Kat valt van balkon, banden kapot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Catfish »

Wat goed dat die DA het voor zo weinig wil doen! Ik ben echt blij voor jou en Flippie.
Knappe kat trouwens!
Ik blijf je een verzekering aanraden, ik heb er al wat 'lol' van gehad in het verleden....... Welke, dat moet je zelf uitzoeken inderdaad.
Heel veel sterkte voor vrijdag! Hou ons op de hoogte.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Dank voor alle tips en gelukwensingen.

Ik heb nu vandaag voor het eerst wat van dat vloeistof in zijn bekkie gespoten. Hij was bang maar ik heb doorgezet. Moet dat dan toch maar gaan leren.

jennli: dank voor je tips, met sommige ervan kan ik wel wat.
Dat beest is inderdaad wat onvriendelijk maar je moet het zien als een soort botte humor..moeilijk uit te leggen....

Vindt het heel moeilijk hem steeds opgesloten in zo'n bench te zien maar weet dat het het beste is nu.
Af en toe doe ik het deurtje open en krijgt hij wat aaitjes en knuffels, wordt ie helemaal blij en opgewonden. Dat laatste moet ik wat temperen want als hij opgewonden is, gaat hij springen en dan mag nu even absoluut niet!

Het is echt een heel mooi beest, daarom is het ook zo jammer van dat pootje maar enfin, als hij op den duur weer wat normaal kan leven, ben ik al lang blij.
Nog een paar pics voor een beter beeld van Flippie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door MarjanR »

Het is echt een plaatje.

Wat Jennifer ook zegt, geduld geduld en nog meer geduld.
Jullie hebben samen een lange weg te gaan.
En volgende keer met z'n medicijntje.
Rustig aaien en kalmeren, dan spuitje in z'n bekkie en geef hem direct daarna een snoepje.
Dan gaat hij dat associëren met elkaar en wordt het hopelijk een minder stressvolle ervaring voor jullie beide.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door nellebel »

wat heeft hij een mooie oogopslag zeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ik moet inderdaad enorm veel geduld hebben.
Dat inspuiten van die pijnstiller valt niet mee. Hij wordt enorm bang en gaat om zich heen slaan.
Hoe lief ik ook eerst voor hem ben, hij heeft het meteen door als er wat anders gebeurt.
Geduldig zijn inderdaad...misschien word ik er nog eens handig in.
Geef hem ook aaitjes en snoepjes na.

Hij is inderdaad een heel leuk beest. Als ik wat tegen hem zeg, mauwt ie vaak terug:)
Doet ie alleen bij mij.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door pearlsofpassion »

Smaakt die pijnstiller misschien erg slecht?
Misschien kan je hem oplossen in iets dat hij wel lust, wat jus van natvoer bv? Nadeel is dan dat je nog meer moet inspuiten, maar het gaat misschien wel vlotter? Misschien wil hij het dan wel zo oplikken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Die pijnstiller schijnen ze zelfs lekker te vinden maar mijn kat wil er niet aan.
Kan het inderdaad vermengen met paté maar of hij dat dan opeet is dan de vraag? Hij eet niet zoveel nu.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door pearlsofpassion »

En als je hem de kans geeft hem zelf op te likken?
Ik weet wel dat het niet zoveel is, dus dat is misschien moeilijk, maar misschien is het gewoon de dwang die hem schrap doet zetten. Wil hij het niet zelf uit het spuitje oplikken?

Dat is hier ook een gekend fenomeen. Gewoon zelf laten doen, en het gaat als niets...

Maar ja, met een kat die geen honger heeft, is dat natuurlijk wel moeilijker.
Hoe vaak moet hij wel pijnstilling krijgen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ik zal nog proberen die vloeistof in een heel klein bakje te doen, kijken wat hij dan doet.
Hij moet het dagelijks hebben voorlopig.

Morgen gaat hij geopereerd worden, ben benieuwd. Dan kan de DA nog veel beter zien wat er mis is en in wat voor mate.
Ik zoek trouwens op internet naar de kansen van een kat met zo'n dislocatie maar kan er niets over vinden.
Als ik nu wat geluk heb met die operatie, kan hij in de toekomst wel weer lopen, ook steunen op die poot maar echt bewegen niet meer? Kan zoiets kloppen? Iemand er nog meer ervaringen mee of wat kennis ervan?

Ik wil nogmaals kwijt dat ik het heel fijn vind/vond dat mensen reageren. Jullie hebben mij zeker geholpen tot nu toe 8-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door castratenkoor »

Volgens mij als het goed gemaakt wordt morgen, kan op den duur die staaf er weer uit en zou hij weer kunnen lopen en bewegen. Maar als alleen de botten gefixeerd worden en de banden niet worden hersteld, dan zal hij altijd kreupel blijven. En ik vrees ook pijn houden.
Ik vrees sowieso dat een kat met zulke verwondingen na zo'n heftige ingreep fysiotherapie nodig zal hebben om weer te leren lopen en bewegen. En je loopt het risico dat hij pijn blijft houden.
Kijk dan uit wat voor pijnstilling je geeft, de een is veel slechter voor nieren en lever dan de ander.
Hoe goed hij zijn poten weer kan gebruiken is voor ons forumleden onvoorspelbaar - zal vooral afhangen van de kwaliteit van de ingreep morgen.

Ik wens jou en de kat veel sterkte en succes morgen!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

Harribo schreef: Ik zoek trouwens op internet naar de kansen van een kat met zo'n dislocatie maar kan er niets over vinden.
http://www.dedierenkliniek.nl/htm/dier/ ... anden.html

http://cms.proximedia.com/site/26676/pa ... ocid=22761

http://www.dierenzorggroep.nl/aktueel/VKL.htm

misschien is hier iets bij over vooruitzichten. dit gaat zowel over honden als katten en achter- en voorpoten..

zeg ff als je specifiek nog iets anders zoekt, hier kom je denk ik al een heel eind mee......
niemand kan zeggen hoe de toekomst met die poot en bewegelijkheid er uit gaat zien.. dat begint al bij of de operatie slaagt en of het lukt om die kruisbanden weer beetje redelijk te krijgen.. en alle dieren doen dat anders maar ik ben bang dat het niet meer wordt wat het geweest is.
aan de andere kant mag je ongelofelijk blij zijn dat dit blijkbaar het enige letsel is bij een val van ongeveer 10 m. doorgaans is de schade en dan met name nieren zo groot dat het einde oefening is.
heb je je al verdiept in zorg na de narcose? regelrecht de bench in en waarschijnlijk ook even niet eten. vraag om temgesic, dat is kattenmorfine als pijnstiller..
over metacam-injectie is grote discussie ivm grote kans op acuut nierfalen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ok weer een update:
Flippie is vanmiddag teruggekeerd van de operatie. De operatie verliep prima en zijn banden leken allemaal nog aardig in orde te zijn. Heel goed nieuws dus! Dus het kan zelfs zó zijn dat Flippie nog weer normaal gaat lopen.
Ik moest dit weekend het even bekijken hoe het ging maar het ziet er allemaal rooskleurig uit.

Mochten er zich toch problemen voordoen dan kan ik meteen de dierenarts die hem behandeld heeft bellen op zijn mobiel, hij heeft zelfs dit weekend weekenddienst hier om de hoek. Dat is dus allemaal heel handig!

Flippie heeft daar flink zielig zitten kijken, daar is hij extreem goed in. Hij had zijn bench ook vol liggen met allerlei lekkere dingetjes. Kortom, hij heeft ook daar de mensen al aardig om zijn pootje heen gewonden :)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Klinkt goed! Dat is fijn. Beterschap met Flippie. Heb geduld, je krijgt vast nog wel handigheid met het spuitje.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Aziraphale »

Goed nieuws! Beterschap Flippie :)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

Harribo schreef:Ok weer een update:
Flippie is vanmiddag teruggekeerd van de operatie. De operatie verliep prima en zijn banden leken allemaal nog aardig in orde te zijn.
goeie berichten over Flippie en wat zal je blij zijn! is er nu wel een pin geplaatst? en moet ook nog ingetaped worden? hoe voelt-ie zich, behalve natuurlijk errrg zielig?
heeft je dierenarts het nog gehad over bloedonderzoek? bij zo'n smak kunnen organen een opdonder krijgen en als er waardes achteruit gegaan zijn, dan kun je als je tijdig met dieetvoer begint, nog veel compenseren.
wat een service en meedenken van deze dierenarts, dat is wel een verschil! .. en ook nog om de hoek!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie