Kat allergisch voor teken

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freaky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2006 19:29

Kat allergisch voor teken

Bericht door freaky »

Ik heb een vraagje,

de kat van mijn ouders is extreem allergisch aan teken en geen enkel middeltje helpt. Gevolg: de kat krabt de teken zelf uit zijn vel, met als gevolg dat hij constant met zweertjes zit die moeten ontsmet worden. Mijn moeder checkt onze twee katten dagelijks op teken en verwijderd ze onmiddellijk, maar soms is ze te laat en heeft Tieger ze al zelf verwijderd...

Mijn moeder heeft een tekenmiddel gekocht (merk ken ik niet, gekocht op aanraden van de dierenarts), maar dit schijnt niet te helpen... zijn er nog andere tips om onze kat van zijn allergie af te helpen??
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kat allergisch aan teken

Bericht door Zuri »

Teken zijn inderdaad lastig te bestrijden. Veel vlooienmiddelen die ook werken als anti-tekenmiddel werken vaak pas als de vlo/teek heeft gebeten. En ja; dan is die alergische reactie al gebeurd. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat die teek niet op de kat terecht komt; oftewel de kat binnenhouden of alleen buiten in een ren waarin/boven geen planten staan die teken kunnen bevatten.

Sorry, ik heb geen andere oplossing voor dit probleem.

Succes!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie