Kat gaat niet verder dan de tuin

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lisa_16
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2011 10:57

Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door Lisa_16 »

Hallo,

Ik heb nu sinds ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe kat, Mickey, erbij. Hij komt uit het asiel. Deze maand wordt deze kater 1 jaar oud. Hij gaat dolgraag naar buiten, want hij staat iedere keer voor de achterdeur. Als ik de deur open doet rent hij de tuin in. Maar daar blijft het ook bij. Hij gaat niet verder dan de tuin. Ik heb schuttingen rondom de tuin waar hij gemakkelijk op zou kunnen klimmen. Zelfs is er een speciaal gebouwd trappetje om erop te klimmen. Daar maakt de andere poes wel gebruik van. En Mickey ziet haar iedere keer op en af klimmen, maar er gaan geen belletjes rinkelen bij hem. Ik heb ook al geprobeerd om hem aan/op de schutting te hangen/zetten, maar dat wil hij niet. Hij steekt zijn nagels dan ook niet uit om er aan te hangen. Maar zodra iemand de poort open doet, rent hij er op af. Hij wil dus eigenlijk toch heel graag buiten de tuin gaan. Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij moet klimmen? Of kan/durft hij het gewoon niet?


Lisa
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door castratenkoor »

Uhhhh is toch alleen maar fijn en veilig als hij in de tuin blijft?!?
Dan hebben de buren ook geen overlast van hem.
Ik zie het punt niet zo eerlijk gezegd.......
Anderen maken hun tuin juist uitbraakproof, zodat ze op eigen terrein blijven.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door jennli »

Zou hem ook lekker in de tuin laten. Veel veiliger ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door BillyJean »

Heerlijk toch , een kat die in de tuin blijft...hoef je je veel minder zorgen te maken

voorbeeld: Kennis Ans is over haar eigen kat gereden, Noortje is 16 en sliep onder de auto: bekken gebroken
Daniëlle haar kat is spoorloos verdwenen, allebei geeft het veel verdriet en zorg...

dus wees blij....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door Mirjam86 »

Ik sluit me hierbij aan: geen risico's als hij alleen in de tuin blijft, mooi toch?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door nellebel »

dat is toch ideaal. Mijn flippie is ook geen klimkont, die kruipt liever over de grond. nou ik vind het ideaal want ik heb daardoor de tuin maar tot 81 cm hoogte af hoeven te zetten. (al blijf ik haar wel altijd in de gaten houden voor het geval ze het eens probeert).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door Ilone »

Nou inderdaad, idealer kan je het niet hebben!
Ik zou juist dat trappetje weghalen aangezien ik niet zou willen dat de katten de tuin uit gaan.
Voor je het weet zijn ze plat, vergiftigd, ziek of mishandeld...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lisa_16
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2011 10:57

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door Lisa_16 »

Bedankt voor de reacties, ik denk inderdaad ook dat het veiliger is.
Ben het alleen zo gewend dat mijn katten buiten gaan jagen op muizen enzo, (er is een gigantisch veld achter mijn huis).
Maar ik denk dat Mickey het ook te eng vind, hij is wel eens buiten de tuin geweest en hij had grote schrik.
Dus het zal inderdaad wel beter zijn als hij binnen de tuin blijft :).
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door Welpie »

Ik kan alleen maar net als de anderen zeggen: IDEAAL! Geef mij ook zo'n kat.. Wij wonen op 1 hoog, balkon helemaal met een net afgezet zodat hij niet naar beneden kan springen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door JLC »

Jouw situatie lijkt mij ideaal. Ik heb mijn tuin juist afgezet.
Toen ik mijn katten kreeg, werden ze helaas al snel nieuwsgierig en klommen ze over de schutting. Nadat een van katten tot twee keer flinke bijtwonden kreeg van een buurkat, hebben mijn man en ik de tuin afgeloten. Niemand kan mijn katten iets aandoen en mijn katten bezorgen mijn buren geen overlast. Ik zou er wel mee rekening houden dat jouw kat later alsnog wat nieuwsgierig wordt en toch de tuin gaat verlaten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door Peet »

Ik zou er ook alleen maar heel blij mee zijn!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
xAnnikax

Re: Kat gaat niet verder dan de tuin

Bericht door xAnnikax »

Wauw! Een kat die in de tuin blijft. Daar zou ik een moord voor doen. Onze Simba heeft bijna 3 jaar op een flat gewoond. Woont nu sinds 5,5 maand in een huis MET tuin. Als we de deur opendoen is hij weg. Als wij buiten zitten springt hij gewoon zelf de deur open. ;-)

Hij zit nu dus aan een tuigje buiten. We zijn veel te bang hem te verliezen, want we wonen aan een drukke weg. Het is overigens wel heerlijk om hem buiten te zien genieten. We hebben een redelijk grote tuin, dus meneer kan volop op ontdekkingsreis.

Ik ben ook blij dat hij verder geen mensen overlast bezorgd. Het is nogal een boef. En totaal niet bang van honden, dus als hij ooit de verkeerde hond treft...

Kortom: ik zou blij zijn dat hij in de tuin blijft! :-)
Plaats reactie