Eosinofiel Granuloom Syndroom

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Eosinofiel Granuloom Syndroom

Bericht door snorrebaard »

Dag poezenliefhebbers,

ik maak me zorgen. Mijn kattin is 12 jaar en de laatste weken heeft ze van vanalles last. Ik ben twee keer bij de dierenarts geweest.
Het ergste probleem dat ze nu heeft, is dat ze niet goed kan eten: ze heeft dan last van slikken en na een paar hapjes geeft ze een rochel over (ze opent dan wijd de bek zoals bij overgeven, maar er komt alleen slijm uit). Ze ademt ook moeilijk, want je hoort de rochels vaak terwijl ze ademt, wat haar kortademig maakt en hoest.
Ze is ook al sinds enkele maanden hees (ik dacht dat het de ouderdom was), en nu is ze helemaal haar stem kwijt.
Ze heeft ook natte pootjes waaraan ze veel likt, en de DA zei dat het een allergie was dat de pootjes doet ontsteken. Ze heeft Metacam meegegeven (ik heb gevraagd of dat niet gevaarlijk was maar ze zei dat dat alleen over die grote verpakkingen gaat), dus dat geef ik haar nu een week 1x per dag.
Vanaf 28 juni heeft ze ook een antibioticumkuur gekregen voor een dikke week (dat was omdat de poes zich niet goed voelde, grote pupillen en stil in een hoekje), want ik dacht dat dat door haar weerkerende blaasontsteking was.
Momenteel gaat het almaar slechter met haar hoest en dus bel ik gisteren, maandag naar de DA: ze kan niet zeggen of het een verkoudheid is of een allergie, ik kan wel haar slijm opsturen voor onderzoek. Ze kan wel cortisone geven maar dat wil ze zo lang mogelijk uitstellen.

Ik weet dat een een opeenhoping van problemen is, dus ik zal het hier chronologisch opsommen. Maar het ergste nu is dat ze zich ziek gedraagt, niet eet, slecht ademt en altijd slikt.