Kat loopt moeilijk

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Kat loopt moeilijk

Bericht door joy »

Sinds een paar dagen terug merkte ik dat mijn kat niet helemaal fit was.
Ze sliep er veel en haar vacht zag er erg vettig uit. Nou ondekte ik zondag dat ze erg slecht liep. :shock:
Ze komt de trap er moeilijk op of af. ook had ze een temp van 39.9.
gelijk de da gebelt volgens haar was het een griepje en moest ik de volgende dag maar even langs komen als de temp niet gezakt was.
Nou was maandag de temp gezakt, en ze zag er een stuk beter uit.
Nou ontdekte ik vanavond dat ze nog steeds erg wankel op haar achterbenen staat.
Haar temp is normaal, ze eet en drink, en gaat gewoon op de kattenbak.
Ook zijn haar reflecten normaal, ze is 4 jaar oud.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. tips als ga na de da dat is lief bedoeld maar dat had ik ook bedacht. morgenochtend heb ik een afspraak. Maar ik wil nu heel graag weten wat het zou kunnen zijn. :epray:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en gelukkig heb je morgenochtend een afspraak met je dierenarts.
wij zien het dier niet en kunnen heel moeilijk op afstand iets zeggen, maar dat begrijp je zelf ook wel. laat goed bloedonderzoek doen als het niet onmiddellijk duidelijk is wat het kan zijn..
wij kunnen wel van alles en nog wat roepen over katten die wankel op hun achterpoten staan, maar dat maakt je alleen maar ongerust. bovendien zijn wij geen dierenartsen zoals je weet..
dus morgen weet je hopelijk meer en intussen dan maar duimen dat het meevalt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door joy »

maar enig idee wat het zou kunnen zijn? ik maak me nu ook heel ongerust. Ze oogt veder helemaal niet
ziek of zo. teminste niet meer. vind het zo raar
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

we hebben heel erg weinig gegevens en ik kan een aantal mogelijkheden roepen, maar ga dat dus niet doen.
heeft ze de afgelopen jaren medicijnen gehad?
wat krijgt ze te eten? drinkt ze voldoende of eigenlijk vrij veel en hoeveel plast ze en hoe vaak?
kan ze naar buiten? weet je of ze ergens vanaf gevallen of gesprongen is? zijn het alleen de achterpoten? heb je planten/bloemen in huis? en welke?
hoe lang is ze echt ziek geweest, hoeveel etmalen? en weet je hoe lang ze koortsig is geweest?
t kan zijn dat ze een virusinfectie heeft gehad en die gaan vanzelf over en daar zijn katzels redelijk beroerd van.
wees morgen voorzichtig met antibiotica want dat helpt niet tegen virusinfecties.
je dierenarts zal een goeie check doen en missch bloedonderzoek en daar zul je toch echt op moeten wachten. en je da zal je een aantal vragen stellen dus nu al goed nadenken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door joy »

ze krijgt royel caim te eten, drinkt net zoveel als de rest hier in huis. plast niet meer of minder als anders. ze komt niet buiten. voor ze ziek werd is ze geent maar daar kon het niet van zijn volgens verschillende da's ik heb geen bloemen of planten in huis. ze is 4 dagen niet fit geweest. hoe lang ze precies koorts had weet ik niet. een ab helpt inderdaad niet tegen virus.
ze is met haar enting na gekeken en toen was ze geheel gezond.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door nellebel »

hoe is het nu met haar? wat zei de DA
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door castratenkoor »

Bij katten die moeilijk lopen en flink koort hebben denk ik aan gewrichtsontsteking. Dat heb ik tweemaal meegemaakt, maar dan bij kittens van 5 maanden in beide gevallen.
Maar slecht lopen/wankelen kan van alles zijn, evenwichtstoornis, herseninfarct enz enz.
gelukkig heb je een afspraak bij de dierenarts. Ik hoop dat ze snel beter wordt.
En ik ben benieuwd wat het is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door joy »

net bij de da geweest. ab kuur meegekregen nou is t even afwachten als dat niks doet dan moeten er foto's gemaakt worden. Het moeilijk lopen komt waarschijnlijk omdat ze wat verzwakt is. helaas had ze ook weer een temp van39.7
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door nellebel »

maar wat was er volgens de DA dan aan de hand. een ontsteking? niks ten nadele van jou Joy, maar lees hier zo vaak dat de DA maar AB geeft. vraag me wel eens af of ze dat standaaard geven als ze niet weten wat het is. en ben zelf nogal anti AB geworden (mits het echt nodig is)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door pearlsofpassion »

Goed wendy! Anti-AB worden.
Zou iedereen standaard moeten zijn.
AB heeft al vele levens gered, maar door het onzorgvuldig gebruik is het tijdperk bijna voorbij.
Bijna niemand beseft dat, en iedereen heeft bang van de ziekenhuisbacterien (die resistent zijn tegen alles), maar binnen niet zo'n afzienbare tijd is alles resistent...
Tenzij er grondig iets gebeurt, en dat begint bij zo weinig mogelijk gebruiken. Anders gerakan die resistentiegenen nooit verloren. Dat is nogal logisch....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

heb er vooraf al voor gewaarschuwd, maar tegen deze da was missch niet op te boksen.
maar missch toch gewrichtsontsteking..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door joy »

Wat ze precies had wist de da inderdaad niet. Ik wou zelf ook geen AB- kuur omdat ik hier ook tegen ben. Dit wordt voortaan standaard gegeven en dat vind ik gewoon slecht.
Maar ik kon kiezen of ab kuur met de hoop dat dit de kat op knapt of gelijk foto's maken op verdenking van longontsteking of een hartafwijking.
Nou dan kies ik toch voor eerst een ab kuur. Gelukkig heeft dit heel goed geholpen. Ze is weer helemaal de oude.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door MarjanR »

Maar? Heeft de dierenarts niet geluisterd naar het hart en longen?
Want als hij dat wel gedaan heeft en hij stelt niet direct voor om een echo te maken, dan denk ik eigenlijk dat er niets aan de hand is met het hart of de longen.
Als hij wél iets gehoord heeft dan zou ik eigenlijk eerder gaan voor een echo dan me weg laten sturen met een ab-kuur.
Sorry, ik besef me dat dit helemaal geen fijne opmerking is om te lezen.
Maar misschien wel iets om voor de toekomst in gedachte te houden.
Een ab-kuur helpt namelijk niet bij een hartafwijking ;)
Dus ja, ik zou liever de duidelijke oorzaak vinden dan even globaal een oppeppertje toedienen.

Ik hoop dat je kat zich zo goed blijft voelen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Loopt moeilijk

Bericht door Adriana »

joy schreef:Nou dan kies ik toch voor eerst een ab kuur. Gelukkig heeft dit heel goed geholpen. Ze is weer helemaal de oude.
je zou kunnen gaan tempen, eerst wanneer ze zich goed voelt een paar keer, dan went ze en jij kent haar normale temperatuur en als het weer mis gaat kun je met tempen vrij snel zien of er een ontsteking in het spel is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Kat loopt moeilijk

Bericht door joy »

bedankt voor alle reacties MarjanR ik snap wat je bedoelt.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo te vrede ben over mijn DA maar er zijn hier in de buurt geen betere.
Waar ik eerst woonde luisteren goed na de eigenaar van het dier en er werd meer overlegt.
helaas is dat hier niet echt het geval.
mocht het weer fout gaan met 1 van mijn beestjes dan laat ik me inderdaad niet zo maar weg sturen.
Plaats reactie