Katertje met FIP?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katertje met FIP?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, ik wil dit beruchte mollige bolletje wol ook wel eens zien. :grin:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Viogon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jul 2011 17:39
Locatie: Maassluis

Re: Katertje met FIP?

Bericht door Viogon »

@ Catfish: dat is ook zo. Het is toch ongelooflijk....... 1x bijna inslapen, 1x een levensverwachting van een paar maanden.... nu gezond! Ben blij dat een zenuwinzinking is uitgebleven ;)

Fotootje is geen probleem! Als avatar lukt alleen niet.... dus ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat bij dit bericht voor elkaar krijg? :oops:

@ Pearls: hahahahahahahahahahahahaha!!
Als iemand mij kan vertellen hoe, dan doe ik het meteen!

Het is inmiddels gelukt..... zie pagina 8! :grin:

Afbeelding


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het is gelukt!!
Groet, Gonnie en de 6 musketiers
*Poekie - Pebbles - Polly - Pixie - Preza - Pumba*
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Katertje met FIP?

Bericht door Catfish »

*BONK* (Raapt zichzelf op)
Wat een cutie!!! :verliefd:

En echt, ik ben ZO blij voor jullie dat hij gezond is!
Inderdaad een goed voorbeeld voor anderen, bij twijfel doorgaan zo lang het niet schadcelijk voor het katje is uiteraard.
Super hoe jullie gehandeld hebben, mijn welgemeende complimenten!

Enne.......... Je kan ook een fotoalbum aanmaken hier, ook heel leuk..........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Viogon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jul 2011 17:39
Locatie: Maassluis

Re: Katertje met FIP?

Bericht door Viogon »

@ Catfish: :grin: :grin: het is inderdaad een scheetje! :edance:
Nogmaals dank voor je betrokkenheid, zo fijn om zo veel steun te krijgen!
En uiteraard staat bij het volgen van gevoel en het door blijven gaan met onderzoeken voorop dat het voor het beestje geen enkel nadeel oplevert!

En bedankt voor de tip over het fotoalbum, zal binnenkort eens even gaan uitvogelen hoe dat werkt ;-)
Groet, Gonnie en de 6 musketiers
*Poekie - Pebbles - Polly - Pixie - Preza - Pumba*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katertje met FIP?

Bericht door pearlsofpassion »

Inderdaad, wat een schatje!
Hij weet zijn charmes wel uit te spelen. ;-)
Blijven zijn oogjes blauw?


Als je al 1 foto kan plaatsen, kan je er meerdere ook. Dus is het gewoon kwestie van onder 'kattenfoto's' een berichtje te plaatsen in het desbetreffende topic om een fotoalbum aan te vragen. ;-)
Want je hebt ook nog 5 anderen te tonen. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Viogon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jul 2011 17:39
Locatie: Maassluis

Re: Katertje met FIP?

Bericht door Viogon »

@ Pearls: jaja, het is een klein charmeurtje, net als zijn broertje trouwens ;).

Zijn oogjes waren blauw en zijn nu groen... ;), dus ik denk dat deze kleur blijvend is.

Oké, nou daar zal ik van de week wel eens even naar kijken. Heb 'm nu via onze website moeten plaatsen.

Groetjes!
Groet, Gonnie en de 6 musketiers
*Poekie - Pebbles - Polly - Pixie - Preza - Pumba*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katertje met FIP?

Bericht door nellebel »

ohhhhhhhh wat een scheetje. net een ansichtkaart. hij kijkt je ook zo lief aan, daar smelt je toch gewoon van. ben volop langs catfish gevallen met een flinke bonk (ben niet de slankste)
je gevoel was meteen goed, wat geweldig dat je hebt doorgezet. zoiets laat je toch niet inslapen. nou feestje vieren en lekker genieten. en we willen nu wel meerzien van dit dropje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katertje met FIP?

Bericht door Adriana »

tjoeps en wat een rollercoaster is dit topic geworden. heb nog eens even helemaal teruggelezen en oei oei ...
we zijn wel wat gewend van dierenartsen en dit 'geval' is er toch ook weer eentje..
ook leerzaam voor dierenarts/2 en over /1 zullen we het maar niet meer hebben..
die lieve kleine Preza is inmiddels een heel bereisde kater geworden en heeft al meer dierenartsen in zijn korte leventje gezien dan menige volwassen kater..

ben verschrikkelijk blij :grin: :grin: voor jullie en voor Preza (lekkere knuffel achter zijn beide oortjes) en dat-ie maar op mag groeien tot een geweldige kater! :eclap:
en nu lekker genieten en sores achter je laten.. ben eigenlijk wel benieuwd... was univ onderzoek Utrecht buitensporig duur of viel het wel mee? echo onderzoek is gemiddeld euro 120,- en dan plus consult en zo..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje met FIP?

Bericht door castratenkoor »

Wat een leukertje - gelukkig is hij genezen!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ellen2606
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2011 10:36

Re: Katertje met FIP?

Bericht door ellen2606 »

Hoi, ik had 2 kittens waarvan dierenarts zei dat ze het waarschijnlijk niet gingen halen omdat ze van die bolle buikjes hadden, maar ik wilde pas een besluit nemen als ik zou merken dat het beestje er pijn van had. Maar intussen zijn ze 1 geworden, zijn ze hartstikke vrolijk en vol energie en hebben ze nog steeds die dikke buikjes, maar volgens dierenarts niks te vinden wat op enge dingen als tumor of wat dan ook zou duiden. Dus zolang je merkt dat het goed gaat met het katje, dan zou ik zeker niet "preventief" te werk gaan en in laten slapen of wat dan ook! Anders had ik mijn 2 moppies nu niet meer gehad....
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katertje met FIP?

Bericht door nellebel »

huhhhhh? dit kan toch niet. dokters die roepen slaap maar in, want ik weet niet wat het is maar zal wel niet goed zijn. gelukkig hoor ik hier berichten van mensen die er niet in trappen, maar durf bijna niet te denken aan de mensen die er wel intrappen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Viogon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jul 2011 17:39
Locatie: Maassluis

Re: Katertje met FIP?

Bericht door Viogon »

nellebel schreef:ohhhhhhhh wat een scheetje. net een ansichtkaart. hij kijkt je ook zo lief aan, daar smelt je toch gewoon van. ben volop langs catfish gevallen met een flinke bonk (ben niet de slankste)
je gevoel was meteen goed, wat geweldig dat je hebt doorgezet. zoiets laat je toch niet inslapen. nou feestje vieren en lekker genieten. en we willen nu wel meerzien van dit dropje
Jaaaaaa, het is zo'n scheetje! Toen we 'm voor het eerst zagen, lagen we ook op de grond hoor :grin:.
Zijn ontzettend blij dat we doorgezet hebben!! Je moet er toch niet aan denken....

Hij is speelser dan ooit en we genieten met volle teugen van 'm! En van de 5 andere musketiers uiteraard!! :eclap:
Adriana schreef:tjoeps en wat een rollercoaster is dit topic geworden. heb nog eens even helemaal teruggelezen en oei oei ...
we zijn wel wat gewend van dierenartsen en dit 'geval' is er toch ook weer eentje..
ook leerzaam voor dierenarts/2 en over /1 zullen we het maar niet meer hebben..
die lieve kleine Preza is inmiddels een heel bereisde kater geworden en heeft al meer dierenartsen in zijn korte leventje gezien dan menige volwassen kater..

ben verschrikkelijk blij :grin: :grin: voor jullie en voor Preza (lekkere knuffel achter zijn beide oortjes) en dat-ie maar op mag groeien tot een geweldige kater! :eclap:
en nu lekker genieten en sores achter je laten.. ben eigenlijk wel benieuwd... was univ onderzoek Utrecht buitensporig duur of viel het wel mee? echo onderzoek is gemiddeld euro 120,- en dan plus consult en zo..
Ja, als we na gaan denken over wat we met die kleine allemaal al hebben meegemaakt... pffffff, zo zie je maar weer... goed kijken naar je beestjes en je gevoel volgen is zeker belangrijk!!
Hij heeft al heel wat dierenartsen gezien ja, een aantal daarvan zal ie nooit meer zien, da1 en da2 bijvoorbeeld, en da3 heeft inderdaad een leerzame patiënt gehad.

Hartstikke lief dat je zo blij bent, en met jou vele anderen. Het heeft ons echt gesteund tijdens de moeilijke periode en ook tijdens het delen van onze vreugde! Geweldig!!

Geen idee wat het ons gaat kosten. Toen we zeiden dat hij verzekerd is, werd alles naar de verzekering doorgestuurd en krijgen we t.z.t. een factuur voor de eigen bijdrage, dus we zullen zien. We hadden zelf gedacht dat we het voor zouden moeten schieten, gezien de tekst die op alle palen daar hangt, maar ook in Utrecht gaat het met de verzekering zoals bij de reguliere dierenarts.

We blijven lekker genieten!! :grin:
ellen2606 schreef:Hoi, ik had 2 kittens waarvan dierenarts zei dat ze het waarschijnlijk niet gingen halen omdat ze van die bolle buikjes hadden, maar ik wilde pas een besluit nemen als ik zou merken dat het beestje er pijn van had. Maar intussen zijn ze 1 geworden, zijn ze hartstikke vrolijk en vol energie en hebben ze nog steeds die dikke buikjes, maar volgens dierenarts niks te vinden wat op enge dingen als tumor of wat dan ook zou duiden. Dus zolang je merkt dat het goed gaat met het katje, dan zou ik zeker niet "preventief" te werk gaan en in laten slapen of wat dan ook! Anders had ik mijn 2 moppies nu niet meer gehad....
Precies, altijd naar je gevoel luisteren! Hartstikke goed dat jij ook 'eigenwijs' geweest bent op basis van hoe de kittens zich gedroegen..... net zoals wij!!!! Geniet lekker van je 2 moppies :grin:!!
nellebel schreef:huhhhhh? dit kan toch niet. dokters die roepen slaap maar in, want ik weet niet wat het is maar zal wel niet goed zijn. gelukkig hoor ik hier berichten van mensen die er niet in trappen, maar durf bijna niet te denken aan de mensen die er wel intrappen.
Bizar toch.... hopelijk kijken steeds meer mensen naar hun diertjes en handelen ze niet "omdat de da het nu eenmaal zegt", als hun gevoel en het gedrag van het beestje tegenspreekt.
castratenkoor schreef:Wat een leukertje - gelukkig is hij genezen!
Dank je! Wij zijn ook heel erg blij dat het een gezond katertje is dat kan opgroeien tot een grote sterke kat!
Groet, Gonnie en de 6 musketiers
*Poekie - Pebbles - Polly - Pixie - Preza - Pumba*
Plaats reactie