Misty snuift met haar neusje

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Misty snuift met haar neusje

Bericht door Chiquita98 »

Hoi,
Mijn poes Misty is sinds een week met oorzalf behandeld, omdat ze erg veel last van oorsmeer had en de DA niet goed in haar oortje kon kijken. Nu zag het oortje er gister volgens de DA prima uit(geen poliep of abces) Nu is het zo dat ze sinds maandag steeds met haar neus aan het uitsnuiven is, dus niet niezen maar steeds snuiven. Alsof er iets in haar neusje dwars zit wat eruit moet. Ze heeft verder nergens last van; geen slijm of snot of waterige ogen. Wel slaapt ze nu meer, want als ze actief is krijgt ze meteen weer last van haar neusje. Dit gister meteen aan de DA voorgelegd en die zegt dat het wrs ook kan komen door de oorzalf die misschien door het wassen in haar neusje is gekomen. Toch zit het me niet lekker. Vind het sneu dat ze hier nu last van heeft. Het is ook zo dat ik mijn schuur opgerommeld heb en de katten lekker veel in de spinnenwebben en stof hebben gezeten. Kan dit een oorzaak zijn? Herkent iemand dit zodanig?

gr Thea
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Misty snuift met haar neusje

Bericht door nellebel »

ik neem aan dat als het van de zalf komt, of de stof, dat het binnen een paar daagjes weg moet zijn. anders toch even terug naar de DA. is het neusje ook vies? mijn flipie zit graag met haar neus in de zand, die komt dan soms in paniek snuifend binnengerend omdat ze bijna geen lucht krijgt. neusje flink poetsen en ze is er weer vandoor. (mijnn lieve kleine kleutertje)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Misty snuift met haar neusje

Bericht door Chiquita98 »

Hoi Nellebel,

Bedankt voor je reactie. Ja ik ga ook zeker naar de DA als het niet over gaat. Het neusje is totaal niet vies. Ze snuift steeds en gaat dan ook inderdaad haar neusje weer poetsen. Gister heeft ze de hele tijd op schoot gezeten en dan zie ik haar toch soms wegtrekken aan de rechterkant van haar gezichtje. Ik kijk het nog even aan. Soms vlucht ze nu ook voor me weg en dat deed ze eerder nooit. Maar dat kan ook zijn omdat ze bang is dat ik haar oor weer kom zalven.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
poes6
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2010 15:42

Re: Misty snuift met haar neusje

Bericht door poes6 »

Als ik dit zo lees, zou ik ook denken dat het door het zalfje komt.
Dat er wat in haar neusje zit en misschien vindt ze de geur ook niet echt fijn.
En dat wegtrekken zou ik ook niet echt weten, misschien dat ze zich eraan irriteert.
of dat er nog wat van dat zalfje (of iets anders zoals vuil/stof) in haar oortje zit wat ze vervelend vindt?
Want ze heeft nu niet veel oorsmeer? dus dan kan het zijn dat er iets ingekomen is.
Ik hoop dat het snel verdwijnt voor Misty
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Misty snuift met haar neusje

Bericht door Chiquita98 »

Het gaat al veel beter nu. Ze snuift af en toe nog wel, maar niet meer zo vaak en ze is veel actiever en alerter. Ze heeft geen oorsmeer meer en toch blijft ze af en toe nog wel met dat oortje schudden. Denk dat het gewoon een gevoelig oortje is of misschien last van die lange oorhaartjes.
Bedankt voor de antwoorden

gr Thea
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Misty snuift met haar neusje

Bericht door pearlsofpassion »

Oortje flapperen kan geen kwaad, maar als ze haar kopje gaat scheef houden of eraan krabben of met haar hoofdje schudden, dan heeft ze last van haar oortje.
Gewoon enkel het oortje flappen, is eventjes wat jeuk of kriebeltjes. Dat gebeurt wel meer...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Misty snuift met haar neusje

Bericht door Chiquita98 »

Ze is altijd al gevoelig geweest hoor met het oortje. Het is niet alleen klapperen maar dan ook wel schudden. Maar zoals ik al zei kon de DA niks bijzonders vinden. Ze heeft ook behoorlijk veel haartjes in haar oren...meer dan de anderen dus ik denk zelf dat deze haartjes kriebelen.
Ze "snuift" gelukkig nauwelijks nog en is weer helemaal de oude!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie