Vier dagen weg. Kan dat?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door Missjoy »

Hallo allemaal,

Een tijdje ben ik niet meer op dit forum geweest maar heb toch een brandende vraag:

Ik ga 4 dagen weg, en ik laat mijn kat alleen. Dit voelt alleen niet heeeel goed.

Wat vinden jullie??

Ik ga op maandag weg rond 14:00 uur, dinsdagavond rond 20:00 uur komt een vriendin om de kat vlees te geven en de bak leeg te scheppen en de nodige aandacht te geven.. Woensdagavond rond 21:30 komt deze vriendin weer en doet het bovenstaande opnieuw. Donderdagavond rond een uur of 22:00 ben ik zelf weer thuis......

De kat kan ten alle tijde op het afgeschermende balkon en mag overal in huis lopen (2 slaapkamers,woonkamer,keuken,gang)

Kan dit?
jumper

Re: 4 dagen op weg.....Kan dat??

Bericht door jumper »

Ik zou het niet kunnen.
komt ook omdat ik overbezorgt ben over hoe mij kat zich dan zal voelen.
Mijn kat gaat namelijk wel eens mee op visite naar mijn moeder waar ze ook lekker haar gang kan gaan. Maar dat is iets anders.
zoals ik al schreef, ik zou het niet kunnen. Maar dat is ieder zijn eigen.
grumpje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2011 18:02

Re: 4 dagen op weg.....Kan dat??

Bericht door grumpje »

Ik denk ook dat het een beetje aan de kat ligt, zelf heb ik ook altijd katten gehad en gewoon op vakantie kunnen gaan omdat of een vriendin of een broer de katten kwam verzorgen.
Ik heb hier nooit negatieve ervaringen mee gehad.
Zorg wel dat de kat voldoende speeltjes heeft en zich niet hoeft te vervelen als niemand thuis is
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: 4 dagen op weg.....Kan dat??

Bericht door BillyJean »

Tja , wat is het alternatief?? Om een kat voor 4 dgn naar een hotel te brengen is ook moeilijk...dan heeft de kat ook moeilijke dagen..
Als de kat lekker geknuffeld wordt en genoeg speelgoed heeft, moet het toch wel kunnen.
Maar voor jezelf is het moeilijk, de kat zal wel lekker veel slapen....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 4 dagen op weg.....Kan dat??

Bericht door daantje »

Natuurlijk is het moeilijk voor jezelf, maar je hebt goede maatregelen getroffen waarvan ik denk dat het te doen moet zijn! Dus mijn antwoord in het kort: Ik denk dat het kan ;-) .

Wij hebben ooit de kat van vrienden verzorgd die ruim 2 weken op vakantie waren, was voor de kat helemaal prima en kwam in feite niets tekort. We gingen dan wel 2x per dag om te voeren en te knuffelen, maar het tijdsbestek was dan ook behoorlijk groter. De kat is er niets minder van geworden. Ik vind dit een betere oplossing dan bijv. een pension waar alles vreemd is en onwennig. Misschien kan je vriendin nog een keertje extra aandacht komen geven, maar zo niet, is dit een prima oplossing. Je mag echt ook een keer voor jezelf kiezen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: 4 dagen op weg.....Kan dat??

Bericht door Missjoy »

Bedankt voor jullie reacties, ja ik vind het ook moeilijk maar mijn kat is behoorlijk eenkennig en kan ook niet met andere katten. Dus een pension is ook geen optie.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het goed komt. Mocht het echt niet goed gaan dan zal mijn vriendin mij bellen en dan kan ik naar huis. Denk dat ik alles wel goed genoeg heb voorbereid. Nu maar hopen dat het goed gaat!
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door lieke81 »

Wij gaan elk jaar gewoon op vakantie, en ook wel eens een weekendje weg. Voor ons valt het pension af vanwege een van de katten. Dus komt er iemand oppassen die komt elke dag twee keer, de ene keer een uurtje en de andere keer zolang nodig is om de klusjes te doen. Volgens hun lijkt het er op dat ze ons niet missen of het vervelend vinden dat er een ander is om aandacht te geven. Als ze maar aandacht krijgen, en het liefst van een bekende...
Ik denk dus dat het prima kan als ze maar genoeg aandacht krijgen, en er wel even iemand in huis is...Genoeg speeltjes, aandacht, en eens wat lekkers maakt bij onze schatten een hoop goed.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij prima zo. Als de poes eens per dag eten, drinken, schone bak en aandacht krijgt. Het is maar 4 dagen. Als het langer was zou ik zeggen vraag ook iemand voor 's morgens.
Als mijn dochter een week weggaat, gaan zijn ouders de ochtenden en wij de avonden.
Gaat hartstikke goed zo en is voor niemand een te grote belasting.

Een pension ben ikzelf niet zo happig op. je hoort te vaak dat katten er met aandoeningen vandaan komen.
Niesziekte ed. Maar ook ongedierte. Ik ken gevallen van chronische niesziekte na een verblijf in een kattenhotel. En de katten waren elk jaar ingeënt.

Ik zou wel adviseren de gegevens van je dierenarts achter te laten voor de verzorgster en spreek af dat bij twijfel ze daarheen gaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door Adriana »

plaats je extra bakken en heb je een voerautomaat? vooral dat laatste werkt erg goed, dan staat niet al het voer ineens in de open lucht en natvoer blijft een stuk beter met een dichte klep (en heel klein koelelementje onderin als het warm is)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door KittyG »

gewoon doen! Als de kat maar wel elke dag eten/drinken krijgt!
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door Missjoy »

Ik heb zo'n waterfontein, die maak ik nog schoon op maandag........Brokjes heeft hij de hele dag beschikking over....Eet hij niet heel erg veel van. Vlees eet hij direct op als hij het voorgezet krijgt...Volgens mij moet het dan helemaal goed komen!
jumper

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door jumper »

Ben benieuwd hoe het je is bevallen.
Laat je het nog weten?
Gebruikersavatar
Missjoy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2008 00:05

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door Missjoy »

Zo het heeft even geduurd maar wil toch even laten weten hoe het was.

Opzich ging het met de kat prima....vriendin melde op dinsdagavond wel dat ze het idee had dat hij zich verveelde, tja dat kan ook niet anders als die de hele dag alleen zit. Ze heeft wel elke avond met een laserlampje met hem gespeeld.

Toen ik op donderdavond thuis kwam was hij even heel blij maar naar ongeveer 10 minuten ging hij weer over tot de orde van de dag! Haha ik heb mij dus drukker gemaakt dan dat hij dat deed!.........Ik zal niet gauw weer 4 dagen weg gaan maar soms kan het echt niet anders!!

Bedankt voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door castratenkoor »

Super dat het goed is gegaan!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Vier dagen weg. Kan dat?

Bericht door BillyJean »

Prachtig dat het goed is gegaan, mocht het ooit weer nodig zijn, dan weet je dat het dus kan.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie