Kan je een kat een bioritme aanleren?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Hier komt snabbel bijna niet buiten. Woon in een flat. Maar ik speel echt zeker 1 uur met hem voordat ik ga slapen. Ik heb het op gegeven om nog 1 nacht lekker door te slapen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Misschien heb ik voor snabbel toch de oplossing om mij s`nachts met te laten. Spray nu al 1 week iedere avond een beetje faliway op mijn dek bed. En tot mijn grote verbazing begint snabbel nu s`nachta mijn bed met rust te laten. Hij komt nog wel slapen en sproet ook. Maar er word niet meer geklierd met het baasje in de nacht. Dat gebeurd nu in de huiskamer.
Ik hoop echt dat die het nu gaat snappen en mij lekker laat slapen!!! :epray: :epray: :epray: :epray: :epray: :epray: :epray:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Inmiddels weet ik het antwoord voor snabbel en dat is NEE!!! Snabbel is en blijft een nachtbraker ondanks dat die al bijna 2jr is. Inmiddels ben ik er aan gewent en word het voor snabbel steeds lastiger om mij wakker te krijgen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door AnneLore »

ondanks dat het natuurlijk enorm vervelend is om zooo vroeg wakker te worden (of niet te slapen) moest ik heel erg lachen om alle verhalen :)

Het valt hier dan nog wel mee! Joost maakt me om half 7 wakker door tegen m'n neus te tikken, dan moet ik meneer Muis zoeken (het meest geweldige speeltje) en is er even speeltijd. ik maak dan maar koffie en een nieuwe kruik. dan kruip ik weer in bed, is het sabbeltijd en dan zie ik meneer niet meer tot een paar uur later. als het lukt kan ik dan nog even slapen, maar dat zit er niet altijd in. (ligt meer aan mij) voor de rest slaapt hij eigenlijk de hele nacht door, ergens aan mijn voeteneinde of tegen me aan met kopje op kussen... :pdtmog:

soms zijn er nog de gekke vijf minuten als ik naar bed ga, maar als ik dan zeg dat het speelgoed in de woonkamer ligt en ik wil slapen, is dat meestal wel voldoende... (het is bijna genant om dat te zeggen :oops: )
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Adriana »

pinguin schreef:Inmiddels weet ik het antwoord voor snabbel en dat is NEE!!! .
héej, goeie berichten over nachtbrakertje Snabbel en hij 'luistert' eindelijk..
hoe gaat het eigenlijk daar met je beide katzels en hoe is het met Sproet? minder angsthaas of toch eigenlijk niet af te leren?
nu de vogels s morgens nogal te keer gaan en de dagen langer worden, vinden de bengels dat ze de dag wat eerder moet beginnen...
deels heb ik daar aan toegegeven want ik ben een ochtendmens en ga s avonds gewoon eerder slapen en deels hebben we nog wel eens een verschil van mening om kwart over drie of zo..
maar daar heb ik een vaste routine voor, kijk of er nog favo brokjes zijn en anders gooi ik een handje door de kamer, maak verder geen licht en aai in het voorbijgaan maar zeker niet uitgebreid.
en ga onmiddellijk erna weer naar bed en reageer niet op contactpogingen (zoals poten in mijn oor, snorren in mijn neus, katzels op mijn hoofd...)
maar het zijn dieren die dichtbij de natuur leven en als je daar je huis mee deelt, dan moet je dat accepteren, vind ik.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door AnneLore »

:lol: poot in je oor. meesterlijk beeld :)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hier heeft het ook wel even geduurd voor ze in ons ritme zaten. Sinds september hebben we Safi er bij en die sliep bij haar vorige eigenaar beneden. Dus die moest leren dat we wel eens willen uitslapen en dat om vier uur 's nachts de tent bij elkaar blèren niet de bedoeling is :lol:
Maar ze lag al vrij snel heel tevreden te slapen. Het gebeurt ook vaak genoeg dat de katers al druk spelen en zij nog lekker tegen me aangekropen ligt... :eangel: Heel soms is Lucky of Safi vroeg wakker en dan voel ik een neusje tegen mijn neus of een kriebelende snorhaar... Lucky komt vaak in de vroege ochtend tegen me aan plakken, zijn rug tegen me aan, half op mijn kussen, dat ligt voor geen meter maar ja het is zo lief!!! :grin:

Als de katten eenmaal op zijn is het ook direct bal, net denderde Pride ook over het bed en knalde bijna tegen het baasje op....

