Poes aangereden

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Rob Wagemaker
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2011 22:19

Poes aangereden

Bericht door Rob Wagemaker »

Beste mensen,

Wij zijn nieuw op dit forum en eigenlijk zijn wij hier gekomen omdat wij radeloos zijn.

Onze poes Minetje (zwart/wit) is aangereden door een auto. Wij zijn al bij de dierenarts geweest en daar heeft ze een aantal dagen gelegen met pijn stilling en rust. Hierna zijn wij naar een dierenkliniek geweest. Waarschijnlijk is onze poes met haar rechter voorpoot onder het wiel gekomen en heeft toen weg willen rennen. Nu zijn er volgens de arts een aantal zenuwen gescheurd/gebroken waardoor zij haar voorste deel van het ppotje slap laat hangen en niet meer op kan rusten. Ze loopt dus mank. Heel zielig om te zien! Wij moeten 6 weken wachten omdat er een mogelijkheid bestaat dat de zenuwen weer aan elkaar groeien. Als dat niet zo is dan moet het pootje eraf. Wie heeft dezelfde ervaring hiermee?

Mvg,
Rob Wagemaker
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes aangereden

Bericht door Kattenbella »

Hallo Rob,

In de eerste plaats veel sterkte, dit is echt balen!
Ik heb jaren en kat gehad waarvan de voorste poot geamputeerd was. Je moet vragen waar het pootje geamputeerd gaat worden als dit moet. Als de schouder ook eraf moet is het moeilijker voor de kat, maar ze redden zich er prima mee! De kwaliteit van leven blijft zeker bestaan.

Mag ik vragen hoe jullie wonen? In een drukke wijk met veel razende auto's of was dit echt pech?
Ik kan jullie anders een veilige achtertuin aanraden. Hier kan je veel over lezen op dit forum.
Met jullie kat zal het hoe dan ook nu wel goed gaan komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Rob Wagemaker
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2011 22:19

Re: Poes aangereden

Bericht door Rob Wagemaker »

Beste Kattenbella,

Het is puur pech want wij wonen in een rustige wijk. Wij zijn ook bang dat de zenuw niet meer hersteld, maar wat is dit een klote gezicht zoals ze mank loopt. Bedankt voor jou antwoord.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes aangereden

Bericht door Kattenbella »

Als de zenuw niet herstelt en ze mank blijft lopen is amputatie het beste, het pootje hangt anders alleen in de weg. Het is voor nu dus even stevig afwachten.
Ik duim voor jullie, maar verlies de hoop niet, een kat op drie poten kan een prima leven hebben.

Knuffel haar en geef haar erst rust en geef zeker de moed niet op!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Rob Wagemaker
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2011 22:19

Re: Poes aangereden

Bericht door Rob Wagemaker »

Daar zijn wij dus ook bang voor maar we gaan het afwachten en laat jullie weten.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Poes aangereden

Bericht door Admin »

Rob,

In het topic op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 3&p=424873 vind je ook meer over een kat met 3 poten, waaronder die van ons.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes aangereden

Bericht door Kattenbella »

Marije hier op het forum heeft ook een kat met drie poten. Ze heeft prachtige actiefoto's van haar Flanna.
Misschien kijken op haar fototopic als dit mogelijk is, dit laat wel zien hoe goed het kan gaan.
Momenteel heeft ze het druk met verhuizing, maar ik zal haar attenteren op je topic.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Rob Wagemaker
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2011 22:19

Re: Poes aangereden

Bericht door Rob Wagemaker »

Hoi beste poezen vrienden,

Bedankt voor de enorme steun. Wij houden jullie op de hoogte. Eigenlijk wel lache, er zit een vent van bijna twee meter en stoer achter een pc te praten over zijn poesje, hahahhaa maar moet wel zeggen dat ik af en toe effe een brok in mijn keel krijg als ik haar zo zie lopen, maar wij moeten met het hele gezin hier even aan wennen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes aangereden

Bericht door Kattenbella »

Je bent er niet minder stoer om hoor ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes aangereden

Bericht door nellebel »

hahaha rob, als je je wat inleest op het forum zie je dat alle vrouwen smelten van een man die lief is voor zijn katje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes aangereden

Bericht door castratenkoor »

Anne heeft ook een kat met 3 poten Hobbel. Zo uit het asiel gehaald met al een poot minder.

Een man is niet minder mannelijk omdat hij om zijn dier geeft......
Hopenlijk geneest het pootje, maar anders is amputeren een prima optie.

Mijn vriendin heeft via haar vriendin (dierenarts assistente) een kat met 3 poten bij een dierenarts vandaan gehaald. De kat was aangereden en poot was verbrijzeld. Eigenaar wilde de kosten voor amputatie niet betalen en zei laat maar inslapen. Vriendin heeft hem toen in huis genoemen met 3 poten.
Hij leeft niet meer, maar is wel oud geworden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Rob Wagemaker
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2011 22:19

Re: Poes aangereden

Bericht door Rob Wagemaker »

Klasse mensen voor jullie reactie THANKS.

Ohwwww een kat in laten slapen vanwegens een pootje? dat zijn geen dierenliefhebbers.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Poes aangereden

Bericht door MarjanR »

Nee dat is waar, Rob.
Maar je zou eens moeten weten.
Dan zat je niet meer met een brok in je keel, maar werd je woest ;)
(dus ik vertel je maar niets, want 2 meter woede is niet echt gezond voor je omgeving :lol:)

Hoe gaat het met Poes?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Rob Wagemaker
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2011 22:19

Re: Poes aangereden

Bericht door Rob Wagemaker »

Whahhaha 2 meter jaja pas maar op

Het gaat goed met de poes en ze blijft nog slepen met de poot maar we moeten nog even gedult hebben.
Plaats reactie