Hoe maak je katten minder schuw?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe maak je katten minder schuw?

Bericht door nellebel »

nou dat is toch al best dichtbij toch? komt vanzelf goed met veel geduld
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Hoe maak je katten minder schuw?

Bericht door zoetje »

Hoi ik ben een dame van brugge!En heb zelf 3 poezen:1 britse korthaar en 2 europese kortharen (1 rosse en 1 lapjeskat). Die zijn beiden van straat gered! De rosse is al 3 jaar bij ons en is o zo schuw al van in het begin! Toch vertrouwd ze mij al wat (gelukkig). Met inderdaad veel geduld, ook is het misschien een tip om haar of hem veel uit uw hand te laten eten! Dat hielp wel om haar vertrouwen te winnen!Ik hoop iets te horen van jullie! groetjes aan allen!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe maak je katten minder schuw?

Bericht door nellebel »

welkom zoetje. ik had ook zo'n bangerdje, maar die had behoorlijk wat trauma's uit het verleden. ze hing verschrikkelijk aan mij en mijn man, maar is altijd bang gebleven voor anderen. fijn geovel he als ze jou dan toch vertrouwen. heb je echt het gevoel dat je zo'n katje een leven geeft ipv altijd maar bang zijn. goede tip, katje uit je hand proberen te laten eten. vooral als het lekkere snoepjes zijn, dan willen ze meestal wel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Hoe maak je katten minder schuw?

Bericht door zoetje »

Dank u wel voor de reactie! Het is inderdaad leuk als ze je vertrouwen! Mijn lapjeskat (Zoetje) is de liefste poes die ik ooit gehad heb! Ze is waarschijnlijk uit het huis gesmeten toen de mensen op reis gingen of zo. Want het binnen huis leven is ze gewend. Enkele mensen uit de buurt hebben haar eten gegeven daar ze zo mager was en toen wij haar vonden namen we haar binnen. Ze was zwanger! Toen we net op reis waren en mijn ouders voor de 3 poezen zorgden had ze een bloeding, de dierenarts zei dat de kittens waarschijnlijk dood waren. De week erop, doten we thuis waren, gingen we naar de dierenarts om een keizersnede te laten doen en haar terwijl te laten steriliseren. De operatie was goed gelukt en haar kittens waren inderdaad niet levens vatbaar! Enkele dagen nadien is de wonde open gegaan en lagen haar darmen eruit. Gelukkig heb ik dat vlug gezien en zijn we naar de dierenarts van wacht gegaan die haar opgeknapt heeft (gelukkig). Het diertje heeft al zoveel meegemaakt maar is nog steeds o zo lief!!!! We mogen alles met haar doen zelfs mijn zoontje die soms erg wild kan zijn! Enfin, we zien onze poezen erg graag en ben blij dat ik op zo'n site eens kan praten met andere liefhebbers! groetjes Zoetje (mijn andere poezen noemen Zizi en Astro)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Hoe maak je katten minder schuw?

Bericht door Mirjam86 »

Hoi Zoetje,

Zou je een voorsteltopic willen openen voor jou en je katten? Ik ben namelijk wel benieuwd naar foto's!
(Daar zijn wij hier allemaal dol op)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie