Openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin

Bericht door Ilsescholten »

Hallo kattenvrienden,

5 september krijg ik mijn 2 kittens :) daar ben ik heel blij. Maar ik heb een vraag. Ik word vanochtend wakker en kijk mijn voortuintje eens in (waar ik mijn volle vuilniszakken klaarzet voor het ophalen van de vuilnis) is mijn hele vuilniszak opengehaald door een kat hier in de buurt. Van de winter heb ik er niet echt last van gehad, maar het lijkt steeds erger te worden. Eerst waren het wat open scheurtjes in de zakken, maar nu ligt mijn hele tuin onder de zooi. Hoe kan ik dit tegengaan? ik heb gegoogled, maar kwam niet echt bruikbare tips tegen. Mensen zijn niet echt voor een bepaalde anti kattenspray...maar zijn er andere natuurlijke tips/trucs om dit geschooi tegen te gaan? ik heb geen zin om elke zak weer dicht te moeten plakken...Iemand tips?

Groetjes Ilse
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door nellebel »

ik heb wel eens gehoord, koffiedrab. of even een tijdje je zakken ergens anders neerzetten. nu weet de kat ook dat ze er staan en komt hij ervoor langs. als hij ze niet meer ziet,gaat hij misschien vanzelf weg.
Is het zeker een kat?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door nellebel »

trouwens zeker geen chloor ofzo doen he. want het is niet alleen superslecht voor het beest, maar daar komen ze op af.
kat zal in de winter wel binnen hebben gezeten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door Ilsescholten »

Wat bedoel je: is het zeker een kat? Het is een poes of een kat ja....hondjes kunnen het niet zijn, mijn tuintje is omheind en dichtgemaakt, waar hondjes niet overheen kunnen (mijn zus heeft hiervoor gewoond met 3 chichuchua's die de tuin niet uit mochten) katten/poezen dus wel! koffiedrab is geen oplossing, dan liggen mijn tegels onder de drab haha...(en ik gebruik senseo) maar ik zal ze eens in de achtertuin zetten....kijken of dat werkt.
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door BillyJean »

toen wij nog geen bakken hadden, verpakte ik alles wat lekker rook voor katten in dikke kranten. Maar vaak ging het toch mis.
De meest handige tip lijkt mij, om de zakken zo laat mogelijk buiten te zetten.
Ik denk dat de zak de hele nacht buiten heeft gelegen? De ideale tijd voor poezen om op snor te gaan
Maar het blijft een vieze en vervelende zaak, die open zakken
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door Ilsescholten »

Klopt, als de zak vol is, gooi ik hem meteen mijn voortuin in. Ik heb een klein huisje en ik ben opgeruimd aangelegd, dus een volle vuiniszak (ook al is dat in de bijkeuken) in huis, vind ik er niet uitzien haha (misc een rare tik, maar naar mijn mening horen die gewoon buiten: ook om stank in huis te voorkomen) Ik denk dat ik gemiddeld 2 zakken heb (om de 2 weken wordt het opgehaald hier) dus misc koop ik een grote bak inderdaad (kliko voormaat) misc is dat de enige optie :(
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door Adriana »

de meeste gemeentes hebben van die grote groene containers en even passen en proberen welke maat.. in de kleinste kun je twee zakken kwijt. t is niet mooi maar denk ik de enige oplossing, want om de inhoud van de zakken iedere keer weer uit de tuin te moeten vissen lijkt me ook geen pretje.
en anders vraag je of de buren hun katten beter willen 'opvoeden', we hebben hier vast nog wel experts op het Forum, die nog wat tips hebben......
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin!

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk wel dat dat een goed idee is.

Wij mogen hier zelfs niet meer dan 12 uur op voorhand de vuilzak aan de deur zetten... Dus moeten hem wel ergens anders houden.
Ik denk dat verhinderen dat ze eraan kunnen tot op het moment dat hij opgehaald wordt, de enige werkende manier is...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin

Bericht door nellebel »

ik dacht misschien is het wel een ander beest, maar dat kan dus niet. senseopadjes gebruikt op de zak leggen hahahahaha
lastig verhaal, vooral als je de zakken zo niet ergens handig weg kunt leggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Re: Openkrabben van vuilniszakken in mijn tuin

Bericht door Ilsescholten »

Ik heb even mijn buurvrouw gevraagd hoe zij het doet en zij heeft 2 leuke oude (tinnen?) afvalbakken....je weet wel, van die ouderwetse dingen die ze vroeger gebruikte. Staat erg leuk en ik hou er zelf ook wel van....dus ik ga denk ik op MP kijken of ik er eentje in ieder geval op de kop kan tikken!
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Plaats reactie