Hun ritme: ze worden wakker, krijgen eten, spelen een uurtje of 3. Dan krijgen ze weer eten en meestal slapen ze dan even. Weer speeltijd. Daarna slapen ze weer, begin van de avond eten, spelen en dan slapen ze van 20:00 tot 22:00 ongeveer.
Dan sjezen ze door het huis tot wij naar bed gaan. Ze slapen dus niet echt veel....en als ze overdag slapen en ik ga wat interessants doen (opruimen, de was) zijn ze er ook zo weer bij. Hoezo nieuwsgierig hihi? In de zomer waren ze eigenlijk altijd wakker overdag, vooral Pride was dan te druk met buiten genieten. Lucky deed wel af en toe een hazeslaapje.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Hihihi wees blij dat er genoeg katten zijn die zich wel aan het ritme aan passen van de baasjes. Snabbel heeft alles geprobeerd om mij wakker te krijgen.O.a neusbijten, heeel hard in mijn oor maiuwen, met zijn nagels in mijn tenen hangen, met mijn haar spelen, mijn was afhalen en op bed bezorgen, spelen op bed samen met sproet.
Maar ik negeer alles zo veel mogenlijk en als die het echt te bond maakt mogen ze even samen een paar uurtjes in de huiskamer door brengen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Voor de katten staat alles in de badkamer dus als ze een keer vroeg wakker zijn doe ik de slaapkamerdeur dicht en mogen ze lekker verder spelen in Het trappenhuis :lol: Dat Vinden ze alles behalve leuk want ze willen eigenlijk Bij ons Zijn.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Hier staat het overal, maar het meeste in de woonkamer. Dus daar kunnen zich best wel een paar uurtjes vermaken. hahahaha. En sproet heeft pech en zit met deze druktemaker opgescheept want sproet slaap vaak wel de hele nacht door. :lol: :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Haha... arme Sproet.

Meestal staan ze na een paar uur voor de deur en als ik ze binnen laat kruipen ze heel stilletjes weer terug in bed.... :edance:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door castratenkoor »

Door de weeks sta ik 5.30 uur op. In het weekend zet ik de wekker op 7.30 uur. Maar Timo zorgt er wel voor dat ik ruim voor de wekker uit bed ben. Ach het verschil met door de weeks is dat ik alles heerlijk op mijn gemakje kan doen. Vaak val ik dan later op de dag met de Flair in slaap......snurkkkkk. Ik ga op vrijdag- en zaterdagavond namelijk wel 2 uur later naar bed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Wat vinden jullie er van? Sproet slaapt graag op mijn bed en wil langer slapen dan snabbel maar krijgt net als ik de kans niet om door te slapen. Zou het heel zielig zijn om snabbel in fde vroege ochtend een paar uurtjes met eten, drinken en kattenbak te plaatsen alleen. Hij kan dan lekker alleen spelen en naar buiten kijken. En ik en sproet kunnen dan nog even slapen. Is dit zielig of is dit uit te proberen?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Adriana »

je kunt het in ieder geval proberen en ons 'zielig' kan bij Snabbel heel anders uitpakken.
die kan het heel prettig vinden om lekker brokjes te eten zonder dat Sproet komt buurten.... en met brokjes in zijn maag zal hij misschien wat rustiger zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Dan ga ik het toch maar eens uit proberen, want met de lente op komst vrees ik helemaal anders geen slaap te krijgen. Wie weet ben ik dan ook eindelijk van het voer probleem af. Zal het van het weekend eens gaan proberen wat snabbel er van gaat vinden. Sproet die zal wel lekker blijven maffen op mijn slaapkamer. En voor snabbel maak ik s`avonds wel een voerbal of bakje eten klaar en die leg ik dan in de vroege ochtend neer. Kan die lekker zijn gang gaan en hopenlijk mij en sproet tot 07.00 lekker laten slapen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie