Angstige kittens

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Eric Tom
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2011 23:38

Angstige kittens

Bericht door Eric Tom »

Hoi,

ik heb sinds een anderhalve maand twee kittens. Broertje en zusje. Ze zijn vreselijk druk en aktief met elkaar, alleen lijkt het wel of ze bang voor mij zijn. Ze laten zich sowieso niet aanhalen, en oppakken is al helemaal not done. Ze komen uit een nestje van drie, waarvan nummer drie (een katertje) heel sociaal was en de kinderen van de vorige eigenaar veel aandacht aan dit katertje besteedden. Het zou kunnen dat "mijn" twee wat achtergebleven zijn op het aandachtsvlak, maar dat weet ik niet zeker. Ze verstoppen zich echter niet, dus bang zijn ze op het eerste oog niet. Echter heb ik ze nu anderhalve maand en nog steeds moeten ze niets van mij hebben. Met name het katertje oogt nogal nerveus, af en toe. Ze moeten een dezer dagen weer een wormen/vlooienkuurtje hebben, die middels een pipet in de nek/op het achterhoofd aangebracht dient te worden. Ik ben alleen bang dat ze dit niet toelaten. Iemand die dit herkent? Ik laat ze hun gang gaan en ga niet overdreven aandacht geven, want dat schijnt sowieso averechts te werken. Ik heb overigens wel het gevoel dat ze zich hier thuisvoelen, want de omgeving maakt geen bevreemdende indruk op ze en ze weten hun weg in huis.

Groeten, Eric
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Angstige kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, je zou wat meer in de buurt van het eten kunnen gaan zitten.
En proberen hen te verleiden tot spelen met een hengel of zo.
Eens kijken hoe ze reageren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Angstige kittens

Bericht door nellebel »

ik zou ze juist wel aandacht geven, maar je niet opdringen. dus bijv wat valerie zegt, in de buurt gaan zitten. maar ook met spelen, op de grond gaan zitten of liggen en ze naar jou toe laten komen.
geen aandacht geven, dan wordt jij die grote reus die soms in de weg loopt. geen onverwachte bewegingen maken, veel tegen ze praten en nogmaals zij moeten naar jou komen, maar je moet het ze wel gemakkelijk maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Angstige kittens

Bericht door Mirjam86 »

En als je echt opziet tegen het toedienen van het pipetje kan je vaak de DA om hulp vragen.
De assistentes zijn er meestal erg bedreven in en doen het zo even tussen de bedrijven door.
Hebben ze natuurlijk wel de stress van de vervoersmand, maar dat moet je zelf tegen elkaar afwegen.

Voor de angst: ze goed je stem leren kennen, en leg bijvoorbeeld eens een gedragen trui van je in/bij hun mand, zodat ze je geur ook leren herkennen. En heeeel veel geduld. Succes!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Eric Tom
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2011 23:38

Re: Angstige kittens

Bericht door Eric Tom »

Dank allemaal voor jullie suggesties en tips. Ik heb ze ter harte genomen!

Eric, Aiko en Kyra
Plaats reactie