkt mij, en niet 3 dagen hetzelfde en dan ineens anders, en nee ik heb hem niet aan het schrikken gemaakt!
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door marjann »

En valeriaan waar haal ik dat?
Ik weet dat zijn vader ook heel sjacherijnig was toen hij was geholpen, geen land mee te bezeilen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door Adriana »

drogist heeft flesjes met druppels en anders dierenspeciaalzaak of missch je apotheek.
Zplus heeft het ook, dan kun je het met een bestelling mee laten komen, eventueel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kitten is verandert na castratie

Bericht door castratenkoor »

Komt vast omdat hij de link legt tussen jou en de ingreep. Dat trekt wel weer bij.
Laat hem het tempo bepalen en geef hem veel liefde en aandacht.
En zoals door andere al geadviseerd, wat druppeltje valeriaan kunnen wonderen verrichten.
Bij apotheek haal ik het - zo'n 3 euro per flesje en daar doe ik lang mee.
Gewoon op wat kussentjes en pluche beesten druppelen.
De geur is voor jezelf even wennen, soort van zweetvoetenlucht, maar veel katten vinden het heerlijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is veranderd na castratie

Bericht door marjann »

Ik zal het straks eens halen zo'n flesje, ik hoop dat het helpt.
Heb ook nog van zo'n reactie gehoord eigenlijk, zijn vader was nog veel erger, die blies, gromde en beet naar iedereen weet ik van de vrouw waar ik hem vandaan heb.
Ik probeer al contact met haar te krijgen maar dat lukt niet!
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is veranderd na castratie

Bericht door marjann »

Dobbie is gelukkig weer helemaal de oude!!! :grin:
Hij is weer net zo´n knuffel als voorheen!! Ben er heel blij mee, geduld is een schone zaak..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit zijn mijn schatjes!!!!
marjann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:52

Re: Mijn kitten is veranderd na castratie

Bericht door marjann »

Op jullie aanraden toen heb ik er een kitten bij genomen, en geen spijt, ze zijn dikke vrienden!
Alleen die haren hahaha ik stofzuig me wezeloos!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kitten is veranderd na castratie

Bericht door castratenkoor »

Ach wat een leukerdjes. Lieve foto's.
Gelukkig, was hij maar van korte duur boos op de hele wereld.
Als je 10 berichten heb, mag je volgens mij een foto-album aanvragen, dus nog even 3 berichten.

Heerlijk voor de katjes dat ze samen zijn!

Op de bovenste foto de onderste en de tweede foto de linker, die is apart van kleur en tekening, leuk katje. Ander is ook leuk hoor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie