Mickey 15 jaar oud en is ineens bang?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
joke_mickey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2011 15:30

Mickey 15 jaar oud en is ineens bang?

Bericht door joke_mickey »

hallo mensen,

met mijn kat mickey is ineens iets heel raars aan de hand..
sinds mijn dochter het huis uit gegaan is en zwanger is geraakt was die ineens bang voor haar.
rende zodra die der maar hoorde de andere kant op.
maar nu is der zoontje geboren en loopt die ook weg voor mij wanneer ik alleen maar de tuin in stapt weet die niet hoe snel die weg moet komen...
het was altijd een aanhankelijke kat had veel aandacht nodig maar nu wil die niet meer naar binnen komen.

Heb iemand enig idee wat der aan de hand kan zijn? en hoe ik het kan veranderen want ik mis hem :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mickey 15 jaar oud en is ineens bang?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
kattengedrag heeft doorgaans een reden of achtergrond. kun je nagaan of er iets tussen jullie is gebeurd wat schrik of afkeer heeft veroorzaakt?
is er iets in het huis veranderd? ander huisdier erbij? apparaat dat herrie maakt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joke_mickey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2011 15:30

Re: Mickey 15 jaar oud en is ineens bang?

Bericht door joke_mickey »

Het begon eigenlijk toen mijn dochter zwanger raakte, hij moet ineens niets meer van haar hebben.
Tot de dag van vandaag is dat nog steeds zo.
Nu komt ze een paar keer in de week langs met der zoontje, en als hij dan binnen licht te slapen, gaat hij er gauw vandoor. 's avonds kwam hij dan gewoon weer binnen en vroeg volop aandacht.
Tot vorige week, hij staat bij de deur maar zodra er iemand naar de deur gaat om hem open te doen,
gaat hij er snel vandoor. Ik zet nu eten in de tuin, en dat is aan het eind van de dag op. Als hij mij in de kamer ziet zitten, gaat hij er weer snel vandoor.
Eerst had het echt met mijn dochter te maken, nu weet ik het echt niet.
Plaats reactie