Pebbles en Minoes maken vaak onze kasten open

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Minoes32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:44
Locatie: IJsselmonde
Contacteer:

Pebbles en Minoes maken vaak onze kasten open

Bericht door Minoes32 »

Ik heb 2 problemen,

1. Hoe leer je een kat af dat ze niet op de arecht mag plantenspuit en foliepapier helpt niet.

2. Ze mogen bij ons slapen we hebben kasten met schuifdeuren die krijgen ze steeds open.

Ze zijn beide schuw maar weten wel wat we bedoelen maar gaan gewoon er mee door.
Wie van ons nooit jaloers is geweest op het vermogen van de kat om de dagelijkse zorgen te negeren en volledig te relaxen?.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Pebbles en Minoes maken vaak onze kasten open.

Bericht door ayla »

hoi en welkom!

Het is lastig om je kat iets af te leren, die van mij weten dondersgoed wat wel en niet mag maar blijven dingen doen die niet mogen, vooral als ik niet thuis ben.
Consequint zijn, steeds kat oppakken en weghalen en NEE zeggen.

Mijn kat maakt deuren, kasten, koelkast etc open. Ik heb op een kast een magneetstrip, zodat ze hem niet open kunnen maken en koop kastbeveiligingen voor kinderen, maar werkt ook goed voor katten ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pebbles en Minoes maken vaak onze kasten open.

Bericht door nellebel »

onze flippie mag officieel ook niet op het aanrecht. zoals marjoleine zegt steevast eraf pakken en nee zeggen. maar ja, wat ze doet als ik niet thuis ben? ik steek er mijn handen niet voor in het vuur dat ze het niet doet. zorg dat je niets eetbaars op het aanrecht hebt liggen, en voordat jij het gebruikt even doekje erover, niks aan de hand.
maken ze de kast alleen op en of kruipen ze er ook in. is het alleen het eerste (typisch kat, iets willen openmaken en dan weglopen hahaha) dan de deur ee nstukje openlaten is de lol er zo af. onze flippie wil over kijken, zit meestal aan de rand van de couchedeur te plukken. maak ik hem open kijkt ze even en loopt ze weg. onze nellie echter kroop ook altijd in de kast en ging dan tussen de kleren liggen. soms slapen, soms flink graven om een holletje temaken. dus dan ging de deurstop voor de deur.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Marc Deckers
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 13:45

Re: Pebbles en Minoes maken vaak onze kasten open

Bericht door Marc Deckers »

Haha, ik herken het probleem.
Mijn kat opent onze schuifdeuren van onze maatkasten ook steeds!

We hebben het opgelost met een blokje achter het wieltje te plaatsen zodat ze de maatkasten niet meer open krijgt.. Hopelijk helpt dit bij jullie ook!

Groetjes,
Marc Deckers
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Pebbles en Minoes maken vaak onze kasten open

Bericht door inky »

Tot ik mijn Noren kreeg was het consequent nee zeggen en van het aanrecht halen altijd succesvol, maar die Noren... stelletje schavuiten zijn het!
Ik blijf het zeggen, maar heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Ze komen er in ieder geval niet zo vaak, daar ben ik al blij mee.
Let er ook op dat je je aanrecht zo onaantrekkelijk mogelijk achterlaat. Mijn Noren zijn super nieuwsgierig, dus een leeg aanrecht is saaaaiii......... Dat heeft geloof ik nog de beste invloed hier, hahaha
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Plaats reactie