Kat valt van balkon, banden kapot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Het is normaal dat een pinnetje er dan door heen komt. Alleen het is wat aan de vroege kant nu.
Hij sprong ook als een bezetene in de auto.
Hij heeft trouwens 2 pinnetjes loodrecht op elkaar voor extra stevigheid.
Flippie loopt verder gewoon in de bench als het moet. Hij staat er soms ook een tijdje op.
Elke dag krijgt hij trouwens ook een pijnstiller.

Waar ik nu op moet letten is dat het pinnetje (waarvan je trouwens alleen als je goed kijkt het kopje ziet hoor) niet begint te ontsteken. Daarom uit voorzorg antibiotica, moet ie een week hebben.
Heb het idee dat hij totaal geen pijn heeft hoor, hoewel een kat dat natuurlijk niet altijd goed aangeeft.
Hij mauwt en wil continu aandacht, zo ken ik hem wel.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

zo te horen is ie erg levenslustig en ik begrijp uit je woorden dat die poot 'het weer doet' en dat Flip er ook al op kan staan.. tja, houd hem dan maar eens rustig in de auto..
het infectiegevaar lijkt me niet zo groot en hij zal zich wassen en ook die poot en dat kleine wondje schoonlikken..
nu is het een kwestie van tijd en rustig houden en dat zal nog niet meevallen..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

De pijnstiller doet zijn werk zo te horen. Fijn dat hij er weer op kan staan :)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Anne »

Lang leve de pijnstiller!!
heel veel beterschap, fijn dat het al zo goed gaat :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Hopen dat het allemaal niet te snel gaat ontsteken maar tot nu toe lijkt het nog goed te gaan.
Maak er nu en dan foto's van zodat ik goed kan zien of er wat verandert.

Vind het trouwens wel lang hoor, hij moet nog bijna 5 weken in die bench zitten. Valt mij niet mee en hem ook niet. Hoewel ik wel vind dat hij niet steeds aandringt en zich vrij rustig houdt, hij ondergaat het gelaten lijkt het.
Heb hem vandaag op een tafel voor het raam gezet, kan ie wat naar buiten kijken en in het zonnetje liggen:)
Verplaats hem wat anders kijkt ie continu tegen dezelfde dingen aan.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

;-) dat is heel erg attent dat je daaraan gedacht hebt, nu heeft Flip zijn eigen soort van katten-tv en katten zijn dol op alles wat beweegt. tja, 5 weken bench is lang, missch missch gaat ie zo goed vooruit dat misschien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door nellebel »

klinkt goed, fijn dat flippie weer wat op zijn pootje kan staan. komop flippie nog even doorzetten, nog een paar weekejs en dan kun je weer lekker door huis lopen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Update:
Met Flip gaat het goed. Hij vermaakt zich prima in die bench.
Volgende week mag hij eruit. Tenminste paar kwartier onder begeleiding per dag.

Het enige waar ik nog wat mee zit, is het feit dat zijn pootje onderop iets scheef is gaan staan.
Ik heb er een video een paar weken geleden van gemaakt en aan de DA laten zien. Die zei dat dat wel kon. Dat katten wel een beetje een scheef pootje aan over kunnen houden maar zich prima kunnen redden. Heeft iemand hier ervaring mee???

Ik heb zelf mijn bedenkingen er namelijk bij. Voetje zit ongeveer 30 graden scheef.
Wat hij ook zei, omdat de spieren niet meer getraind zijn, dat het onderpootje ook nog wel wat rechter gaat zitten als de spieren wat getraind zijn straks.
Klinkt dit logisch?

Hij loopt er prima en staat er ook op zonder problemen, dan gebruikt hij hem als steun om met de andere poot kattegrit te verplaatsen. Pin zit er nog steeds in, blijft er inzitten totdat het bot het uitscheidt, dan moet hij er pas uitgehaald worden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

goed nieuws over Flip!
ja, dat klinkt logisch dat als dat pootje weer normaal wordt belast, alles wel wat zal bijtrekken. maar t wordt niet meer zoals het was, ben ik bang.
en omdat we niet in de toekomst kunnen kijken zul je moeten afwachten hoe het zich ontwikkelt en of je er ooit nog meer naar een orthopeed (ga maar sparen) moet of dat Flip zich aanpast en er verder prima mee uit de voeten/poten kan..
het herstelvermogen van de natuur is vrij groot en het lijf zal de komende maanden wel een vorm vinden om zo goed mogelijk te herstellen.
heb je een tuig voor hem zodat hij geen malle fratsen met die nog niet geheelde poot kan uithalen als hij uit de bench is?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Dank voor je reactie :)

Dat het misschien niet meer zo wordt als dat het geweest is, vind ik niet erg. Als hij zich maar redt en geen klachten erbij krijgt daardoor.
Wat je zegt: de natuur is vrij slim in die dingen. Zelfs zonder tussenkomst van een DA weten katten zich soms nog een oplossing te creeeren. Enfin, ben er wat ongerust onder, het hele verhaal heeft mij wel enorm verontrust en ben dan ook nog eerder rustig voordat ik hem een paar maanden zichzelf zie redden.
Dat tuigje moet ik inderdaad even kopen, hoewel het geen kat van springen en rennen is. DA zei dat ook al.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Flip!!
Komt vast weer helemaal goed.
Wij hebben ooit een kat uit het asiel geadopteerd die had ook een scheef pootje, hij had hem ooit gebroken en is toen uit zich zelf weer aan elkaar gegroeid. Hij liep er prima mee!! dus komt vast weer helemaal goed!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Maar die heeft dus nu ook nog steeds een scheef pootje of...?
En was ie scheef omdat hij toen gebroken was op dat moment of was hij scheef omdat hij ooit gebroken was geweest?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Anne »

Hij was scheef omdat hij ooit gebroken was geweest, in het asiel zeiden ze dat dat was gebeurd toen hij nog rondzwerfde en dat het toen uit zich zelf aan elkaar is gaan groeien. Toen wij hem adopteerden kon hij er goed op lopen, hij leek ook geen pijn te hebben.Hij redde zich er goed mee.
Helaas leeft hij nu niet meer
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ok. Nu is dit geen breuk maar een dislocatie: het bot was verschoven tov van het pootje.
Dat is dus recht gezet , ook met 2 pinnen erbij. Hij heeft nu bijna 6 weken rust.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door nellebel »

is hij al uit de bench geweest? en hoe ging dat?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie